Az igazi Granturismo
Szöveges ítélet
Nos, a gépet januárban vettem, a neten találtam rá. Van pár karosszériahibája - rohadások a küszöbön, jobb hátulja enyhén horpadt, a lakkozás felpattogzott néhány helyen - de ettől eltekintve jó állapotban van, és ezek tekintetében a 180 000 Ft-os vételár nagyon baráti volt. Miután megvettem, egy helybeli autószerelőhöz került, hogy minden kisebb-nagyobb motorikus-erőátviteli hibát megjavítson, így hát aztán elég hosszú alkatrészlista lett, de nagyon megérte. Január óta 8500 kilométert hajtottam bele, ez idő alatt egyetlen gondja akadt, nemrég kellett a generátort javítani - ez szerintem egy 170 ezer km-t futott 17 éves autónál bármikor előfordulhat.
A motorja 1581 köbcentis 8 szelepes, 75 lovas - még öten utazva is elég az ereje, a 125 Nm 3000-es fordulaton "jön elő", ekkor kicsivel 90 fölött van a sebességmérő mutatója. Gyorsulni elég jól tud, ha akar, bár nem versenyautó - de a 180-at még most is megfutja sík úton is. Ennyi ennek a kocsinak bőven elég is, szenvedés nélkül tartja a 140-150-es tempót is, ilyenkor viszont már nagy a motorzaj.
A fogyasztása is elég kedvező, ha a szabályokat betartva 80-90-es tempóban hajtom, 6,7 l 100 km-re vetítve - ezt hosszú távon is bebizonyította. Ha jobban meghajtom, kicsit tovább pörgetem (mert szép hangja van neki 4000-nél :) akkor sem mértem többet 8,2 liternél hosszú távon. A városi használat a gyenge pontja ha úgy vesszük, ilyenkor 9 liter 100-on, de szerencsére ritkán kell városban időznöm. Összegezve szerintem nem sok a fogyasztása az autó méreteit tekintve.
A kényelemről csak egyszerűen annyit: nekem tökéletes. Minden kapcsoló kézre esik, a szervkormány állítható és, a biztonsági öv magassága is, az ablakok elöl elektromosak - eddig hiba nélkül működnek, van egy tekerős tetőablak is - kedvesem imádja :), szóval nagyon lehet élvezni ebben az autóban az utazást. Egyedül talán a keményebb, sportosabb futómű miatt a rosszabb úton sok úthibát hallat az utastérben, de a szerintem kitűnő útfekvése kárpótol mindenért.
Vannak még egyéb extrái is a kocsinak mint például (szerintem) a gyári ültetés, az Abarth hátsó légterelő és a skorpiójeles Borbet sokküllős alufelni. Ha a festékhibákat elnézzük neki egész dögös megjelenésű, maffiózós-csajozós autó (is lehetne...).
Mindenkinek tudom ajánlani aki szeretne egy kényelmes, olcsón üzemeltethető autót, feltéve ha szán rá pénzt és/vagy időt hogy a kisebb-nagyobb hibákat rendbehozza. Megéri.
Hibalista
- a vásárlás utáni "nagyszerviz" alkatrészlistája : - -Vez. szíj + csapágy - -Szelepfedél tömítés, vezérműház tömítés - -Ékszíj + microszíj - -Hosszbordásszíj-feszítő csapágy - -Vízpumpa (SKF) - -Féltengely gumiharang - -Főtengelyszimmering - -Kinyomócsapágy - -Váltóolaj-csere (Tutela) - -Motorolaj+szűrő csere (AC Delco 10W 40) - - munkadíjjal együtt 90 000 Ft - - 170 000 km-nél generátor javítás (diódasor csere) - 16 000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Egy helyi szerelő - megbízható, jó szakember, nekem talán kicsit drágán dolgozik, de hát a tudás hatalom :)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 161500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Zastava 128 | Következő autója? | Fiat Tipo 1.7 D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |