A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » C-Max (2010)

C-Max 1.6 TDci 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

A gözölős vasaló

Szöveges ítélet

2 éve , 2014 elején döntöttünk a 2.szériás lagunánk leváltásán.
Bár mindenhonnan azt lehetett hallani (Főleg Totalcaron) hogy egy nagyon rossz széria volt a 2.-es laguna nekünk mégsem volt semmi gondunk vele.. (erős, kényelmes, olcsón vettük, és nem volt komolyabb meghibásodása)
Aztán a vége felé egyre furcsább tünetei voltak, így váltottunk egy 2011-es (újabb generációs) C-max ra
Teljesen véletlen folytán lett ilyen autónk, igazából 3.gerenációs Lagunát akartunk de beleülés-kipróbálás után csalódás volt a kettes széria után (hátul sokkal kisebb, gagyi beltér és műanyagok, csúnyán öregedett mindenhol).
A kereskedésben állt a lagunák mellett egy C-max.. nézegettem milyen, az ára kicsivel több volt mint amennyi a keret lett volna , de beleülve egyértelmű volt a különbség a két autó között. Sokkal modernebb, minden részletében fejlettebb autóról volt szó. Végül egy vastag 200 ezres alku után elhoztuk az autót. Francia import, itthon újonnan forgalombahelyezve.
Utólag lekérdeztettem a km állást a ford szervízen keresztül emailben (nem volt könnyű menet) Minden elmond a magyar használtautó piacról hogy 2013.augusztusában 127.000 km-en állt a mutató Franciaországban, egy csoda folytán 2014.januárjában már 90 ezren Mo.-n. A vásárláskori km-t ezek alapján adtam meg .. :) Ugrálni nem lett volna érdemes érte, az autó állapota nem tükrözte a km-t, gondolom autópályás km volt.
ára és minősége/tartóssága/felszereltsége alapján nagyon jó választás lehet az autó a használtautó vásárlóknak, valahogy azonban mégsem látom úgy elterjedni a típust mint a német társait, talán itt a tuti tipp a "családi" autót keresőknek :)

És akkor az autóról:
1.6 -os dízel, 6-os kéziváltó,titanium felszereltség.
sajnos csak a 95 Le-s változat, így el is értem a legkellemetlenebb ponthoz, az autó erejéhez. 1-2-3 as fokozatban még kellemesen meg tud indulni azonban nagyobb tempónál nagyon enyhe gyorsulást produkál. kellemetlen amikor erősebb autópályás emelkedőnél 130-nál lassulni kezdesz.. (padlógáznál)
a váltási érzet jó, és viszonylag pontos, azonban a szűk dinamikus fordulatszám tartomány miatt állandóan váltogatni kell városban.. jó lenne egy automata. turbólyuk kicsi, azonban a turbó is kisebb lehet, alig érezni az erejét amikor megjön (lagunában jóval erősebb volt a turbo)
az autó meglepően alacsony, figyelni kell az ajtónyitásnál magasabb padkánál
csomagtartója nem túl nagy, viszonylag rövid a rakfelület, de azért elfér általában minden. hátsó üléssor a lagunában kényelmesebb volt, az ülőlapok kissé rövidek és meredek a háttámla.
Ezen némiképp segít ha a középső ülést kivesszük, ilyenkor a két szélső ülést hátrébb és szélebbre lehet csúsztatni (pl hosszu 4 fős utazások esetén)
ha újjászületne szerintem gőzölős vasaló lenne (így néz ki oldalról)

a negatívumok után amit szeretünk benne:
kulturált járású dízelmotor, az autó mind kívül mind belül minőségi érzetet kelt.
csendesen és finomat fut mind a kormány mind a váltó egy precíz eszközt sugall, futóművével élmény kanyarodni (bár a motorerő ebből az élvényből sokat elvesz) okosan kitalált elektronikai segédletek (pl emelekedőn induláskor tart a fék, jó a kihangosítő, jól szól a hifi),
síelés alkalmával eltévedtünk az alpokban, hegyi úton 20 centis hóban hólánc nélkül gond nélkül elközlekedett (én nem hittem benne de nem akadt el), az ASR dolgozott rendesen, így ezt is az elektronika javára írom.
értelmesen működő klíma (nem a pofádba fúj, és csak akkor kezd el pl fűteni amikor már a motor is bemelegedett)

titanium felszereltségnek hála tele van pakolva extrákkal, a drágábbik (sony) fejegységet leszámítva. azt hogy tele van pakolva persze a 2010-es középkateg. szinthez kell érteni, nem az új szériás autókhoz. :)
nagy üveg tetőablak, navi, bluetooth,aux usb, hátsó parkradar(nagy segítség és jól is működik) fűthető első szélvédő (bár engem inkább zavar azt a sok vékony szálat bámulni vezetés közben, évente 1-2 alkalomnál többet ugysincs használva) titaniumhoz tartozó külső extrák is sokat dobnak rajta.
belül a hangulatfények nagyon jól mutatnak este (tetőn, lábtéren, tárolókban pirosas fénnyel megvilágított betétek)
a hátsó sor bár nem a legkényelmesebb mégis jó érzés ott utazni. kicsit magasabban van az első sornál így nagyon jó a kilátás +innen élvezhető csak a tetőablak látványa (előlről nem :( ). nagyon jól variálható, egyesével kivehetők a komplett ülések, és a 2 üléssel széttolósdi is praktikus dolog.

elmúlt 30-40 ezer km fogyasztása kereken 6 L/100 km.
szervízeken és téligumin kívül nem kellett rá költeni (egyelőre), mi kell még ?
mindenkinek ajánlom, de inkább az erősebb 110 Le-s változattal.

Hibalista

- eddig csak kötelező szervízek

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Laguna Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford C-Max 2010 (2011)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)