Ha nincs baratnőd, végy egy Caprit!
Szöveges ítélet
Hat, annyit szereltem ezt a kocsit, hogy mire elkeszultem vele, azt mondtam: eladom, elegem van belole. Csak aztan elkovettem azt a "hibat", hogy mentem vele egy kort autopalyan. Hat igen, az olyan elmeny volt, hogy azt mondtam: hulye leszek eladni. A motor ugyan nem a legerosebb, de 170-180-ig teljesen OK. A futomu valami perverz modon stabil - meg ilyen nagy sebessegnel is. Gyorsulasa ugyan nem a legjobb, igy nem kell versenyezni a pirosnal a suzukikkal. Az elso emelkedonel ugyis letolod oket, vagy ha nem, hat a palyan fogy el hamarabb a levegojuk:-))).
Annyit kell vigyazni, hogy a fara hajlamos a kitoresre (hatso kerek hajtas, suly keves van rajta), de megszokja az ember hamar, utana mar nincs vele gond (es nem produkalja olyan durvan, mint a hatso kerekes BMW-k). Bar a Caprisok alapvetoen nem hasznaljak telen a gepet, azert lehet vele akkor is kozlekedni. Csomagtartoba kell egy kis suly (min. 1 zsak cement), es erdemes vekonyabb teligumikat (pl. 175) felrakni. A hatso kerekhajtason kivul a szervo nelkuli kormanyhoz kell egy picit tobb ero, mint manapsag megszokott, illetve a fekre kell nagyobb erovel taposni, mint a mai kocsik eseteben. A fekhatassal nincsen gond, csak a kis szervo miatt kell tobb izomero hozza. Mindezekkel egyutt is egy konnyen vezetheto, baratsagos kocsi.
A valto csak 4-es, elbirna egy 5-ost. 4-es váltóval odalépve neki 12-13 liter között fogyaszt. Sajnos hogy mi a minimum fogyasztás, arról nem tudok beszelni, mert ritkan hasznalom, eppen ezert nem allom meg, hogy ne lepjek oda neki...
A hangja is valami gyonyoru...
A kasztni kivulrol gyonyoru - nem mondom, hogy a legszebb formaterv a vilagon, de mondenkeppen top 10-es. Kiegyensulyozott, aranyos, lenduletes de ugyanakkor szep is. Ez nem Manta, amire spojler kell, hogy kinezzen valahogy - ez mar gyarilag gyonyoru.
Kenyelem: a kocsi bar 5 szemelyre van papirozva, gyakorlatilag 2+2 szemelyes. Hatul elsosorban a labter szuk. Elso ulesek (nekem gyari Recaro van benne) teljesen korrektek, egyetlen gond, hogy meg az atlagos magassagomhoz is teljesen hatra kell tolni (182 cm vagyok). A masik gond alacsony embereknel johet ki: baratnom 1.60, es neki bizony mar parna kell, hogy az alacsony ulespoziciobol kilasson... A muszerfalon 6 kulonbozo ora van, valoban minden infot megtalal az ember. Sajnos a 3 kullos kormanykerek alaphelyzetben kitakar nehany kerek muszert (pl. vizhofokmero), es ez gazos, ha menetkozben akarjuk megnezni. A kocsi jol felszerelt (kulonosen, ha 28 eves korahoz viszonyitjuk): hatso ablakfűtés/mosás/törlés, elől zárható kesztyűtartó világítással, a műszerfal megvilágítás fényereje is szabályozható, stb.
A csomagtartó alaphelyzetben nem túl nagy (igaz, a suzukikat azert ubereli), de ha ledöntjük a hátsó üléseket (osztottan dönthető), akkor egy 150 cm hosszú sík rakteret kapunk.
Annak is ajanlhato, aki szeret otthon butykolni: egyszeruen, konnyen javithato, raadasul az alkatreszek nagy resze olcson beszerezheto barmelyik alkatresz kereskedesben (az alkatreszek 99 %-a kompatibilis a ford egyeb modelljeivel (taunus, sierra, granada, etc).
Ja, es ezt a kocsit tenyleg megnezik:-)
Szummazat: kurva jo gep.
Hibalista
- Lepukkant allapotban vettem 2002-ben, amit azota kicsereltem, az meg nem romlott el, es uj hibat sem produkalt.
Ide hordtam szervizbe
Delta Mark, Bosch szerviz, Szazhalombatta. Pontosak, korrektek, tartjak a megbeszelt arat/hataridot.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Kadett 1.5 TDi, 1989 | Következő autója? | még egy caprit, erősebb motorral |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |