A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto (1993-1999)

Punto 1,1 55S 

Az ítélet értékelése
2,7(6 db)

Punto: amore italiano

Szöveges ítélet

Nem az olasz kocsi a szar, hanem a szerelők akik úgy gondolják, hogy az olasz kocsik szarok, na azok a szerelők a szarok, Ők teszik szarrá, mint a többi nem olaszt is. Érteeem? Ennyi.

2010-ben a Feleségemmel elhatároztuk, hogy kocsink lesz. Már előtte is bújtuk a használt autót, meg a népítéletet, de nem volt igazi elképzelés. Viszont úton volt a Baba, és Bp-ről is kijjebb terveztük az élet további részét. Baráti körben fellelhető autók amiről volt tapasztalat Trabi 601, Seat ibiza, Skoda Fabia, Opel Corsa, VW Passat, Bora szóval sok típus, köztük a Fiat Punto is. Anyagilag, formailag, szerethetőségileg (igen ez is szempont mindenkinél csak van aki nem ismeri be) a Punto állt legközelebb hozzánk. A használt autón egyre többet néztünk Fiatokat, majd idővel már csak Puntókat nézegettünk. Tetszet na! A baráti társaságban volt is eladó, ismertük a barátot is a kocsit is, megvettük.

1994 Fiat Punto 55S 3ajtós, sötétlibafos-gyöngyházzöld fapad. A központi zár + gyári riasztó kivételével bőszen hozta egy 1200-es zsiguli felszereltségét jobb minőségben.

Átvételkor kaptunk új nyári gumikat, meg téli gumikat felnin, meg egy listát az eladás előtti hónapban elvégzett szervizelésekről, olajcsere, váltó csere, vezérlés csere, fékpofák, egyéb apróságok, összesen az előző tulaj kb 120eFt-ot fizetett az egész javításért.

Átvétel után ez 2010 Áprilisa, a következő nyarat végig hajtottuk, úgy is minden rendben. Majd szeptemberben megnézettük, mert valahogy nem akart úgy menni. Nem mintha az 55LE motorral elérte volna a szökési sebességet ám a városi dinamikus haladáshoz pont elég ereje elhagyta. Eddig nem volt gond a tartós 140, most meg 120-ra úgy kellett felkínozni mélyen bőgő motorhang kíséretében. Nem volt benne sok kilométer mikor átvettük, 143e, szeptemberre 145-öt mutatott a km óra, szóval durván 2000km után elhagyta az olasz temperamentum. Ekkor csak úgy, megnéztem az olajat. Már a nívó pálcáról sem tudtam letörölni a szurkot ami az első kihúzáskor vele jött. Nem is néztem tovább, azonnal vittük műhelybe. Kiderült, hogy a listáról a vezérlés csere volt meg talán, mert a görgők és a szíjj jó állapotú volt, de vízpumpa már nem. Az olajfogyást valami hasznát szarral pótolta a “javító” ez megtette olajcserénk. Ekkor átadtam, a listát annak akihez mi vittük, nézze végig tételesen. Az igazság tartalma nos... váltócsere: ki tudja, nem látszik a nyoma, lévén állítólag bontott volt a cseredarab is. Minden esetre a váltókar úgy csattant a fokozatokba, mint egy Ferrari fémkulisszása, mindenki élvezte, de egy Punto-ban nem ez a természetes, viszont működött, nem nyúltunk hozzá, élveztük. Egyéb folyadékok szűrők.. hagyjuk most megtörtént. Fékek elől lehet, de akkor használt pofákra, mert a betétek nagyobb kopást mutattak mint amit 2000km megindokolna, hátul a jobb hátsó keréken 0 fékhatás, bal oldalon normális. Az ok: Valamikor a kipufogó le volt szedve javítás céljából és a visszarakáskor alászorították a jobb hátra vezető fékcsövet???? (ne kérdezd hogyan) a fékerő elosztó előtti szakaszon. Szóval ha csere lett volna, tuti észreveszi és egy szerelő szakmai becsületből sem hagyja úgy a felelősségről nem is beszélve. Ennek eredménye, hogy a fékerő elosztó tönkre ment, plusz a jobb hátsó fékdobon olyan rozsdaréteg telepedett le, hogy a javítás után egy hétig olyan hangja volt a féknek mintha sajtreszelőt húznék a flaszteren, de legalább fogott, miután előre is és hátra is új, valóban új betétek kerültek. Ezután újra "táltos" lett. Eltelt a tél gond nélkül, majd tavasszal elkezdett enyhe benzinszag lengedezni a kocsiban. Biztos kifolyattam, nem figyeltem. El is múlott, majd újra előjött. Betudtam annak hogy, biztos megint mellé... várjunk csak! Nem is tankoltam azóta! Akkor már regisztráltam a puntoclub.hu-n ott olvastam, hogy a benzin betöltő cső a jobb hátsó sárvédőben pőrén van hagyva, egy kerék által felkapott kavics tud rajta lyukat ütni. (Figyelem! Ez típus hiba! Tényleg figyelni kell rá, esetleg faragni valami burkot rá!!!) Ezért lehet benzin szag, meg a tankot is televeri a kerék kosszal. Több se kellett irány a kézi mosó kimostam a kerékjáratot. Száradás után, irány a kút. Biztos hülyén néztem ki: Egy 90kg hapsi puccsít a kocsi alá jobb hátulról, miközben fogja a töltőpisztolyt és pumpálgatja bele a 95-öst a kocsiba... Ez nem ereszt bammeg. No mindegy ha már itt voltam teletankoltam. Hazafele irdatlan bűz a kocsiban, tanácstalan voltam, mi lehet a baj? Kb egy hónapig jártunk így hátul a babával, öklendve egy egy út végére és mocskos mód megnőtt fogyasztással. Aztán egy nap, éppen anyáméknál voltunk, mikor egyik öcsém alá görnyedt és közölte: Te! Áll a benzin a kocsi alatt. Mi van? Én is fekszek, tényleg. A Tank TETEJÉRŐL!!! folyik az aszfaltra az aranylé. Azon a vasárnapon már a felhajtott hátsó ülés helyén gubbasztva csavaroztam kifele a benzinpumpa takarólapját. A látvány, nos minden szerelők anyját a pokol legmélyebb bugyrába kívánva, magamban sokkal vulgárisabb módon, adtam hálát a sorsnak, hogy nem robbant a gyerek segge alá az egész cubehör. A Punto szivattyúja egy benzinben ázó egység a tetején két csonkkal, az egyik a motor felé tolja a nyálat a másik a vissza folyó. Mindkettő ropira törve, a maradékba rézcső dugva ami körbe volt tekerve teflonszalaggal. Ezekre a a kotvány kókányolt csövekre voltak ráerőszakolva a gyári benzin vezetékek. A visszafolyó nem volt kivégezve, menthető volt, viszont a nyomó oldali csővég hasonló minőségi munkával szarrá gincsolva várt. Nos ezek a kitűnő megoldások vezettek oda, hogy a szivattyú a tank tetejére kezdte tolni az üzemanyagot és folyatta rá a kipufogóra, a földre, szivattyú elektromos csatlakozójára, csak épp nem az utastérbe, de ha a takarólemez hiányzott volna oda is kaptunk volna bőven. Utólag kiszámoltam, egy hónapon át 13-16L-es fogyasztást produkált a gép emiatt. Kivettem a szivattyút, ami által a sokkolódás is folytatódott. Eredetileg ez egy egység, de nem a miénk, ez két darabból volt összetákolva más volt az alja és a teteje, még a színe sem volt ugyan az a két résznek, ami ebből adódóan egymástól független életet élt, mert az őket összekötő két cső el volt törve. Mit eltörve, hiszen soha nem is volt egy darab... Csoda hogy működött. Megvettem az újat, (13000Ft) egy márkatárs ajánlotta emberkétől, egyébként a fentebb említett fékerő elosztót is tőle szereztem be töredék áron. A 28eFt-os fékerőelosztót meghozta 8eFt-ért. Ezúton is köszönet neki és a jövőben vásárolt cuccokért is! Szóval meglett az új szivattyú, de a szétbarmolt nyomó oldali cső sehogy nem ment rá, nincs mese cserélni kell azt is az első szűrőig. Egyes Puntohoz benzin csövet szerezni nehezebb feladatnak bizonyult, mint üvegpohárra menetet vágni. A bontósok mániásan vagdossák miszlikké, mert úgyse kell az senkinek, meg így eccerűbb leereszteni! Új meg már nincs (2011). Egy hónap kényszerparkoló. Végül egy sráctól lőttem 3000Ft+posta. Egy méter körüli darab, a reteszelős véggel, az első szűrőig ér. Horror ár, de megvan. Összeraktam. Kiváló lett, csak csalni kezdett a benzinszintjelző. Gyári hibás volt az úszó része a szivattyúnak... Elő fordul. Ez így is maradt végleg, megtanultuk inkább, mikor mennyi benzin van a gépben, ha a mérges lámpa felvillant azonnal irány a kútra! 2011 telén végső nyugalomra szenderült az akksi. Ez azért kalandos a mi esetünkben, mert az ajtókat az előző tulaj ledugóztatta, mert megpróbáltak bejutni kedves emberek, de a zárak szétbarmolásánál tovább nem jutottak,, a hátsó ajtó zárja meg eleve rossz volt már nála is mikor Ő megvette az első tulajtól. Szóval akksi nunku, kp zár nuku, ott álltunk az udvaron a kocsi előtt és elkéstünk a munkából aznap mindketten. Szerelő áthív, tudja hová kell nyúlni, kocsi orra megemel, felkúszik középen a hűtőnél karral, ránt motorháztető nyílik. Faja! Egy db Lesti akku a régi hején. Újra tuti. Kiderült hogy a kifingott akksi a gyári volt!!!! 17 éves!

2012 Vizsga. Előtte természetesen aknára tettük, mi újság odalent? Kb. 1 hónap és Frédi kocsija lett volna. A törés után, - mert törve volt az első tulajnál, mi voltunk a harmadik családja - nem kezelték rendesen a javítások végeztével, így elöl az "A" oszlop tövétől elindult a rozsda és beette magát a pedálok alá. Mikor megnyomtam mégis mekkora a baj, benyúltam az utastérbe, ha nincs a szőnyeg elérem a pedált. Lemezpótlás, plusz a többi alváz munka, védőzéssel, valamit akkor már megcsináltattuk a sárvédőket is, elől hátul, mindenütt ahol kellett kilakatoltattuk, + festés. Ezen kívül gond nélkül átment a vizsgán.

Gondolom feltűnt, hogy eddig csak olyan hibák jöttel elő amik más szerelők áldásos keze munkájának végtermékei, újként keletkezett hiba nem volt a leírásban eddig.

2012 nyár. Anyósom Du. menne a kocsiért, az üllői állomásra, nyomja a riasztót kocsi nem nyílik. ????? Mi a.... Hív, nem tudok választ adni. Szerelő. Ajtóhoz nem nyúl, a hátsó zárat veszi kezelésbe az állomás parkolójában. Kinyitja, bekúszik, belökik, generátorral hazáig tölti az akksit majd egy éjszaka töltés. Másnap vizsgálat, akksi nem zárlatos, nincs sehol, semmilyen látható zárlat, az összes biztosíték ép. Hát tuti az UFO-k voltak. Este nézem mit dolgozott, a szerelő a záron. Úr isten! A zárat szétfúrta, nem járt sikerrel, ezért alatta lemezt széthajtogatta, hogy beférjen egy csavarhúzó, és azzal ki lehetett akasztani a reteszt, okés de ha cserélem a zárat mi lesz a lemezzel alatt meg a réssel???... Bazd meg! Mély levegő. Túl voltam rajta. Úgy marad nem érdekel. Elkezdett nedves időben esőben visítani a generátor ékszíj. Nem csodáltam volna ha az is még gyári, ekkor már az eddig leírt + nem leírt hibák javításai szerelővel anyaggal mindennel 300.000Ft-nál járt. 325.000Ft-ért vettük. Ezután nyugodt hónapok következtek, majd jött a tavasz, és egy bihari kirándulás nagyszülőhöz. A céltól 30km-re átégett a hengerfej tömítés, a termosztát megfingott. Szerencse, hogy el tudtuk vontatni, a célig, ott másnap hengerfej tömítés csere termosztát kiiktatása. Az ottani szerelőnek sikerült úgy megcsinálnia hogy a hazaúton mindössze 3 henger üzemelt, aminek az lett a vége, hogy másnapra már csak egy szólt a négyből, tisztára mint egy mz, csak öblösebb hanggal. Szerelő. Felélesztett 4 ből 3-at így már eljutott a garázsáig, Másnap rossz hír, a nem működő henger kompressziója kb 65%- csupán, véres a torok, illetve valószínűleg a vidéki szerelő rossz "gombot nyomott meg", úgy néz ki vezérlő elektronika csere lesz, ha nem tudjuk újra égetni. Tudták, a javítás és a gyújtás rendbetétele 20000Ft- volt. Ez volt az utolsó tétel amit kifizettünk javításra, jött az elhatározás, 2 és negyed év után eladjuk. Utolsó napján, mikor a kereskedőhöz mentünk volna reggel, újra megtréfált, nem nyílt, megint az aksi szívó marslakó mostoha... Tudtam hova kell nyúlni, nyílt a hátsó ajtó, én kúszok, nyitom. Könnyes szemmel töltöm, addig míg beröffen, a feleségem tolt vele egy utolsó rally kőrt a lakóparkunk utcáin, hogy a kereskedőnél beröffenjen azért. Végül leadtuk. A 4. gazdája is helybeli, és jó cimbim, kiderült fente rá a fogát, csak elkerültük egymást, a beadás másnapján már hozta is el, a kereskedőnek még kinyalni falni se volt ideje. Kiderítette az akksiszívatás okát, volt hozzá türelme. A hűtőventilátor vezetéke öregedett el, és nedves időben áthúzott a kasznira.

Valódi hibalista: Átégett hengerfejtömítés, vízpumpa, ötletszerűen lemerülő akkumulátor. A többi nem a kocsi hanem a leki ismeretes szerelők munkáját dicséri.

Fejlesztések, mert ezek is voltak: 1. Az ELX-ből származó hosszú box. Nagyon kell bele. 2. "B" oszlopra LED-es világítás beépítése + a gyári LED-esítése, mert a hátsó ülésen semmit nem látsz a gyári fény mellett. 3. külön kapcsolható LED-es csomagtér világítás beépítése. 4. Alufelnik 185/60 14 gumikkal, mert a gyári gumin olyan mint valami villámtrabi, úttartás jobb de a feeling ugyan az. Kell alá a széles kerék hogy az úton maradjon a fogysztást meg nem érinti. 5. Zene, mert az kell és kész.

Az autó 55LE fogyasztása vegyes üzemben 5,5-6L nem kímélve, hanem normál stílusú vezetés mellet. Elég jól kezelhető és kiválóan tolerálja a kezdő sofőrök ügyetlenkedéseit is. Jól áttekinthető a kaszni, és marha jó formálya van kívül belül. A Fapad ellenére jól belőhető a vezetőpozíció, nem fárasztó hosszú úton sem, bár nekem az első ülés támla picit keskeny. Hátul is nagy a hely, a kategóriához képest. Hárman kényelmesebben el üldögélünk benne mint egy borában. Tartós anyagok belül, nem igen zörög nagykorú korban sem, a kormány nem málik, és az ülések is jól tartottak benne. Mikor eladtuk 153eKm volt benne, 19-ik éves volt. Ahol gyári volt a lemez ott nem is rohadt. Összességében jó kocsi a Punto MK1 első autónak mindenképpen fontold meg de 5 ajtós tesója tartós 1 gyerekes kis családi kedvenc is lehet. Az utolsó pár évben gyártott 98-99-es példányok páratlanul jók, a kategóriában. Mind felszereltségben, mind tartósságban. Tedd egy 98-as corsa vagy egy fiesta mellé és megérted miről beszélek. Az alap 55LE motor fing. 75Le-től fölfelé faszák. A legjobban felszerelt példányok dupla légzsákot, állítható magasságú vezető ülést, légkondit el ablakokat, színezett üveget, ködlámpákat, napfénytetőt, Selespeed fokozatmentes váltót, osztva dönthető hátsó ülést kaptak.

A miénk a legfapadosabb volt mégis nagyon szerettük, megsirattuk mikor eladtuk, és márkahűségünk alapköve volt!

A Következő kocsink egy 2000-es Fiat Punto 1,2 16V 80LE HLX. Vásárlás 2013 Április. Gyűjtöm a tapasztalatokat és nemsokára jön a következő beszámoló.

Hibalista

- Hengerfej tömítés, termosztát, akksimerülés

Ide hordtam szervizbe

Magánszemély magángarázsa

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Én magam

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 143000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Punto 1,2 16V HLX 80LE
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto 1993

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)