Családi luxus--olcsón
Szöveges ítélet
Az előző autóm az előző típus 2,1 TD volt lásd ítélet.
Ez sokkal jobban megy, sokkal csendesebb, erősebb,masszívabb (cserébe +0,5 liter) jobban fekszi az utat ( kanyarok +20km/h)
Belül kényelmesebb, a fűtés/szellőzés is jobb (bar újra ciripel a ventilátor mint az elődben), és a klíma nem túl hatékony ebben sem.
A tolóajtók is lágyabban járnak.
Sokkal több praktikusabb tarolórekesz. ( a hűtött -érthetetlen módon- bár a mérete megengedné csak a műanyagosztások nem- csak három max. 0,5 literes palackot dobozt fogad be- egy akár 8 személyes autóban-az enyém 5)
Az elektronika mindent igényt kielégít-- szerencsére-- hibátlanul működött.
CD-s-navi Mo.-ra nem jó sajnos.
Gyerekbarát apróságok: ablakok ajtók egy gombnyomással reteszelhetőek és nyithatóak, mind a 4 ablak automata becsípődésgátlós, akár távirányítóval nyitható (egy nyári napon már 200m-ről a sörkert teraszáról ;-) ---szellőztető funkció-kell is mert 2 nm-es a szélvédő, hátul kis asztalkák a támlákon, külön "gyerekellenőrző"tükör, a két első ülés között szabad a tér -anyuka menetközben is hátra tud menni rendet tenni ami hosszú tárgyak pakolásánál sem rossz a 2,8-m-es munkalapunk még csukott autóban utazott az 5 tagú családdal !!
Tűzőnapban-- rolók fel, ülés hátra döntve, klíma 25 fok és alszanak a gyerek mint a tej.
Amibe rosszabb:
a műanyagok sérülékenyebbek könnyen leesnek törnek. már vettem rögzítő szegecseket pár perces és Ft-os bosszúság utána újra mintha új lenne (a költözés nagyon megviselte őket)
A tologatható ülések szétrágják a műanyagborítást a síneken- ha nem figyelsz és a védőszőnyeg beszorul a mechanikába (középről ki is vettem már-- alatta szép az alumínium is)
Az ülések sokkal nehezebbek lettek -különösen a középső a szerencsétlen öv megoldás miatt-- igaz cserébe jobban hajtogathatóak.
Hosszabb +30cm--cserébe EuroNCAP 5* és szebb is.
Nehezebb belőle kilátni hátra- igaz van tolatóradar- de az sajnos hátul csipog érthetetlen módon nem a rádió hangszóróiba-- így telepakolva- mikor a legjobban kellene bizony fülelni kell.
Az ülések formázottabbak, de az oldaltartó szivacsok letörnek.
Az fogyasztásmerő kicsit fel felé csal, télen viszont mikor sokat megy az előmelegítő ( bűzös füst a kocsi alól :-( ) akkor korrekt.
Max. fogyasztásom télen rövid utakon városban ill. autópályán tartós 160körül 10l. Min. országút 90-110 körülül gurulva 6,5
A cím a használt árára utal, bár német internetes kereskedőknél láttam már új alap 2,0-JTD Itáliát 21 000 euróért.
Okos tippek barkácsötletek és "népítéletek" erre az egyterűcsaládra az egész EU-ból itt http://www.eurovan2.com/
Ajánlom mindenikek aki praktikus (költözéstől a családi kirándulásig, cuccozásig) de mégis személyautós ( nem nagyobb mint egy kombi csak magasabb) már-már felső kategóriás kényelmet- szeretne relatív olcsón.
Update 2008: mégegy költözésen túl :-( újabb műanyagok sérültek )
A nyarat 8 liter alatt 7,7 literrel absolvaltam :-)
Update: 2009 télen is tartottam a 8,0-as átlagot :-)
3 év után 90ekm után eladás netten keresztül 6900 euróért
3 évesen 2006-ban 12800 euróért vettem.
Megérte? Döntsd el!
Hibalista
- 3 kézifékkábel 75k
- 1 a hátsó ABS érzékelőhöz futó kábel elszakadt (csak forrasztás, de hosszú hibakeresés, semmi komplett kábelezés 40-50k-ért)
- 5x H7-s égőcsere, 1x műszerfal égőcsere, 1 aksi,
- Fúvókás ablaktörlőlapátok ( vigyázz a gyári >20k-- de 10-ért van a gyári Valeo kis utánjárással utángyártottnak árulva)
- Kopóelemek (betétek, szűrök, olaj ) a sz.könyv szerinti ritmusban.
- 1x Klímatöltés. 1xGumik.
-
- Update 2008
- jobb oldali első csavarrugó törés 45k
- generátorékszíj görgőkkel 50k
- kontakthiba a biztosítéknál ezért se rádió se fed komp. nem
- működött.
- Additivittöltés 15k
- Érthetetlen akkulemerülések 3x nem indult csak bikázva.
- Hiba nem találtatott autóklub tagként 0.
- Update 2009
- a tavaly cserélt utángyártott ékszíjvezetőgörgő feladta
- csere ezúttal gyári Citroënre 20K
- a Fiatban és a PUG-ban 85 K lett volna az utángyártott --autósziget 35 K volt--érdekes.
- Ablakmosó csövek eltömődés. 5K
-
Ide hordtam szervizbe
Fiat Kaposvár ( Norbi )
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ulysse 2,1 td | Következő autója? | Hyundai Santa Fe 4x4 2,2 CRDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |