A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Classic (1999)

Punto Classic 1,2 8V ELX 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Rozsdáska

Szöveges ítélet

Gyermekünk érkezése miatt szükség volt egy ötajtós autóra a 3 ajtós II-es GTD Golf helyett. Egyszerű, viszonylag kicsi és kis benzines motorral felszerelt 10 év körüli autót kerestem. Eleinte Fabiákat, de egy kereskedő ismerősöm hatására Punto lett a cél.
Igények: max 800 e ft, 2 légzsák, klíma, első tulajdonostól, szervízkönyvvel.
3 darab akadt fenn a rostán. Székesfehérvári kereskedésben lett meg az igazi.
Első találkozás csalódást okozott: nem indítható, mert ömlik az olaj az olajszűrő mellett. Rozsdafoltok a motorháztető belsején, és a tornyokon. Több része volt festve, mint amit telefonban bevallottak. Csak 60000 km-ig vezetett a szervízkönyve. Téli gumik csak, amik 10 évesek. Fintorogtam, de feleségem rám szólt, hogy szálljak le a Földre ez egy használt autó.
Másodszorra visszamentünk, tesztkör: autó oké, alkudtam 100 ezret, elhoztuk.

Első benyomások:
csendes, szépen fut, jók a fékek, feszesen rugózik, kicsit jobban kell forgatni, mint az öreg dieselt.

Sokáig öröm és boldogság.
Nagyon meleg nyári napokon elkezdett nyikorogni a kuplung. Fórum tapasztalatok alapján csak a pedál perselye. 104,000 km-nél ötezer fokban (kisgyermek már benne szuszogott) megadta magát a kuplung munkahenger egy bevásárló körút során. Fél flakon WD 40 et ráfujva kevés váltással hazajutottunk. Másnapra működött, de nyikorogva. Szerelő, csere.
107,000 km nél eltört a kipuffogó cső(egy ideje hangos volt, de húztam, amíg lehet, szerencsére induláskor tört el, nem menet közben)
Kb. ebben az időben esett le először az ablaktörlő rudazat a helyéről (fórum szerint ez is típushiba), ettől sem ért véget az utazás :)
Már megoldottam, jó ideje töröl hiba nélkül.
Ennyi az eddigi hibalista, ami hirtelen tört ránk :)

Ezeken kívül csak tervezett és előre látható javítások voltak.

Tetszik az autó, a szerelő szerint valós körülbelül valós a km állása is.
Olajfogyasztást nem vettem észre. A fogyasztása télen nagyon rövid városi (0-3km) menetekkel 10 liter!!!! Jobb időkben a 7 liter közelíti alulról. Országúton 5,5 körül.
Éves szinten keveset megyünk vele, ezért évente cseréltetem az olajat, szerintem ez belefér.
Az alja meglepően rozsdás ahhoz képest, hogy 2002es gyártású. A Golfom alja 25 éves korában lett teljesen kihegesztve, ez nem fogja addig bírni.
Bal küszöb hátulján látható már kis rozsdafolt és kilikadt a bal hátsó kerékdob alja (küszöb magasságában).
2013. szeptemberében kapott alvázvédőt bőséggel, talán ezzel kitolható a hegesztés ideje.
A lámpáit megpolíroztam mert kezdtek homályosodni, de szerintem előttem már valaki trükközhetett vele, mert érdekes foltok keletkeztek rajta csiszolás közben.

Második gyermek is megszületett: jobb 1 ben a nagyobbik, hátul a sofőr mögött a kisebbik (menetiránynak háttal ülésben). Csak így férnek el a gyerekülések :)

Hosszú távra tervezünk vele, ha lesz további megosztani való folytatom...

Hibalista

- 2012 (össz: ~4900 km) - 97800 km ápr: olajszűrő csere - 98000 km május: első gumi csere, első féktárcsa/betét(3mm) ellenőrzés - 99300 km június: CSERE: vezérmű szíj(2778)+feszítő(2710), hosszbordás szíj(1895), gyertyák(3776), légszűrő(1714), pollenszűrő(1062) - 100985 km aug. 27.Olaj(5090),szűrő(1204),seb váltó olaj (5800) - Kipuff tartó gumi (1400) - Hátsó fékbetétek(7600)+dob szabályzás (2500) - - 100200 km okt. 10. új akksi (9000) - okt. 30. új hátsó ablaktörlőlapát (1090) - - 2013 (össz: ~5300 km) - - 104735 km jún. 17. kuplung munkahenger csere (sachs-9900, olaj 410) - 106738 km szept. 3. kipuff tartó gumi csere (410), kipuffogó dob hegesztés, olaj(5700)+szűrőcsere(1800) (lassan cserés a kipuff rendszer ) - 107500 km dec. 3. kipuff közép hegesztése 8000 - - 2014 (össz: kb 7000 km) - - máj vége légzsák hibakód törlés+klíma elektromosság ell (4000) - 110550 km június 10. klímatisztítás+pollenszűrő(1300ft) csere - 111300 km július 4. klíma hiba: szűrő, vagy nyomáskapcsoló (szakértelem 2000 ft) - - 113194 km aug 22. olajcsere, új hátsó kipuffogódob, szelepfedél tömítés csere (össz:28100+11000 munkadíj) Generátor csapágyas kezd lenni!!! - - - 2015 - - - 115634 km február 27. új generátor (44000),új vezmű szíj (4100), hosszbordás szíj(3600), vízpumpa(12600) , főtengely szimmering (1500), vezteng szimmering (1800), féktárcsa(15800), fékbetét(7800), új hűtővíz (2700) - - következik: - bal első kormánygömbfej lóg!!! - fékolajcsere kéne - -

Ide hordtam szervizbe

Maszek, 2003 óta viszem hozzá az autóimat

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 97800
Megbízhatóság (8) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf II GTD Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Classic 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (406 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)