Pénznyelő vagy racionális választás?
Szöveges ítélet
Ez volt életem első autója. 2010-ben vettem. Azt gondoltam racionális döntést hoztam. Bár sokkal jobbat is megengedhettem volna magamnak, én mégis az ár-érték aránya miatt emellett döntöttem. (Kiszámoló Miklós szerint 3-6 hónapnyi fizetésnél többet nem érdemes autóra költeni, én bőven 3 hónap alatt voltam) Az Escort régi elfeledett típus volt már akkor is, amit már 10 éve nem gyártottak amikor én megvettem. 93 Le, normális vezetési élmény, ABS, légzsák, légkondi, tágas csomagtér. Ennyi pénzért (380-ra alkudtam le) gyenge, kevésbé biztonságos Suzuki Swifteket lehetett kapni. Az előbb említett extrák nélkül. Igaz Swiftre később nem költöttem volna ennyit.
Úgy számoltam, hogy 7év alatt a bekerülési költségének kb. 2-2,5 szeresét otthagytam szervizekben igaz ebben már a kötelező szervizek olajcsere, klímatisztítás, kerékcsere és a műszaki vizsgák is benne vannak.
Elvitt Ausztriába, Horvátországba és Szlovákiában. És olyan rendes volt hozzám, hogy csak Bp közig határán belül hagyott ott. (Az egyik ráadásul teljesen az én hibám volt spóroltam a kipufogó cserének az elhalasztásával)
Fogyasztás városban 10 liter környékén volt autópályán 7 vagy talán kicsit alatta.
7 év alatt friss jogsim ellenére egyszer sem törtem össze, most pár hónapja egy furgonos lezúzta az első lökhárítóját, majd cetli nélkül távozott pechjére a rendőrök elkapták. Nekem néhány 10.000 Ft-ba fájt a történet amíg be nem vasalom a biztosítójától. Ráadásul ilyen jó lökhárítója nem sok Escortnak van manapság.
Legtöbben nem csináltatják meg a gyenge konstrukciójú első lökhárítóját csak visszacsavarozzák. További típus hibái a tanksapka körüli rozsdásodás, a tetőkárpit elengedése, a csomagtérajtó teleszkóp elfáradása.
A következő autóm, az Escort utóda lett, egy első szériás Ford Focus utolsó 2004-es darabjai közül, egy ugyanolyan fekete. Ritka 1,8-as benzines 115LE kombi. A Focus esetében rögtön az első hónapban sikerült szinte a teljes vételárral egyező összeget egy motorgenerálra otthagynom. Pedig voltam szerelőnél mielőtt megvettem. Mégis szeretem, mert jól megy és látszik, hogy a Ford ezzel nagyot akart dobni az öreg Escort után.
Idén télen a GreenGo megjelenésével végre sikerült a környezettudatosan közlekednem. Hétköznap csak BKV-val néha pedig GreenGo-val közlekedem. A Focust januárban szinte alig használtam. Amikor mégis kellett akkor leginkább hétvégén a csomagtartója miatt, vagy azért mert vidékre mentem.
Hibalista
- 12 évesen vettem - - 7évig volt nálam, 2x hagyott az útszélén, egyszer amikor leszakadt a kipufogója, (figyelmeztettek előtte, hogy meg kellett volna csinálni, tehát az én saram nem az autóé) egyszer a generátora ment tökre. Mindkettő 50.000 Ft-ból megoldható volt. - - Rozsdásodott a benzintartály körül és alvázát is rendbe kellett tenni, kapott alváz és üreg védelmet erre is kb. 100.000 Ft-ot költöttem. - - A futóműre és fékekre a 7 év alatt legalább 300.000 Ft-ot költöttem. Volt, hogy rúgókat, stabilizátorokat, lengéscsillapítókat, kerékcsapágyakat, volt, hogy gömbfejeket, fékcsöveket kellett cserélni. - - Olajszervótartály kihasadt. Balatontól kellett szervó nélkül hazáig vezetnem, úgy hogy az sem tudtam mi a baja. Kb. 20-ezer fotintból megvolt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |