A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto (1993-1999)

Punto Cabrio 1,2 ELX 85 Le Bertone 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

Összehasonlíthatatlan cabrio feeling:)

Szöveges ítélet

Régi vágyam volt egy Punto cabrió.Korábban a Punto összes verzióját kipróbáltam, gyakorlatilag ez a tizenvalahányadik punto a tulajdonomban.
A vásárláskor fontos szempont volt a megkímélt állapot és a tető hibátlan működése, valamint a korróziómentesség.Jó néhány feleslegesen lefutott magyarországi kör után/agyontört,széthullott,rozsdás,lepusztított/ a német piacon kezdtem keresgélni. Az 500 euro körül megkapható példányok felejtősek, aki normálisat szeretne venni min.1000 eurot kell rá szánnia.Fontos szempont import esetében, hogy az autó tudja az Euro II.besorolást,regadó szempontjából jelentős különbség. Az alap Punto cabriók 1,2 60 Le-s motorral szereltek, minimális extrával.Amire nekem volt szükségem az a lehető legjobban felszerelt változat az ELX kivitel.Nagyjából egy hónapnyi kutatás, telefonálás után rátaláltam a megvásárolt példányra. A klasszikus "orvos házaspár második autója"helyett mérnők házaspár, anyuka autója garázsból.Az akkori /1997!!/ full extrás változatot sikerült megvennem,hibátlan állapotban,bőr belsővel,ABS-el,16 szelepes 1,2-es motorral,elektromos tetővel,15-ös nagy kerekekkel 1300 euro áron.Hazaautózás,regadó,forgalomba helyezés nagyjából egy hét.
A vételár tartalmazott egy garnitúra téli gumit, szintén alufelnin, tető takaró gyári ponyvát és az ideiglenes rendszámot.
Az eltelt egy év alatt a kötelező szervízeken túl az autóra nem kellett költeni.Bár nem szívesen, de télen is használom,persze garázsban tartom.Az autó gyárilag téliesített verzió, vastag,többrétegű tetővel és megerősített fűtéssel, így soha nincs hideg benne.Persze az igazi szezon tavasztól késő őszig, szinte mindíg nyitott tetővel:) Egy utólag vásárolt szélterelő háló 80-90 km sebességnél is garantálja a szélcsendes autózást.Bár 17 éves autóról beszélünk, a megjelenése a mai napig vonzza a tekinteteket és a vezetési feeling egyszerűen mindent megér.A 85 Le-s motor kellően dinamikus,kényelmesen tudja a 140 km/h sebességet,de igazából 60-80-al járkálok,gazdaságos és cabriós:)
Aki ilyet szeretne venni a következőkre figyeljen:
-rozsda az alján,főleg küszöbök/erősebb alváz a cabrio karosszéria miatt, ha rozsdásodik,vagy szétrohadt, akkor gyengül az egész/
- tető mechanika/ oda vissza tökéletes működés,zajmentesen,tető ne legyen szakadt,drága javítás,vagy csere/
- hátsó szilentek ne kopogjanak/tipushiba Fiatéknál,komplet futómű ki-be,szilent csere,vissza/ennél nem volt gond
- olajcsere periódus betartása,olajszint ellenőrzés,főleg a 16 szelepes motoroknál gyárilag több az olajfogyasztás

Összefoglalva: aki ilyen kis élményautót szeretne, ne habozzon, nem bánja meg.A keresésére fordított idő megtérül ha egy szervízelt, megkímélt példányt sikerül kifognia.A 60 Le-s alapváltozat mechanikus tetővel gyakori,S vagy SX felszereltséggel,ELX -et lehet 1,6 -os motorral is találni, de nem a legjobb konstrukció,véleményem szerint a legjobb választás a 85 Le-s verzió.Mint típus kedvelő és ismerő, szívesen segítek a vásárlásnál vagy a kiválasztásnál, hogy ne érjen meglepetés.
Kérdésekkel nyugodtan keressetek meg: maniac@freemail.hu

UPDATE 3 ÉV használat után!

A kis cabrió továbbra is hibátlanul működik, a téli üzemmód kizárásával, végig fűtött garázsban áll.
A 15-ös Borbet felnik kaptak egy látványos antracit szinterezést és persze új gumikat, így kicsit vagányabb lett a megjelenése mint a hagyományos ezüst felniken.
Mivel a 40 fok nyáron kicsit sok a bőrülésben, beépítettem a gyári klímáját /nem volt egyszerű menet/ de most már mondhatjuk, hogy ezzel a felszereltséggel és állapotban nem túl sok található belőle az országban:)

Hibalista

- Update, 3 év és nagyjából 60 e km után: - - -hátsó lengőkar csapágyazás csere,első gömbfejek csere, hátsó komplett fék felújítás, kuplung csere,teljes vezérlés+vízpumpa csere,folyamatos olajcsere+szűrők, két vadi új gumi. Nagyjából 200 e Ft értékben.Váratlan műszaki hiba, megállás=0

Ide hordtam szervizbe

Saját szervízelés

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Punto 55S Következő autója? HGT
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto 1993

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)