Rozsdáska
Szöveges ítélet
Gyermekünk érkezése miatt szükség volt egy ötajtós autóra a 3 ajtós II-es GTD Golf helyett. Egyszerű, viszonylag kicsi és kis benzines motorral felszerelt 10 év körüli autót kerestem. Eleinte Fabiákat, de egy kereskedő ismerősöm hatására Punto lett a cél.
Igények: max 800 e ft, 2 légzsák, klíma, első tulajdonostól, szervízkönyvvel.
3 darab akadt fenn a rostán. Székesfehérvári kereskedésben lett meg az igazi.
Első találkozás csalódást okozott: nem indítható, mert ömlik az olaj az olajszűrő mellett. Rozsdafoltok a motorháztető belsején, és a tornyokon. Több része volt festve, mint amit telefonban bevallottak. Csak 60000 km-ig vezetett a szervízkönyve. Téli gumik csak, amik 10 évesek. Fintorogtam, de feleségem rám szólt, hogy szálljak le a Földre ez egy használt autó.
Másodszorra visszamentünk, tesztkör: autó oké, alkudtam 100 ezret, elhoztuk.
Első benyomások:
csendes, szépen fut, jók a fékek, feszesen rugózik, kicsit jobban kell forgatni, mint az öreg dieselt.
Sokáig öröm és boldogság.
Nagyon meleg nyári napokon elkezdett nyikorogni a kuplung. Fórum tapasztalatok alapján csak a pedál perselye. 104,000 km-nél ötezer fokban (kisgyermek már benne szuszogott) megadta magát a kuplung munkahenger egy bevásárló körút során. Fél flakon WD 40 et ráfujva kevés váltással hazajutottunk. Másnapra működött, de nyikorogva. Szerelő, csere.
107,000 km nél eltört a kipuffogó cső(egy ideje hangos volt, de húztam, amíg lehet, szerencsére induláskor tört el, nem menet közben)
Kb. ebben az időben esett le először az ablaktörlő rudazat a helyéről (fórum szerint ez is típushiba), ettől sem ért véget az utazás :)
Már megoldottam, jó ideje töröl hiba nélkül.
Ennyi az eddigi hibalista, ami hirtelen tört ránk :)
Ezeken kívül csak tervezett és előre látható javítások voltak.
Tetszik az autó, a szerelő szerint valós körülbelül valós a km állása is.
Olajfogyasztást nem vettem észre. A fogyasztása télen nagyon rövid városi (0-3km) menetekkel 10 liter!!!! Jobb időkben a 7 liter közelíti alulról. Országúton 5,5 körül.
Éves szinten keveset megyünk vele, ezért évente cseréltetem az olajat, szerintem ez belefér.
Az alja meglepően rozsdás ahhoz képest, hogy 2002es gyártású. A Golfom alja 25 éves korában lett teljesen kihegesztve, ez nem fogja addig bírni.
Bal küszöb hátulján látható már kis rozsdafolt és kilikadt a bal hátsó kerékdob alja (küszöb magasságában).
2013. szeptemberében kapott alvázvédőt bőséggel, talán ezzel kitolható a hegesztés ideje.
A lámpáit megpolíroztam mert kezdtek homályosodni, de szerintem előttem már valaki trükközhetett vele, mert érdekes foltok keletkeztek rajta csiszolás közben.
Második gyermek is megszületett: jobb 1 ben a nagyobbik, hátul a sofőr mögött a kisebbik (menetiránynak háttal ülésben). Csak így férnek el a gyerekülések :)
Hosszú távra tervezünk vele, ha lesz további megosztani való folytatom...
Hibalista
- 2012 (össz: ~4900 km) - 97800 km ápr: olajszűrő csere - 98000 km május: első gumi csere, első féktárcsa/betét(3mm) ellenőrzés - 99300 km június: CSERE: vezérmű szíj(2778)+feszítő(2710), hosszbordás szíj(1895), gyertyák(3776), légszűrő(1714), pollenszűrő(1062) - 100985 km aug. 27.Olaj(5090),szűrő(1204),seb váltó olaj (5800) - Kipuff tartó gumi (1400) - Hátsó fékbetétek(7600)+dob szabályzás (2500) - - 100200 km okt. 10. új akksi (9000) - okt. 30. új hátsó ablaktörlőlapát (1090) - - 2013 (össz: ~5300 km) - - 104735 km jún. 17. kuplung munkahenger csere (sachs-9900, olaj 410) - 106738 km szept. 3. kipuff tartó gumi csere (410), kipuffogó dob hegesztés, olaj(5700)+szűrőcsere(1800) (lassan cserés a kipuff rendszer ) - 107500 km dec. 3. kipuff közép hegesztése 8000 - - 2014 (össz: kb 7000 km) - - máj vége légzsák hibakód törlés+klíma elektromosság ell (4000) - 110550 km június 10. klímatisztítás+pollenszűrő(1300ft) csere - 111300 km július 4. klíma hiba: szűrő, vagy nyomáskapcsoló (szakértelem 2000 ft) - - 113194 km aug 22. olajcsere, új hátsó kipuffogódob, szelepfedél tömítés csere (össz:28100+11000 munkadíj) Generátor csapágyas kezd lenni!!! - - - 2015 - - - 115634 km február 27. új generátor (44000),új vezmű szíj (4100), hosszbordás szíj(3600), vízpumpa(12600) , főtengely szimmering (1500), vezteng szimmering (1800), féktárcsa(15800), fékbetét(7800), új hűtővíz (2700) - - következik: - bal első kormánygömbfej lóg!!! - fékolajcsere kéne - -
Ide hordtam szervizbe
Maszek, 2003 óta viszem hozzá az autóimat
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 97800 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf II GTD | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |