A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Stilo (2001-2007)

Stilo 1.9 JTD Dynamic 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

Hisztis kis pi..@ de imádom!!

Szöveges ítélet

Hisztis kis pi..@ de imádom

2015 elején került hozzám, ez a gyönyörű metálfekete 2003-as 1.9 JTD háromajtós stilo.
Előtte egy 1.2-es Bravom volt, azt is szerettem bár a karosszériája ütött kopott volt. Egy év alatt azért beleugrott 40.000 km minden hiba nélkül. 2014 októberében egyik cimborám vett magának egy 1.6-os stilot.
Mondanom sem kell, onnantól kezdve csak olyat akartam magamnak én is. Ennyi pénzér nem lehet ilyen extrás autót venni jelenleg Magyarországon. A formavilága ma is gyönyörű, pedig az első darabok 2001-ben jöttek le a gyártósorról.
Elkezdtem hát keresgélni magamnak valami használható példányt. Először az 1.2-es 6 sebességeset kerestem olcsón. Gondoltam a bravoban nem volt semmi gond az 1.2-essel akkor a stiloban még királyabb lesz a hatos váltóval.
Sajnos nem találtam olcsón jót... Amikor feltűnt egy hirdetés egy 1.9 JTD-ről kevés infóval, és képpel, de nagyon jó áron, jó extrákkal.
ESP, ABS, ASR, 17" felni, 6 hangszóró, kartámasz, 6 légzsák, fedélzeti számítógép, 2 zónás digitklíma, gyári riasztó, multikormány, sötétített üvegek.
Elkezdtem emailezni az eladóval, ahol elmondta a kocsi hibáit, küldött képeket. Már akkor tudtam hogy az enyém lesz a gép.
Sajnos a vásárlás kicsit elhúzódott, mert nem tudtuk összehozni a találkát, valamint az eladó mondta hogy a kocsi egyik nap nem indult be, de már csinálja is a szerelő mert csak a főtengely jeladó mondta be az unalmast.
Reménykedtem hogy tényleg csak ennyi a gond.. Addig gondoltam eladom a kis bravomat. Sikerült is mélyen áron alul, de kellett a pénz a stilora.
Másnap kaptam az infót, hogy kész a stilo. Szóltam is cimbimnek, hogy menjünk és nézzük meg akkor.
Elmentünk, és már az utca végéről láttam, IMÁDTAM pedig a téli acélfelni szett volt rajta.
Beszéltünk az eladóval, mondta hogy neki már 2007 óta megvan a kocsi. Elmondta hogy az EGR le van falazva, és hogy már évek óta turbó hibája van a kocsinak. 2-3-5-ös fokozatban 4000 fordulat körül bedob egy engine faultot, és ha elengeded a gázt és újra elkezdenél gyorsítani nem kapcsol be a turbó. De amint nyomsz egy kuplungot, eltűnik a hiba és elkezd húzni. Elvittük próbakörre, mert úgy egyszerűbb elmagyarázni.
Gondoltam magamban, ezzel még együtt is tudok élni, max később kap egy új turbót.
Meg is kötöttük az üzletet, az ilyen kaliberű dízelek ára alatt, bedobtuk a 17"-os alufelniket, irány haza.
Imádtam vezetni. Hazafelé 4.6 literes fogyasztás nagyon bejött. Cimborám 1.6-osa után egy rakéta. 180-ra nagyon hamar elér, onnantól kicsit lassabban 210 körüli tempóig elvánszorog, és tartja.
Akkor kezdődhet a hibák elhárítása. Légzsákhibát mutatta, de kiderült hogy csak a csatlakozók kontaktosak. Ezt az infót egy nagyon jó közösségből tudtam meg, ahova jóval az autó vásárlása előtt regisztráltam. (www.stiloclub.hu)
Közben beszereztem egy OBD2 olvasót, mert egy stilohoz ez elengedhetetlen.
Az előző tulaj elmondta, hogy 5.000 km-rel ezelőtt lett olaj, szűrők, és vezérlés is cserélve. Számlákkal igazolta, hittem neki, ezért nem is kapott új vezérlést. Elkezdtük közös autózásunkat.
2-3 ezer km-rel később elkezdett nyüszögni a kocsi eleje. Feltűnt hogy amúgy is túl alacsonyan van az eleje, de gondoltam ültették. Kiderült hogy nem, csak elfáradtak a rugók. Akkor már cseréltem e lengéscsillapítókat, és a rugókat is, így tuti kibírja azt az időt ameddig nálam lesz a kocsi.
Kapott egy új lökhárítót is, mert ami rajta volt kicsit rossz minőségben fényeztek, és az OMW mosó pöttyökben lekapta a festéket.
Közben összejött a 15.000 km utolsó olajcsere óta, hát megkapta a jó kis Selnia 10W40 Turbodieselt, MANN szűrőkkel.
Az autó egyébként eszméletlen jó. Kényelmes, a 17-es kerekekkel pedig nagyon tapad. Olyan kanyarokba bele tud menni 110-el ahol a bravo csak 80 körül ment el. Cimbim akinek az 1.6-os stilo-ja van közben megirigyelte az én dízelemet, mert az 1.6 nem húz így, nem mehetsz bele ilyen előzésekbe mint ezzel. Eladta, és vett egy 1.9 JTD-t.

De az autó nagyon hisztis... Szereti ha foglalkoznak vele. Ha nem kap törődést durcizik, és bedob valami nevetséges hibaüzenetet, hogy felfigyeljek rá. Szereti a törődést. Ha le van mosva, és foglalkozok vele, nem csak vezetem.
Remélem még sok sok sok ezer kilométert lefutunk együtt.

Hibalista

- Lengéscsillapító - Légzsákhiba -

Ide hordtam szervizbe

jómagam

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Bravo 1.2 SX Következő autója? 159
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Stilo 2001 (2004 - 2007)

További ítéletek (245 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)