Soha többé - semmilyen más autót!
Szöveges ítélet
Egyszerű, de kiforrott megoldások, tökéletes arányok. Mindig szerettem volna egy igazi nagyvasat, egy "vényócas" amerikai terepjárót. Egy szögletes, nem műanyaglökhárítós, létraalvázas szörnyet, nagy, karfás fotelekkel. A sors úgy hozta, hogy a baráti társaságban valaki épp árult egy ilyet. Amikor megláttam egyből lenyűgözött, pedig akkor még nem sejtettem mire képes. Aztán hamarosan jött a 2002-es komáromi amerikai autóstalálkozó, ahol már tulajként próbára tehettem a Broncosaurust. Volt egy meredek füves magaslat, ahová nagy nekifutással próbált felkapaszkodni néhány autó, de a felénél egy sem jutott tovább. Négykerék, felező be és a Bronco nem tréfált, helyből, elsőre felvitte a 2,5 tonnát a tetőre. Ez tetszett, ezért ezután nem sokkal az országos tereprali bajnokság egy futamán is szerencsét próbáltam a gyári széria (!) Bronco-val, ami egyáltalán nem vallott szégyent a szénné tuningolt mezőnyben. De mindezt milyen áron? Amit a többiek a tuningra költöttek, az nekem elment a benzinre, ezért elhatároztam, hogy "elgázosítom" szegénykét. 220E + egy vizsga és utána máris egy százassal olcsóbb lett egy liter üzemanyag. Így már elfogadható lett a fogyasztás, bár be kell vallanon, hogy az orromat azé´ nem tisztíccsa... Mivel a gyári tank 124 liter és a gáztartály még plusz 80 l, ezért az elméleti hatótávolság is megnőtt. (Gyakorlatilag azonban egyszer sem tankoltam tele a benzintankot az elmúlt 6 év alatt.) Terepjáró létére kényelmes és iszonyú hely van benne, egyszer másfél tonna csempét raktak bele targoncával és azt is szó nélkül hazacipelte. Kétszer költöztem vele, és nyaraláskor is jókat lehet benne aludni. Hogy ne csak dicsérjem, a fék, mondjuk lehetne jobb is - de mit vár az ember ilyen tömeg mellett - és "nagy" sebességnél, kb. 110 fölött a széles kerekek és az egyujjas kormányszervó nem segítenek az úton vagy úgy egyáltalában egyenesben tartani a gépet. Sajnos az enyém Canadából érkezett és látott már egy két zúzmarás telet, ami nyomokat hagyott - ha szilaj lelkén nem is - de a kasztnin mindenképp. A lényeg azonban nem ebben, hanem az egyedülálló "feeling"-ben van: a mai napig, ahányszor csak beülök a kormány mögé és beröffentem a motort... na, ez az, amit sosem tudok megunni. Azt hiszem ezt hívják úgy, hogy szerelem első hallásra...
Hibalista
- Gyertakábelek, ékszíjfeszítő görgő, önindító, elrozsdásodott a benzintank és kilukadt, be kellett foltozni. Egyszer megállt menet közben a Moszkva tér közepén, mert a riasztó zárlata blokkolta a benzinpumpát. Verejtékes munka volt volt szervó nélkül fékezni és kormányozni a forgalomban.
Ide hordtam szervizbe
Régi haverom, vágja az amcsi gépeket. (Ha kell Flexel)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 360000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 18 l |
Előző autója? | Ferosa | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |