Életem értelmetlensége
Szöveges ítélet
Az autó szép példája Mr. Bradford örökbecsű mondásának: "Az életünk olyan, mint egy nyári ruha mellénye: rövid és céltalan." Az én koromban (36 évesen vettem) ilyen autót venni tökéletesen értelmetlen dolog. Kétüléses, tehát maximum te, meg a csajod, ahol a csaj már feleség, ott a gyerekek maradnak a kemencesutban. Itthon a rendes, megkímélt darab ritka, mint a fehér holló, általában leharcolt, egyszer-kétszer összetört darabok jutnak ki a piacra. (A többi elmegy kézen-közön, ismerősnek, klubon belül.) Szóval viszonylag olcsón hozzájutsz, majd utána pénznyelő automataként viszi/vinné a kosztpénzt, ráadásul a tököd elhagyod, mire alkatrészt kapsz hozzá. Úgy néz ki, mint egy sportkocsi, de nem az. Persze ha beletolsz egy szekérderék pénzt, lehet bele új motort, új futóművet, új fékeket álmodni, kisebb vagyonért kilakatolni és újrafényezni a természetesen rohadásra hajlamos Fiat kasztnit. Ha már megvan, akkor esőben, télen nem használod, tehát vagy garázst bérelsz neki, vagy elfoglalja a családi autó elől a helyet, és akkor arról söpörheted egész télen a havat. (És ez még a jobbik, mert ha az asszony söpri emiatt, akkor még hallgathatsz is.) Szóval teljesen értelmetlen autó, de olyan jóóóóóóó!
Hülye voltam, hogy megvettem, de még hülyébb lennék, ha eladnám.
Update: Hát, mégis hülye lettem... Minden olasz autók legnagyobb ellensége, a korrózió végzetes rést ütött az elemein, aminek a rendberakása a család pénztárcáján ütött volna végzetes rést. Illetve talán nem, de az az értelmetlenség, amit hét éve leírtam most nagyon előjött: kétgyerekes családnak a kétüléses autó sajnos nem való. Először a nagyobbik nő bele abba hogy élvezze. Anya átadja a jobb egyet a gyerekülésnek, kölköt elhordod az oviba, jó buli. De aztán a kicsi is rájön, hogy ez neki is jár, és kész az állandó konfliktusforrás. Onnantól apa egyedül használja, ami elég antiszociális a család maradék háromnegyedével szemben. És akkor szembesülsz a rozsdával, kapsz egy félmillás árajánlatot csak a lakatolásra, megrázod a malacpersely, és rájössz, hogy ennek így nincs értelme. Eddig se volt, de legalább élvezted. Mostantól csak egy porló romot tárolhatsz, akkor meg inkább menjen új helyre, ahol talpra állítják, futtatják, élvezik. Hát ennyi...
10 év együttlét után 2013 őszén útjaink elváltak, Fixi most egy Pest környéki kisvárosban várja a -szó szerint haló poraiból való- feltámadást.
Hibalista
- Csak "apróságok": - teljes motorgenerál (fúrással, új dugókkal) - hengerfej - kuplung szerkezet + tárcsa - féltengely csuklók - kilométeróra spirál (3 db) - hátsó féknyergek - termosztát, fékbetétek, főfékhenger, olajnyomás gomba - fordulatszámmérő - Viszont utána 9 évig nem volt komoly gondom.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős tasztaltárs vidéki nagyvárosban - Sajnos Rali bátyó azóta már Szent Mihály szekerét javítja. :-(
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Márkatárs, pestközeli kisvárosban
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.0 | Következő autója? | Gentry |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |