Egérkamion
Szöveges ítélet
Az autó napi 50 km-es távon munkába járásra van használva, elég rossz minőségű úton.
Ez már az utolsó szériás Seicento-k egyike, amit már a Punto I-ből ismert 1.1-es motorral szereltek (a régi 990 köbcentis helyett) A motor itt is 54LE-tud, a különbség annyi, hogy a befecskendezés hengerenkénti. A kocsi súlya sofőrrel együtt kb 800 kg. A menetteljesítményről annyit, hogy a VTI Civiceket reggelire fogyasztja a lámpánál, az X5-ös bömbiket meg követi és letolja a Mecsekben. :D Szóval komolyra fordítva a szót, a városi forgalomban jól mozgatja a kocsit ez a motor, országúton vagy autópályán pedig a 110 km-es utazó szépen tartható. Én egyszer pályán mentem vele 140-et, az úttartás sem a legjobb meg a biztonság érzet sem, szóval hosszabb távon a 100-110 ami ennek az autónak való. A fogyasztás nyáron országúton 5 liter alatt, télen kicsivel felette alakul, a tank olyan 35 literes lehet. A vezethetőség nem rossz, szervo ugyan nincs, a kormány viszont kicsi és jó az áttétele, parkoláskor sem nehéz tekerni. Ami nagyon zavaró, az a lábtér hiánya, a pedálok nagyon közel vannak egymáshoz. Szélesebb cipőben, van télen bakancsban alig-alig fér el az ember lába, ez megszokást és figyelmet igényel. A váltó kar kicsit lent van, ha nagyon hátra van tolva az ülés kissé előre kell nyúlni, amúgy jól kapcsolható. Aki ilyen vesz viszont készüljön fel, hogy a nagyobb kocsik sokszor nem veszik figyelembe, pl ha a szembejövő épp bringást kerül akkor simán leszorít, még ha egy 2-3 számmal nagyobb kocsival vagyok hasonló szituációban akkor megvárja még elmegyek. Ez sajnos szomorú jelenség, de hozzá kell szokni és az ember saját biztonsága érdekében számolni kell vele.
A helykínálat: "A szüzesség elvesztéséhez kevés, de a mindennapi igények kielégítésére alkalmas." Ez abszolút igaz, 2 személynek elöl kényelmes, 3 személynek elfogadható a hely (ilyenkor ugye anyós ülés kicsit előre húzva) 4 személynek már szűk. 1-2szer utaztunk így benne, 15 km-en elviseli az ember, hosszabb távon már nehezebben. A csomagtartó kb egy nagyobb sporttáska és egy hátizsák méretű. Igazából helyből nem is vár többet az ember, ez egy kisautó. Ennek megfelelően a rugózása is kisautós, rossz úton eléggé pattogós, zörgős, ott nem nagy élvezet vele menni. Jó úton persze egészen más, ott szépen fut.
Az autót egyébként édesanyám használja munkába járáshoz, elég rossz minőségű úton, ennek megfelelően futómű környékén már jó pár alkatrész cserélve volt. A kopó alkatrészeket leszámítva a lambda szonda adta meg magát eddig, valószínű a Metro-s benzint nem szerette, az kicsit fájó tétel volt amikor kicserélték. Nálunk a megbízhatósággal más gond nem volt, eddig nagyon jól bírja a strapát. Most 8 éves, kb még 7 évet kellene elmenni neki, szerintem azt bírni is fogja.
Összességében egy jól használható kisautó a Seicento, városban vagy kissebb távokon abszolút megfelelő. Ha jól tudom 2007-ig gyártották a típust és 2004-től voltak elérhetőek a 1,1-es motorral szereltek. Én ezek megvételét ajánlom, ha valaki használt autóként ilyenben gondolkozik. Az alkatrész árak nem húzósak, olcsón fenntratható. Én mindig szerettem és a mai napig szeretek vele menni, olyan mint egy kis egérkamion.
Hibalista
- lambdaszonda
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |