A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Uno (1983)

Uno 1.1 55S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kicsi piros

Szöveges ítélet

2011 Májusában kezdtem el dolgozni. Régóta szerettem volna saját autót és végre megvolt a lehetőségem arra hogy összespróroljam a keretet. Jellemzően a 300E Ft-os kategóriát nézegettem Suzukikat,1-es Puntókat jobb állapotú 2-es Golfokat. A hahut folyamatosan böngésztem a kezdetektől mindig az aktuális pénzmennyiséghez belőve az árakat... Decemberben láttam meg az Unot. 130000 Ft-ért hirdették. Képekről biztatónak tűnt én pedig türelmetlen voltam. Kb 200E Ft-al a zsbemben úgy gondoltam belevágok. Elküldtem a családi autószerelőnek a linket, hogy érdemes-e felhívni. Egy telefont mindenképpen megért. Az alap kérdések után úgy gondoltam, hogy a két ünnep között elmegyünk és megnézzük. Idős úr várt minket Győrben. Ezzel járt munkába viszont most, hogy nyugdíjazzák feleslegessé vált a családi Zafira mellett. Az autó remek állapotban volt, tényleg vigyáztak rá. 5 éve lett teljesen átfestve tudtuk meg. A fia karosszériás ő csinálta. Hihetőnek tűnt az információ az autó állapotát látva. Úgy döntöttünk, el hozzuk. Boldogan vezettem munkahelyemre. Délután aztán nem akart elindulni. Mint később kiderült az önindító volt a ludas. A régi Wartburgunkból szerzett tapasztalat alapján, önindító ütögetés hatására, újra indult az autó. Januárig használtam az autót majd szerelőhöz vittem vezérműszíj cserére. Az önindító viszont kezdett egyre aggasztóbb lenni. Az egyik reggel nem tudta úgy megforgatni a motort hogy az el is induljon. Talán ez volt a legdrágább javítás amit az autóra költeni kellett de egyáltalán nem találom eget rengető hibának egy ilyen öreg autó esetében. 17000 Ft-ba került két év garanciával.
Azóta cseréltem olajat és egy műszaki vizsga is sorra került.

Vizsga előtt karosszériáshoz vittem az autót: Nem volt sok javítani való. 7000 Ft-ot fizettem.
A műszaki vizsgára kellett cserélni: Jobb belső féltengely gumiharangot, kipufogó felfüggesztő gumigyűrűt, hátsó fékcsövet és a 130-as főfúvókát a gyári 85-ösre kellett cserélni mert túl magas volt a CO. Ez jótékony hatással volt a fogysztásra miközben a menetteljesítménye nem változott.
Jelenleg az ablaktörlővel kezdenem valamit. 2 fokozattal gazdálkodhatok (lassú,gyors). A lassú fokozat viszont pár törlés után megmakacsolja magát. Többszöri kikapcsolás és bekapcsolás után pár törlés erejéig újra hajlandó működni. A folyamatos törlési módban tökéletes. Javítása folyamatban...


Az autó 55 lóereje elég a normál közlekedéshez a könnyű karosszéria miatt. 4-5 személlyel viszont érezhetően kevés, nem is szívesen terhelem ilyennel a motort. Többnyire a barátnőmmel kettesben autózunk. Az egyetlen negatívum az a 4 sebességes váltó. Ennek folyamatban van a cseréje. Az internetes információim alapján gyártották a modellt 5-ös váltóval is aminek 1-4ig ugyan az az áttételezése mint a 4-esnek, viszont van egy 5-ös kímélő fokozat. A váltóból amúgy is hallatszik egy kis vinnyogás, remélhetőleg a váltócserével megszűnik.

Itt tartunk jelenleg, igyekszem frissíteni a bejegyzést mivel az eddig együtt töltött idő nem túl hosszú, kevés érdemi tapasztalatot tudok megosztani az olvasókkal.
B Ferenc

Hibalista

- Önindító felújítás(csapágyak,állórész), 17000 Ft, Vákuumdiafragmás gyújtás állító 2500Ft, Főtengely,vezérműtengely szimering eresztett(pontos árat nem tudok vezműszíj cserével egyben javította a szerelőm) Műszaki vizsgán hátsó fékcsövet és karburátor főfúvókát cseréltek

Ide hordtam szervizbe

Csabesz a másodunokatestvérem. Nagyon megbízható és gyors szerelő, évek óta tartja karban a családi járműparkot.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Saját magam: Apróbb javításokat főleg a beltérben én végeztem. Olajcserének is bármikor nekiállok. Azokat a javításokat amik a motor és a többi közlekedő épségét veszélyezteti szakemberre bízom.(vezérlés csere,futómű,fék).

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1985
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 205000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Uno 1983

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)