A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Stilo (2001-2007)

Stilo 2.4 Abarth 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megmart a skorpió

Szöveges ítélet

A Stilo szerelem még 2001-ben kezdődött. Amolyan plátói vágyálom volt akkoriban a dögös kis 3 ajtós ott a kereskedésben, melyet minden nap szemügyre vehettem, hiszen középiskolámmal szemben volt a Fiat kereskedés. Még mindig látom magam előtt azt a gyönyörű citromsárga sportos kocsit az üvegfalon túl. Már akkor éreztem, hogy egyszer majd lesz egy Stilo-m. Majd múltak az évek és a szerelem kicsit megkopott. 2011-ben azonban eljött az idő, hogy megvegyem első saját autómat. 3 ajtós, sportos megjelenésű járgányra vágytam. A G-Astrák és VW Golf-ok országában úgy gondoltam, hogy nekem ennél több kell. Én nem egy autóra vágytam, ami az enyém, hanem egy autóra, amely engem birtokol. Így szűkült a kör s bár a tini szerelmem azóta megöregedett, de szépségéből és vonzalmából keveset veszített. Így jött akkor egy piros, 3 ajtós, gazdagon felszerelt 1.6 dynamic. Első autó volt, első nagy szerelem, a maga hibáival.
Mindig úgy éreztem, hogy szeretem, imádom, de valami hiányzik... ABARTH. Rá vágytam, de megvenni nem mertem. De ezen vágy elhidegített a kis pirostól s végül eladtam. Aztán úgy alakult, hogy barátnőm kapott egy autót s azzal jártunk. Titkon mindig figyeltem a használtautót, hogy akad -e valami ínyemre való, de nem akadt. És végül fel is hagytam a keresgéléssel. Végül 2,5 év után úgy döntöttem, hogy itt az idő, ha törik, ha szakad, nekem egy Abarth Stilo-m lesz. (Alfa GT is vonzott és vonz a mai napig, de akkora bátorságom nem volt, hogy abból benzinest vegyek.)
Így jött a napi szintű hahu-n csüngés. Közel egy éven át, napi rutinná vált. Kipróbáltam néhány bontószökevény, lelakott vagy épp alulextrázott Abarth Stilo-t. Volt olyan példány, aminél már a tulajnak is azt ajánlottam, hogy adja le bontóban, jobban jár.
S végül egyik nap felkerült Ő.
Azonnal hívtam a neppert és megbeszéltem vele, hogy 2 nap és utazok megtekinteni (Budapestről Salgótarjánba). Képek alapján éreztem, hogy ezt az autót én meg fogom venni, így előleggel a zsebemben érkeztem, helyi szervizzel leegyeztetve egy állapotfelmérés. Élőben még csodálatosabb volt, mint a képeken. Szerviz is rámondta az ÁMEN-t, így hát enyém lett.
Németországból érkezett, szervizkönyves, 2 gyári kulcs, szervizszámlák, német műszakinak az igazolásai és tényleg minden dokumentum, ami az autóhoz köthető. A német hölgy tulajdonos sportos kisasszony volt, mert leültette és 18-as kerekekkel büntette szegény autót (minden TÜV engedéllyel). A felnik azonnal cserélve lettek, most a gyári 16 collos papucsokon gurul. Néhány apró tuning elemet azonnal gyárira cseréltem, így nyerte el a nekem igazán tetsző külsőt.
Az állapotfelmérés ellenére félve vittem saját szerelőmhöz a nagy szervizre, de megnyugodhattam, műszakilag is rendben volt.

Extrák:
Majdnem full extra: memóriás bőr ülések, teljes egészében nyitható üvegtető, 6 légzsák, esőszenzor, szürkület szenzor, lámpamosó, gyári riasztó és központi zár, ABS/EBD/ASR/MSR, gyári navigáció, kétzónás automata klíma, selespeed váltó, xenon fényszórók + lámpamosó stb.

A tapasztalataim:

Megjelenés
Az autót még mindig, mindenhol megnézik, utána fordulnak. Ritka az a tankolás, amikor vagy a kutas vagy valamelyik autós társam ne jönne oda, hogy érdeklődjön a kocsiról. A döbbenet mindig akkor ül ki az arcukra, mikor a szimpla "1.6-os?" kérdésre a 2.4 5 henger válasz érkezik.

Motor
Kellően erős, gyönyörű hangja van és szerintem a fogyasztása is jó. Az 1.6-os előző Stilo-m 8 litert fogyasztott átlagban. Ez most 9-et. 10 felé sose mentem vele. Sportosan, nem nagypapisan vezetem. Sokan nem tudják, de az ASR gomb nem csak a kipörgésgátló kapcsolgatásának szerepét tölti be, hanem kikapcsolt állapotban aktiválja a "rajtelektronikát". Lényege: ASR off, indulás úgy, hogy beletaposunk a gázpedálba, minél gyorsabban s ekkor a motor felpörög olyan 4000-ig és a selespeed ekkor engedi a kuplungot. Gumicsikorgás, gumifüstölés, oroszlán üvöltés...........

És akkor a selespeed
Autós újságírói körökben és autószerelők között amolyan szitokszó. Ha meglátják úgy reagálnak rá, mint a vámpír a keresztre pillantva. Én meg csak mosolygom. Amíg el nem romlik..... De erről inkább ne beszéljünk. :D
Én nagyon szeretem az automata váltós kocsikat. Korábban csak dupla kuplungos automatákat vezettem. Nem lennék őszinte, ha azt mondanám, hogy a selespeed-et jobban szeretem. De szeretem. 3 hibája van szerintem:
- giroszkóp híján emelkedőn fölfelé ugyanúgy felvált, mintha a Hortobágyon siklanánk. Grrr.... (Átkapcs. manuálra.)
- Piros a lámpa, lassítok, lámpa alá érek és pont sárgára vált, ám az automata még kettesben van, pedig már majdnem állunk. Gázadás, ő érzi, hogy bizony menni kell, bevágja az egyest és akkor bizony bólogatás van....
- párhuzamos parkolás tolatva. Kicentizett helyre nehéz nagyon beállni. Nyomod lassan a gázt neki, de nem megy, nem megy, majd hirtelen megindul....

Kényelem
Tágas, 4 ember kényelmesen elfér kellő mennyiségű lábtérrel. A csomagtartó pont elég. :)

Alkatrészárak
Abszolút baráti. Utángyártott alkatrészekből van választék bőven.

Hibái
Az autónak tipikus Stilo betegségei vannak/voltak. Légzsákhiba. Egy átlagos Stilo-nál az ülés alatti csatlakozó széthúzása-összedugása (+ kontakt spray) napi rutin. Szerencsére az előző tulaj ezt megelégelve direktbe köttette a vezetéket az ülések alatt, így számomra ez már ismeretlen jelenség.
Másik a digitklíma. 5db állítómotor vezérli. Ebből 4 potméterrel ellátott, mely potméterek sorra haláloznak el benne. Csak a komplett állítómotort lehet cserélni, a benne lévő potmétert nem. Csak gyári, Fiattól cirka 20ezer Ft/db. És volt, akinél az új, gyári motorban is megadta magát a kis vacak 2 év után. De az orosz elvtársak leleményesek ám, így kitalálták, hogyan lehet csak a potmétereket kicserélni. Kis barkácsmunka, de 100%-os siker. Így 500Ft-ból kicseréltem én is a 4 állítómotorban a potmétert s azóta nagy öröm bódottág. :)
Az pedig a Fiat szégyene, hogy a gyártás során nem váltottak más módszerre vagy alkatrészre, sőt mi több, ugyanezt bepakolták gátlástalan módon az új Bravo-ba is.

Más hiba? Néhány fals hibajelzés, ha télen napokig áll az autó s az ECU kevesebb kraftot kap, mint amennyit szeretne.

Vásárlás után 2-3 hónappal selespeed hibaüzenetet kaptam. Leforrázott. Láttam magam előtt a szétbontott váltót és a 150-200ezer Ft-ról szóló számlát. De szerencsére csak egy szenzor adta meg magát, melyet csak ki kellett csavarni, új a helyére és irány tovább. Szimplán, a parkolóban is elvégezhető a művelet. Szerencsére a szerelőmnél volt egy bontott selespeed Alfa váltó s ingyen megkaptam abból.

Tehát a szerelem újra lángol a kis sárgával, reméljük még nagyon sokáig.
Ha már családi autó kell, akkor szeretnék egy Lancia Delta-ra váltani (1.9 biTurbo).
Ha eljön az az idő, hogy eladom, akkor még egy lezáró értékeléssel visszatérek. :)

És ami a lényeg: Ha Stilo-t akarsz, ne félj tőle! De ne kapkodd el a vételt, gondatlan előző gazdától csak hulladékot kapsz majd és meggyűlölöd még a spagettit is.

Hibalista

- selespeed sebesség szenzor (egy bontott váltóból ingyen megkaptam egy "újat")

Ide hordtam szervizbe

Magán szerelő Budapest.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Magán szerelő Debrecen.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 129500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12400
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Stilo 1.6 Következő autója? Delta
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Stilo 2001 (2004 - 2007)

További ítéletek (245 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)