kis sárga
Szöveges ítélet
Első saját tulajdonú autóként vettük, az egyetlen szempont az volt, hogy 500e Ft alatt minél fiatalabb és jobb állapotú legyen. A feltételeknek főként a swift felelt meg, de azért annál különlegesebb kellett. Így találtuk meg a Seicento Sportingot, ami gyárilag bőr kormánnyal, váltóval, szervóval, légzsákkal, könnyűfémfelnivel szerelt, ilyenről swift esetében álmodni sem lehet :)
Ketten használjuk, így teljesen kényelmes, a sportüléseknek köszönhetően elől semmi kritika nem érheti. Hátra nagy ritkán ül be valaki, de rövid utakon még nem érkezett panasz a hátsó kényelemre, sőt az alacsony elvárások miatt inkább meglepődve szokták mondani, hogy milyen "nagy" hely van ott is. A csomagtartója jelképes, de még így is befért egy rendes pótkerék. A hátsó ülés előredöntésével pedig nyugodtan lehet pakolni, persze a kocsi méreteihez mérten.
Vezetni nagyon jó, állandó mosolygásra készteti az embert. Városban kimondottan elemében érzi magát, lehet cikázni a forgalomban, meglepően dinamikusan gyorsul. A váltó pontos, ha a spórolás a cél, akkor a rövid fokozatok miatt hamar fel lehet kapcsolni, 60-nál már az 5.-et elbírja. Sajnos ebből következik, hogy városon kívül 100-110 között már a motor nagyon pörög, ezért hangos. A fogyasztása vegyesben 6 liter körül alakul, a városi rövid utakat nem szereti, mint minden más autó. A pedálok elég közel vannak egymáshoz, ezért télen bakancsban egy meglett férfiember lehet, hogy zavarba jön, hogy éppen melyik pedált is tapossa éppen.
A belső kialakítása a kocsinak sportos, én kifejezetten szeretem, hogy a "vas" is megjelenik a beltérben, persze így nem kellett a kárpitozásra költeni a gyárban. A műszerfal funkcionális, azaz csak egy üzemanyag szint jelző és egy sebességmérő van plusz középen a fordulatszámmérő, ami nagyon mókás. Én azért hiányolom a vízhőfokmérőt, főleg, hogy állítólag hajlamosak a seicentok a melegedésre, de eddig nekem ilyen problémám még nem volt.
Komoly műszaki probléma nem volt vele, egy korábbi koccanás miatt nem volt jó a jobb első fényszóró magasság állítása, plusz a hátsó fék munkahengereket kellett cserélni. Az alkatrészek olcsóak, mindent lehet azonnal kapni, és aki kicsit is ért az autókhoz, az meg is tudja otthon csinálni, mert semmi sincs túlbonyolítva a seicentokban.
Hibalista
- jobb első fényszóró magasságállítás - kézifék - fékmunkahenger
Ide hordtam szervizbe
otthon :)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Punto |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |