Feltámadó főnix
Szöveges ítélet
Első autóm egy Fiat Brava 1.9 TD volt, amire 1 év leforgása alatt annyit költöttem rá amennyiért vettem. Ezek után már nem nagyon akartam Fiatot! Hosszas keresgélés után megnéztem pár Octáviát, Golf 4 -est de emberten állapotban voltak. Elkezdtem nézegetni a Stilokat. Tőlem pár órára találtam is egy szép fekete 3 ajtós Stilot az újabb fajta 1.9 Multijet motorral. Másnap elmentem megnézni... esztétikusan szép megkímélt állapotban volt. A tulaja nem sokat törődött vele motorikusan, néha kapott valami no name márkájú olajat, fékeknél vas a vason csúszott stb... nem számított neki semmi csak menjen. Gondolom üzemanyagból is a legalját kapta, mert a visszajelző kiírta, hogy víz van a tartályban. Valós 160 ezer kilométer volt benne, gondoltam nagy baja nem lehet így hát megvettem.
Már akkor feltűnt, hogy elég hangos a motor és nehezebben is indult. Kicseréltem az összes szűrőt, kapott jó minőségű olajat. Ezek után finomabban járt a motor, de még mindig nem volt az igazi. Üzemanyagba töltöttem pár palack dízel rendszer tisztító adalékot és csakis prémium minőségű üzemanyagot tankoltam. 10 ezer kilométer elteltével helyreállt a motor.
Brutálisan mozgatta a 120 lóerős motor az 12xx kilos autót. Sebességváltó pontos, csak kissé hosszú utakon jár. A fokozatok elosztása is nagyszerű. Ötödikben felesleges visszaváltani, mert már 1800 fordulat felett megindul az autó. Úgy igazán 2500 fordulat felett érezni a maximális nyomatékot. Nem egy verseny autó, de hasonló kaliberű autóknak azért odaverdes rendesen. Vegyes fogyasztása 5,3 liter, tisztán városban 6 liter. Hosszabb utakon a fogyasztás 5 liter alá is levihető. Futóműve nem igazán nevezhető sportosnak. Viszont a fékek eszméletlenül jók.
Belső tér anyagai átlagosnak modhatók. Az ülések kényelmesek még nagyobb távokra is. Elöl fejedelmien nagy a hely, és minden kézre esik. Az utastér nagyon praktikus, rengeteg hasznos tároló található benne. Bosszantó viszont, hogy még meleg időben is zörög minden műanyag, télen meg egyenesen idegesítő. Az autó nem szereti a telet... ennek következménye még egy picivel hangosabb motorzaj, könnyen párásodó ablakok, fűtés hatásfoka már 0 fok körül is gyenge. Az utastér szigetelése is elég gyér, prémium minőségű abroncsokkal is magas a zajszint. Másik negatívum, hogy az autóban gyárilag nincs pótkerék.
A Stilo formája még mai szemmel sem elavult, főleg a 17 colos felni sokat dob rajta. Jó ár érték arányú autó csak ajánlani tudom!
Hibalista
- Termosztat - Motortartó bak - Légzsák vérlő
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Brava 1.9 TD | Következő autója? | 220 CDi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |