Olasz...diesel... de nem lehet nem szertni :)
Szöveges ítélet
Előre közölném azoknak akik diesel Fiat vételen gondolkoznak, hogy olyan vegyen ilyet aki szeret foglalkozni az autojával, ez nem egy Swift hogy beleül az ember és belehajt 200.000 km-t csak olajcserékkel. A fiat szereti ha nem csak tulajdonosa van hanem gazdája is, valami kis apróság mindig lesz, kontakt hiba vagy javítani kell valamit, jobb az elején tisztázni, nem egy Fiat volt a családban, tapasztalatból mondom.
Szóval térjünk a lényegre, miről is van szó, Fiat punto 1.7 TD... 4 hónapja van nálam a járgány, és azt kell mondjam nem lehet nem szeretni. :)18 lettem, megdolgoztam érte nyáron úgy döntöttem átülök motorról autora. A választékot lecsökkentettem, vagy olasz vagy német. Sok olyan autoval találkoztam amihez megérkeztünk és legszívesebben ki se szálltam volna hanem fordultam volna vissza és már a sírás kerülgetett hogy megint mentünk egy potyakört. Hát így kezdődött ez 2012.06.07 én is, néztünk egy szétrohadt 3-as golfot egy határeset "A" vectrát és amikor odaértünk a puntohoz már messziről éreztem hogy itt látni fogok valami érdemleges dolgot. Így is volt kívülről elég tip-top volt a gép ahhoz képest hogy olasz, semmi rohadás nem volt rajta(puntobetegség hátsó sárvédőrohadás), ez már egy jó pont volt, aztán alukerekek, központizár, el. ablakok stb. Kinyittattuk beleültem jó üléspozíció, kényelmes (állítható) kormány pozíció, mondom ezt ki kell próbáljam, így is történt. Hát a teljesítménytől nem dobtam hátast...mondom mind1 egyben van az auto lecsapok rá. 315ért elhoztuk igaz 20 percet vitatkoztunk érte az eladóval :) . Másnap mindjárt jött az önindító szénkefézés de még mindig gyengécskén indult...ment a töprengés, elvittem ismerőshöz ő 3 másodperc alatt megállapította hogy nem megy egy henger, ami később kiderült hogy kb 2 és fél henger megy csak mert a vezérműtengelyen a bütykök fele annyira elkopott hogy nem is nyit...mondom még jó hogy nem ment :) akkor felhajtottam egy tengelyt, még mindig nem volt az igazi az indítás, de észrevehetően erősebb lett, mondhatni kispoltskiból ferráriba ültem. Egyik héten elkezdett dödörögni na mondom ez mi...ismét kezdődött a töprengés és ismét ahogy szokott lenni egy filléres dolog volt a baj..üzemanyagszűrő..(ne higy az eladónak) tele volt rittyóval meg vizzel...nem sorolnám, kicseréltük azóta mint a kisangyal teljesít. Nem tervezem a közeljövőben az eladást eddig nagyon bejött...arról nem tehet szegény hogy az igénytelen előző tulaj le se sz*rta. Amúgy futomű finom(gyorskanyarba hajóefektus) de azért megteszi, kormányzás tökéletes váltó meglepően pontos nincs az a megszokott fiatos sz*rkeverő váltó, fékek bőven elegek ehhez a kasznihoz. Tipikus puntobetegségek itt is felfedezhetők pl.: elektromos ablakemelő tetű lassú, csomagtartó ajtózár nem jó csak belülről nyílik meg ilyen apróságok, de cserébe nagyon fürge és nyomatékos, városba ha gyilkolod akkor 6-6.5 ha szépen akkor 5 liter, kinn -1 liter (szigorú 100km/h). Összességében szeretem, a család kis kedvence.
Hibalista
- Porlasztó csúcs(okos előző gazdi csutkára feltekerte...szétégett)10000Ft/4db - Önindító (mikor megvettük már gallyon volt) 8000Ft -
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 228000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | mind1 csak fiat legyen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |