A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Explorer (1990)

Explorer Bronco II. 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

A komoly igásló

Szöveges ítélet

2003 augusztusában robbantam le a motorommal a Wyoming-i autópályán útban haza, New Orleans felé. A Sturgis-i motorostalálkozóról igyekeztünk haza. Szerencsére a haverommal együtt mentünk, ő az Oldmobiljával jött mögöttem. A motornak beállt a főtengelye, se kép, se hang.

A motort otthagytuk az autópálya szélén és elmentünk az Olds-szal a legközelebbi parkolóig, ahol autómentőt hívtunk a AAA segitségével (amerikai autóklub, ahol tag voltam).
Utána vissza a motorhoz. Az autómentő rendben megérkezett, bevitt engem és a motoromat Cheyenne-ig, ahol egy parkolóban aludtunk a haverom és én, az Olds és a döglött Kawa, mert már késő este volt. Másnap bérelni akartunk egy kisteherautót, hogy majd azzal megyünk haza New Orleans-ba és ott leadjuk a bérelt kocsit. De iszonyú pénzbe került volna a bérlés, úgyhogy elkezdtük járni a kereskedéseket, bújni a hirdetéseket. Egy murvás kereskedésben megtaláltuk a Bronco-t. Mattult fényezéssel, cigihamuval a szőnyegen, porosan. De műszakilag jó volt, minden folyadék szinten volt, a gumik alig voltak kopottak, olaj nem csöpögött belőle.

A műszerfal fakó volt és repedt a napsütéstől, a vezetőülés bal oldala szakadt volt a ki- ésbeszállástól.

Mentünk vele egy próbakört, gyorsításkor rángatott, nem húzott nagyon, de arra már tudtam a megoldást: az amerikai benzin elég koszos, egy üzemenyagszűrő-csere sokmindent megold. Még az eredeti használati utasítás is a kesztyűtartóban volt.

Annyiért vettük, amennyibe a furgon bérlése került volna hazáig.

Az adásvétel után kaptunk ideiglenes rendszámot és még bementünk a Wal-Mart-ba benzinszűrőért, amit parkolóban ki is cseréltük. Egyszerű volt, alá kellett feküdni és az alvázról egyetlen csavar oldásával le lehetett kapni.
Utána a motoromat szétszedtük: kivettük az első kerekét, leszedtük a szélvédőt, tankot, kormányt, beleraktuk a Bonco-ba és 3 nap alatt hazaértünk Louisiana-ba.

Otthon, New Orleans-ba átirattam, kaptam rá normál rendszámot.
Nagyon kényelmes a Bronco, hatan is elfértünk benne, sokat lehetett bele pakolni, főleg, ha a hátsó üléseket előrebillentjük.
Érdekes, hogy elöl 3 biztonsági öv van, hátul pedig 2.
A V6-os motor csendes, elég erős. Nem nyúltam hozzá, más sem, csak az ékszíjakat feszítettem meg. Mind a hármat. Mindegyiket másként kellett. A váltó kézi, puhán vette a fokozatokat, kivéve az egyest. Megálláskor, amikor még épp gurult a kocsi, akkor kellett egyesbe rakni.

Városban is lehet vele közlekedni rendesen, dugóban be lehet kapcsolni a felezőt. Egyedül esőben kell figyelni a sarkon-jobbra befordulásra, mert könnyen kitör a hátulja gázadáskor.

Terepen nem próbáltam egyáltalán, mert féltettem. Az összekerék-hajtás bekapcsolásához egyébként ki kell szállni, az első agyakon a kapcsolókat zárni, majd az utastérben a terepváltó-karral a mellső hajtást kapcsolni.

Nem volt rozsdás, nem volt rajta horpadás vagy karcolás.

Lemostam alaposan, vettem lakkfényt (Mother´s) és felpolíroztam. Csillogott-villogott utána. Szépen kiporszívóztam, a kormányról és a váltógombról lemostam a zsírt. Ha ezt a kereskedő csinálta volna, simán elkérhette volna a vételár háromszorosát.

Minden, ismétlem, minden elektromos berendezés működött rajta: motoros ablak, közponzi zár, magnó, tempomat, világítás, kürt, minden.

Az Ebay-en túladtam rajta egy hét alatt.
-----------------------------------------------------------
Tanácsok autóvásárláshoz Amerikában:
Szólj előre, hogy készpénzzel fizetsz, és sietsz!
Akadj ki, ha nem jéghideg a klímaberendezés, ha nem automataváltós a kocsi, vagy ha nem cédés a rádió!
Csinálj bolhából elefántot, amikor alkudsz, utána cserélj alkatrészt/szerelj magad!

Hibalista

- Benzinszűrő

Ide hordtam szervizbe

sehova

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1985
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 601 Következő autója? Trabant
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Explorer 1990

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)