Arany egyes Capri
Szöveges ítélet
Imádom, gyermekkori álmom megvalósulása. Gyönyörű formavilág, csodás ívekkel, vonalakkal.
Az első ülések ülőlapjai kicsit kemények, de nincs oldaltartás. A hátsó ülések hihetetlenül kényelmesek, kényeztetik az utasokat, cserébe nincs biztonsági öv. Téli üzemben a kabin fűtése kiváló, 0°C-ban is utaztam nyitott tetőablakkal.
A régi 1600ccm-es sornégyes 66 LE-vel a mai városi forgalomban még éppen elég, fel lehet venni vele a ritmust. Hegymenetben viszont kevés, elfogy az erő, de legalább ordít a motor. És a szélzaj is nagy. Annyira, hogy városon kívül beszélgetni az utastársakkal csak kiabálva lehet, rádiózni meg teljesen értelmetlen. 60kmph alatt viszont meglepően csendes minden. Mai technikákhoz képest sokat fogyaszt. De teljesen őszinte.
Igazi autó - acéllemezből. Elektronika csak a gyújtás és a világítás és a rádió van benne. Műanyag is alig: kb csak a kormánykerék, a váltógomb, a kapaszkodók, a tükörház, és a kapcsolók. Extrákat ne is keressen senki. Puritán. Nincs klíma, nincs központi zár, nincs elektromos ablak, nincs szervókormány, nincs légzsák, stb. De élmény vezetni. Az alkatrészellátás nehézkes, de egy kistáskányi szerszámmal javítható.
Imádható öreguras sport-kupé, kis csomagtartóval, kis benzintartállyal. Viszonylag kevés van belőle, leginkább csak veterán vagy típus-találkozókon látni. Sokan megfordulnak utána :)
Hibalista
- A több mint 40 éves autó itt-ott nyilván rozsdásodik. Első padlólemez hamar kirohad, sokszor belülről! Küszöb, sárvédőívek, stb. nincs olyan elem, amit ne kellett volna hegeszteni, fényezni. Összes tömítés (szelepfedél, olajteknő, differenciálmű, váltóház, stb) eleresztett, mindenhonnan folyt az olaj. A szokásos kopó alkatrészek kopnak. Futómű: hátsókerék hajtás, nyuszögő laprugók. A motor ismeretlen (nagy) futásteljesítmény után kompresszió-problémás, gyorsításkor kifüstöli a kéket, csipegeti az olajat. A műbőr üléshuzat, a műszerfalkáva a naptól kikeményedik, szétreped, kiszakad.
Ide hordtam szervizbe
Bosch-Car, és Marso
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
jómagam
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1970 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 247000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3100 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Focus 2004 1,8tdci (most is használom!) | Következő autója? | még nem tudom, de valószínűleg valami Ford. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |