A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1.4 T-Jet Sport 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

NARANCS II. (a történet folytatódik)

Szöveges ítélet

Kis Narancsot használtan vettem egy magánszemélytől. Sokáig kerestem az igazit, főleg GP Sport-ok, 100HP-k, valamint Swift Sport-ok után bújtam a netet vagy egy évig. Végül erre a caribbean orange színű 3 ajtós Sport T-Jetre esett a választás és bizton állíthatom, hogy nem bántam meg. Egyszer már majdnem megvettem, de mire telefonáltam volna lekerült a netről aztán amikor újra felkerült (pár hónappal később) azonnal telefonáltam és mivel én voltam az első telefonáló én nézhettem meg elősször. Az első találkozóra érkezvén már messziről kiszúrtam, elég feltünő ezzel a színnel :)

Minden használtautó vásárlás lutri, de az előző tulaj könyvelőket megszégyenítően dokumentálta le az utolsó csepp olajat is, így nem volt kérdés, hogy meg kell venni.

Az autó előélete itt található:
http://nepitelet.hu/autok/fiat/punto_grande_2005/narancs/

Külső: a színe fantasztikus, de eléggé érzékeny és nehezen javítható. Ennek ellenére nem cserélném el másikra, minden pénzt megér, hogy mindenki imádja, sőt a többi narancs punto (bár nem sok van) mindig köszön, villog, integet amikor találkozunk az utakon. A gyári Sport állapottól nem sokban tér el: első lökhárítón lett a festés módosítva (az első rendszám alatti két rács közti terület lett fekete), így még komolyabb lett a tekintete, amihez az Abarth fényszórók is hozzáteszik a magukét. A visszapillantók is feketék a gyári narancs helyett. Ezenkívül még a kipufogó lett kicserélve gyári Abarth rendszerre, aminek a hangja mindent visz egy egy autópálya felhajtónál vagy a szerpentinen :)

Belső: egészen felnőtt autós a digi klímával, bőr kormánnyal és a szép mintájú és hosszú távon is kényelmes sport ülésekkel. Nagyon jól néz ki a középkonzol, a bőrözött kormány-kézifék-váltó hármas is szuper. Hátul 2 felnőtt is elfér, 2-3 órás utakon eddig még senki sem panaszkodott. Semmi nem zörög, nem lötyög, kiváló állapotban van, amin meglepőődtem, hiszen túl a 120ezren egy olasz autótól az ember nem ezt várná. Bár igaz, az előző Pandámba sem tudtam nagyon belekötni, pedig az is kb ennyit ment. Látszik, hogy vigyáztak rá.

Legjobban a vidéki utakon érzi magát az autó, ott él igazán. Az autópályázáshoz hiányzik a tempomat, a városhoz meg kicsit nagyok a 17es kerekek, de nem ráz vészesen (bár igaz kerülöm a lyukakat és erősen lassítok a rossz útszakaszokon).

Az 1.4-es T-Jet Turbó motor a maga (legalább) 120 lóerejével több mint 200nm nyomatékával nekem bőven elég (és szerintem az emberek 80%-ának szintén). Ezzel is lehet könnyedén tekintélyt parancsolóan gyorsulni. Szinte turbó lyuk nélkül gyorsít kicsit dízelesen már lentről, de fent sem fogy el az ereje (vigyázok is rá, rendesen bemelegítem és le is hűtöm). A fékek szerintem nagyon jók, a 4 tárcsa fék hihetetlenül fogja meg a nem is olyan kis kasznit.

Kissé pontatlan volt a kormányzás, az autónak nem volt jó az egyenesfutása, ide-oda szagolgatott az orra menet közben. Ez több úttípuson is észrevehető volt. Ebben nyilván benne van a széles kerék, a rövid tengelytáv, az erőteljes kormány rásegítés, a rossz magyar utak, de leginkább az hogy el volt törve a jobb első rugó amit az Autóház Budaörsben párban cseréltek. Azóta jobb a helyzet. A váltó nem olyan rossz, mint mondják... tény lehetne jobb, de egyáltalán nem gáz (és az is be van bőrözve)!

Amiket furcsálltam: az ablaktörlőket a jobb bajuszkapcsolón csavarással lehet életre kelteni, ez elég szokatlan és nem is tetszik, a másik pedig a reflektor kapcsolás buta kialakítása a bal bajuszkapcsolón. Pakolni szinte sehova nem lehet: van 2 pohártartó, de oda még egy félliteres üveg sem fér be (inkább a könyöklő rekeszébe pakolok amit csak lehet). A csomagtartója viszont nem is olyan kisautós. 3 ember cucca simán elfér benne egy nyaraláshoz.

Kidobtam a csomagtartó alatt lévő defektjavító készletet (nem bízom benne) és vettem egy teljes értékű pótkereket és emelőkészletet. Az ördög sohasem alszik és terveztem olyan hegyi túrákat, ahol nem szívesen várnék az autómentőre egy elszállt szelep, vagy egy oldalt kihasadt abroncs miatt. Nem volt nagy beruházás, de fontos lehet a jövőben.

Még csak 2 hónapja van meg a gép, így ment bele 4000km. Eddig a Balaton környékét valamint a Bükk hegyeit jártuk be vele. Nagyon élvezetes volt! 3an tökéletesen elférünk benne a cuccainkkal, és terhelve is kiválóan gyorsul. A fogyasztás eddig 7.4 a számítógép szerint, ami egy ilyen motortól remek.

Egyenlőre ennyi. Folyt köv.

Beköszöntött a tél így beruháztam egy alvázvédelemre, nehogy elkezdje megenni a rozsda Narancsot. Profi munka volt. Feltettük a téli papucsokat is: a nyári 17es kerekek után kicsit fura volt a 15-ös téli kerekeken gurulni az elején, de mára teljesen megszoktam. Lassan elérem a 125ezer km-t és jöhet a következő szerviz. Kapott a kocsi új gumi szőnyegeket is, hogy megóvjam a gyári szövet kárpitozást.

145ezer km-es update:
Eseménytelenül telt szerencsére az elmúlt időszak. A szokásos kötelező szervizen kívül csak egy dolog miatt jártam a szervizben, ahol a klímát rakattam rendbe: tisztítás, feltöltés, illetve egy csövet kellett megragasztani, mert eresztette a vizet. Gyorsan rendbe hozták és olcsón megszámították. Ezen kívül minden rendben az autóval még mindig.

Tavasszal eljön az idő, hogy eladjam és egy nagyobbra cseréljem. Fáj a szívem érte, mert IMÁDOM, de kell a nagyobb autó most már. Bárki veszi is meg nagyon jól fog járni. Igazi "Fast & Furious" autó minden "Boy Racer" álma, de remélem gondos gazdához fog kerülni.

2016. április
Eladásra került Narancs egy újabb autó cseréje miatt. Fáj a szívem, de jó helyre került. Az új gazdájának nagyon sok örömet kívánok :)

Hibalista

- Eddig még semmi, de a futóművet azért átnézetem hamarosan. - - Update: az óra 123.000 km-t mutatott amikor fura csabágyas hangra lettem figyelmes (+erős villanymotor hang hidegindításkor). Nemsokra rá füstölni is kezdett valami a motortérbe... A hiba szemmel látható volt: megrepedt a generátor. Generátor csere... Nem voltam boldog, de nem volt mit tenni. Ha már elvittem szerelőhöz, akkor a futóművet is beállíttattam. Most minden klappol rajta. - - Update 2: nem működödtt a bal első index + hibaüzenet a computeren, szóval elszaladtam vele ismét az Autoház Budaörs-be. Kontakt hiba lehetett, szétszedték, összeszerelték azóta működik. Szivességből megcsinálták :) RESPECT!!!

Ide hordtam szervizbe

Saját maszek szerelőmhöz vittem el átvizsgálásra, ő nagyon dicsérte. Majd ősszel hozzá viszem el alvázvédelemre is, hogy óvjam a kicsikét. Az olaj és szűrő cseréket azóta is ő végzi el minden évben.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Autoház Budaörs: itt végezték a generátor cserét és a futómű beállítást, valamint az első rugók cseréjét. Gyorsan dolgoztak (reggel bevittem, másnap reggel mehettem érte). Kedvesek voltak, nem is dolgoztak annyira vészesen drágán, inkább csak az alkatrész árát mérték nagyon sokba, de az nem feltétlen rajtuk múlik. Összességében ajánlom őket.Itt csinálták meg az indexet is szívességből :) Jó hozzáállás.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fiat Panda, Suzuki Swift Következő autója? Honda Jazz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)