A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto (1993-1999)

Punto 55 S 

Az ítélet értékelése
4,2(6 db)

Kisferrari, avagy útakadály

Szöveges ítélet

Jogosítványom megszerzése után csaptam le rá nagymamámtól. Papám halála után csak állt a garázsban éveken át 29 000(!) km-el, gyakorlatilag zsír új állapotában. Mintha akkor gördült volna le a gyártósorról. Ezen tanultam meg úgy isten igazán vezetni, és azóta sok másik autóhoz is tudom hasonlítani.

Beltér katasztrofális. Csak sok közös óra után tudtam megszokni, de inkább ne... Borzalmasan silány műanyagok, recsegő ropogó illesztések, és gyatra színek. Nem hiába, ennyi pénzért ez járt anno, 1997-ben... Az ülések ellenben a legjobbak, amin valaha ültem. Magas, és pont jó helyen tartja a hátamat is, arra semmi panasz nem lehet. Magasságomhoz ideális, pedig nem vagyok alacsony termet.(184 cm) Kevés a rakodórekesz sajnos, nehéz elsüllyeszteni a sok csetreszt, amit hordok magammal. Rádió nem volt benne, de építettem bele egy jópofa rendszert, mert utáltam már az üvöltő motor zaját 90-nél. Szerencsére nem volt nagy meló a rádióelőkészítés miatt.

Nagy hiány számomra a fordulatszámmérő és a vízhőfokmérő. Egyszerűen imádom nézni az ilyen műszereket, kár, hogy ebből a fapadból kispórolták.Elvileg ott van a vezérlés mindkettőhöz, mert az egyel nagyobb (SX) felszereltséghez járt mindkét műszer. Csak bontani kéne egy SX műszerfalat, és beépíteni. Majd egyszer talán...

Menettulajdonságait tekintve igazából nem éppen városon kívülre van tervezve. Lendületből kell autózni, mert azért a 90 Nm csúcsnyomaték nem sok mindenre elég, annak ellenére, hogy azért az 55 LE tisztességes sebességre tudja lendíteni, ha éppen úgy alakul (óra szerint 163 körül volt a vége enyhe lejtőnek, egy lezárt német autópályán, és nem is én vezettem, hanem egy ismerősöm, akinek a kilétét nem fedem fel, ráadásul lehet rosszul is emlékszem, és csak 127 km/h volt.) Ekkora tempónál természetesen üvöltött a motor, és a szélzaj sem volt elhanyagolható, szóval kommunikálni csak Wright-testvérek módján lehetett.
Egyébként motorja nem olyan rossz, jó kis ferraris hangja van, pörgős kis vadállat. Városba a rövid váltóval kombinálva egész jól gyorsul, de azért nem vethető össze fater Saab 9-5 Aerojával. Fogyasztása 7 körül alakul városban, de kint sem sokkal kevesebb, mert 100-110 körül autózok, ahol már pörög mint egy láncfűrész. Bár még így is, inkább forgalmi akadály, mint autó, mert ugyan egyenesben megy jól, de a silány és puha futómű miatt az embernek halálfélelme van minden kanyarban. Alulkormányzott mint a szemét, és billen is a kocsiszekrény. Igazából borzalmas. Ebben 70-nél félek abban a kanyarban, amit a Saab-bal reccenés nélkül szedek 110-el, pedig a Saab Croma-utód futóműve sem a feszes úttartásáról híres. Sajnos presztízse sincs az utakon, bár még mindig több, mint egy régi Swiftnek. Na az az az autó, amivel SOHA többet nem megyek városon kívül. Egyszerűen a legutolsó szakadt kettesgolfos egyhatdés majomgyerek is le akarja nyomni a Swiftet, ezzel okozva veszélyhelyzetet, plusz nem is látok utána mögötte a nagy fekete füstfelhője miatt. Szóval, Puntot is minden majom meg akarja előzni, de egy fokkal jobb a helyzet. Néha kisebbségi komplexusból én is előzgetek ezt-azt, nagypapit-nagymamit, tinisofőrt, anyukát porontyokkal, de ott bizony kell legalább egy kifutónyi egyenes úthossz, illetve a lábkörmömet darálja már a hűtőventillátor, akkora gázt kell adnom. Igazából mindegy, hogy 5en üljük csomagokkal, vagy egyedül, sehogy sem megy. Apropó, a futóműnél kifelejtettem megemlíteni a kormányt. Természetesen szervó nélküli, de ez valami külön állatfaj. Néha gályarabnak érzem magam, mert utoljára kb. azon időkben kínozták az olaszok(rómaiak) a népet ilyen módon.. Legalább olyan nehéz forgatni a parkolóban, mint anno szegény punoknak evezni. Sokszor már kínosan érzem magam a szerencsétlenkedésem miatt, pedig igazából csak böhöm nehezen tekerem irányba a kormányt. Mielőtt bárki a fizikai képességeimet kérdőjelezné meg: nem, nem vagyok nyeszlett, F Astra szervómentessége fel se tűnt volna, ha nem mondja a tulaj.

Zavaró még a hiányos utastérmegvilágítás, illetve a nem létező csomagtérfény, amit egy led szalaggal orvosoltam ugyan, de ezt inkább Torinóban kellett volna anno.

Formája viszont eszméletlen. Valami borzalmasan jól néz ki, főleg 14-es felniken. Városi cirkálásra jó, mert pöcc röff minden időkörülményben. Sosem hasalt el természetesen, de 35ezer körül nem is szabadna! Utolsó nagy hibája a tankolhatatlanság! Igen, egyszerűen nem lehet megtankolni. Olyan elcseszettül van kialakítva a tankba nyúló gégecső, hogy viszsacsap a benzin, és ezzel kikapcsolja a csövet... Legalább annyi időt vesz igénybe a megtankolása ennek a gépnek, mint a jó öreg MZ ETZ-mnek, csak ott motorolajat is kell mérnem ugye a benzinhez, majd azt összekeverni... Tanács: ne hagyd az utolsó pillanatra a tankolást, mert ha éppen sietned kell valahova, és tankolnod is kell ugye, akkor valószínűleg utalsz majd a kedves mérnöki kar tagjainak édesanyukájuknak a foglalkozására is, miközben csapatod a jó öreg 95-ös oktánszámú kőolajszármazékot.


Öszeségében: kezdésnek kiváló, sosem volt semmi baja eddig, elvisz ahova kell a maga tempójában és módján, városban verhetetlen(lenne, ha lenne benne szervó ugye...). Olcsó fenntartású, és a hiedelmekkel ellentétben megbízható is (legalábbis még).Ledöntött ülésekkel irdatlan mennyiségű cucc befér, mert magas az autó belülről. Nem egyszer vált hasznomra, amikor 4 hangfalat kellett fuvaroznom a hozzájuk tartozó keverőpulttal és erősítővel. Csukott csomagtérrel és egy utassal befértünk. Nyilván van nála millióegy nagyobb autó, de a kategóriájában kíváncsi lennék, hogy hány autóba lehetett volna ennyit berakni. Pl. egy Corsba tuti nem, de egy Polon is kifogott volna a dolog. : ) Nem voltam sosem Fiat fan, de ezek után folytatásként bevállalnék egy GT Puntot szívesen, de persze abból már csak a bohócgyerekek utáni lelakott ürülékek vannak, szóval ez megmarad egy be nem teljesíthető vágy/szerelem. Kár, hogy most vagyok auotóvásárlási korban, és nekem már csak a lelakott GT Punto (MK1) jöhetne számításba : ( Úgyhogy marad a Saab 9-3.

(A csaj nem az autó tartozéka, de az egész autóban ő volt a legjobb mindig. : D)

Hibalista

- -Fűtőventillátor ellenálláshídja, nem is egyszer! ( Fránya pollenszűrő hiánya miatt megragad a ventillátor a falevelek miatt, és túlterhelődik az előtétellenállás egyik szála) - -Jobb hátsó ajtózár, egy ideig nem lehetett bezárni! - -Jobb első elektromos ablakemelő gyenge volt mint a harmat, nem vártam meg, hogy nyitva maradjon -> csere - -Sebességmérő nem mért egy időben, aztán magához tért. Máig nem tudom mitől, biztos tinikori lázongások... - - -Építettem bele Pioneer hangrendszert, teljesen házilag, olyan 35 ropi volt a cucc. - -Téligumiszett 14-es felnin, zsír újonnan, 50 körül kompletten. -

Ide hordtam szervizbe

Házilag minden, olyan baja még nem volt, hogy komolyabb helyre kelljen vinni!

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 29000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? 9-3 SE
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto 1993

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)