A komoly igásló
Szöveges ítélet
2003 augusztusában robbantam le a motorommal a Wyoming-i autópályán útban haza, New Orleans felé. A Sturgis-i motorostalálkozóról igyekeztünk haza. Szerencsére a haverommal együtt mentünk, ő az Oldmobiljával jött mögöttem. A motornak beállt a főtengelye, se kép, se hang.
A motort otthagytuk az autópálya szélén és elmentünk az Olds-szal a legközelebbi parkolóig, ahol autómentőt hívtunk a AAA segitségével (amerikai autóklub, ahol tag voltam).
Utána vissza a motorhoz. Az autómentő rendben megérkezett, bevitt engem és a motoromat Cheyenne-ig, ahol egy parkolóban aludtunk a haverom és én, az Olds és a döglött Kawa, mert már késő este volt. Másnap bérelni akartunk egy kisteherautót, hogy majd azzal megyünk haza New Orleans-ba és ott leadjuk a bérelt kocsit. De iszonyú pénzbe került volna a bérlés, úgyhogy elkezdtük járni a kereskedéseket, bújni a hirdetéseket. Egy murvás kereskedésben megtaláltuk a Bronco-t. Mattult fényezéssel, cigihamuval a szőnyegen, porosan. De műszakilag jó volt, minden folyadék szinten volt, a gumik alig voltak kopottak, olaj nem csöpögött belőle.
A műszerfal fakó volt és repedt a napsütéstől, a vezetőülés bal oldala szakadt volt a ki- ésbeszállástól.
Mentünk vele egy próbakört, gyorsításkor rángatott, nem húzott nagyon, de arra már tudtam a megoldást: az amerikai benzin elég koszos, egy üzemenyagszűrő-csere sokmindent megold. Még az eredeti használati utasítás is a kesztyűtartóban volt.
Annyiért vettük, amennyibe a furgon bérlése került volna hazáig.
Az adásvétel után kaptunk ideiglenes rendszámot és még bementünk a Wal-Mart-ba benzinszűrőért, amit parkolóban ki is cseréltük. Egyszerű volt, alá kellett feküdni és az alvázról egyetlen csavar oldásával le lehetett kapni.
Utána a motoromat szétszedtük: kivettük az első kerekét, leszedtük a szélvédőt, tankot, kormányt, beleraktuk a Bonco-ba és 3 nap alatt hazaértünk Louisiana-ba.
Otthon, New Orleans-ba átirattam, kaptam rá normál rendszámot.
Nagyon kényelmes a Bronco, hatan is elfértünk benne, sokat lehetett bele pakolni, főleg, ha a hátsó üléseket előrebillentjük.
Érdekes, hogy elöl 3 biztonsági öv van, hátul pedig 2.
A V6-os motor csendes, elég erős. Nem nyúltam hozzá, más sem, csak az ékszíjakat feszítettem meg. Mind a hármat. Mindegyiket másként kellett. A váltó kézi, puhán vette a fokozatokat, kivéve az egyest. Megálláskor, amikor még épp gurult a kocsi, akkor kellett egyesbe rakni.
Városban is lehet vele közlekedni rendesen, dugóban be lehet kapcsolni a felezőt. Egyedül esőben kell figyelni a sarkon-jobbra befordulásra, mert könnyen kitör a hátulja gázadáskor.
Terepen nem próbáltam egyáltalán, mert féltettem. Az összekerék-hajtás bekapcsolásához egyébként ki kell szállni, az első agyakon a kapcsolókat zárni, majd az utastérben a terepváltó-karral a mellső hajtást kapcsolni.
Nem volt rozsdás, nem volt rajta horpadás vagy karcolás.
Lemostam alaposan, vettem lakkfényt (Mother´s) és felpolíroztam. Csillogott-villogott utána. Szépen kiporszívóztam, a kormányról és a váltógombról lemostam a zsírt. Ha ezt a kereskedő csinálta volna, simán elkérhette volna a vételár háromszorosát.
Minden, ismétlem, minden elektromos berendezés működött rajta: motoros ablak, közponzi zár, magnó, tempomat, világítás, kürt, minden.
Az Ebay-en túladtam rajta egy hét alatt.
-----------------------------------------------------------
Tanácsok autóvásárláshoz Amerikában:
Szólj előre, hogy készpénzzel fizetsz, és sietsz!
Akadj ki, ha nem jéghideg a klímaberendezés, ha nem automataváltós a kocsi, vagy ha nem cédés a rádió!
Csinálj bolhából elefántot, amikor alkudsz, utána cserélj alkatrészt/szerelj magad!
Hibalista
- Benzinszűrő
Ide hordtam szervizbe
sehova
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Trabant |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
