Fekete gyöngyszem, igazi csajozós kisautó
Szöveges ítélet
Mindenki óvott attól anno, hogy olasz vagy francia kisautót vegyek, mert így drága, meg úgy drága az egész, alkatrész horror árakon stb. Megpróbáltam ezeket az ajánlásokat megfogadni, de valahogy nem sikerült. Rengeteg kereskedést végignéztem, hogy 17 éves "full extrás" Suzuki Swift Sedan GLX-C klímás autóm utódját megtaláljam, de vagy árban volt megfizethetetlen, vagy nem tudtam volna fenntartani. Suzukit nem akartam véletlenül sem, még fiatalabb verzióban sem (perverz egy gondolkodás lenne Suzuki után ugyanazt!), tehát hasonló kategóriában kerestem az utódot. Végül egy papai kereskedésben egy piros Peugeot 206-ot láttam meg, de mint végül kiderült agyontört autóból építették újjá illetve az említett budapesti kereskedésben egy 3 ajtós fekete Puntot. Azonnal beleszerettem!!
Német importból behozott fekete Punto SX60 CULT felszereltséggel, ami annyit tesz, hogy FULL EXTRAs, még tetőablaka is van, a szervóról már nem is beszélve. Klímát kihagyták belőle, de a gyári napfénytető majd kárpótol ezért is. Az elektromos ablakok lefelé gyorsan lehúzhatóak, felfelé viszont a sebessége kicsit lassúnak tűnik. Műszerezettsége jónak mondható, műszerfal megvilágítása is megfelelő, beltér rendkívül tágas, a 90-es éveket idézi. Talán a digitális km-órát és hőmérőt hiányolom csak!
A Suzuki után mintha egy rakétában ülnék, megy mint a golyó! Élmény vezetni, szervókormányt nagyon jól eltalálták, kényelmesek az ülések, könnyen lehet vele parkolni, közlekedni, nemes egyszerűséggel pont nekem teremtették. Városban szinte lehagyhatatlan, 70-80 km/h-ig gyorsul mint mérgezett egér, még ötödikben is. Városon kívül még kellemes utazósebessége 100-110 km/h, de ennél jobban nem is szabad hajtani. Autópályát nem neki találták ki!
A gyári kerekeknél egy mérettel nagyobbat 14"-t 175/65 gumit tettem rá (utángyártott első fékek miatt nem fér rá a 13"), így a komfortérzet kicsit javult és stabilabb az autó. Fékek erősek, jól fognak, bár az ABS sem árt, hogy van benne. Emellett kicseréltem a hátsó ablakokat fóliázottra és sikerült szerezni egy sport hátsó szárnyat is hozzá. Ezzel nemcsak jobban néz ki, de kanyarokban is stabilabbá vált ugyanis a gyári lengéscsillapítók miatt kanyarban "billeg", bár meg lehet szokni ezt is egy idő után. Megoldás erre 3-4 cm-t majd le kell vágni a rugókból.
Az ülések komfortosak, állítható ülés és kormánymagasság állíthatóság miatt az ülés pozíció luxusautókat meghazudtoló módon pihentető, kényelmes. Az ajtó majdnem derékszögig hajlik ki - parkoláskor vigyázni kell erre - könnyen ki lehet szállni belőle.
Pótféklámpát és elől ködlámpát nem szereltek bele, noha ez a legmagasabb felszereltségű Punto I- volt akkoriban. Ez csalódás volt részemről. No meg az is, hogy TD-s motorral szerelt illetve a GT -s verzióknál az első és hátsó lökhárítót simán színre fújták, de itt meg igénytelenül felraktak valami ótvar fekete szart lökhárító gyanánt. De bontóból ez is orvosolható, mint a legtöbb alkatrész hozzá, egészen jó áron! Meg is lepődtem, hogy pár ezer Ft-ért minden alkatrészt be lehet szerezni hozzá!
A váltó kifejezetten jól és könnyen kapcsolható, bár a sokat emlegetett 93-as verzióknál bevált 6 sebességes váltó helyett "csak" 5 fokozat van. Pedig nagyon nagy szükség lenne a hatodik fokozatra. Nem is értem miért nem került bele olyan. Főleg autópályán lenne célszerű! Egyébként sok Punto tulajdonos azt mondja, hogy a 6 sebességes váltó egy elég elcseszett konstrukció, mivel a kis áttétel miatt a hatodikat mindig ledarálja! Viszont fogyasztás szempontjából legalább egy litert jelent 100 km-enként.
Sajnos szintén negatívum a fogyasztása, ugyanis nagyon odafigyelve, óvatos gázadásokkal és fékezésekkel sem sikerült eddig 6 liter alá csökkenteni a fogyasztást még országúton sem. Ha pedig sportosan nyomtam neki illetve autópályán 130 körüli/feletti tempót diktáltam hosszú távon, akkor 7-7,5 liter kellett neki 100 kilométerenként. Termosztátcsere javasolt ilyen esetekben, ami 4 ezer Ft, és javíthat a helyzeten.
A negatívumok ellenére nagyon megszerettem, nem is válnék meg tőle sosem, ha nem muszáj! Imádni való kisautó! Bárkinek merem jó szívvel ajánlani, de vásárlás előtt jól nézze meg az autó felszereltségét és kaszni állapotát!! Ugyan a legtöbb nem rozsdás, amelyik meg picit is az, azt ott kell hagyni!
Hibalista
- Konkrétan egy budapesti autókereskedésben vettem meg, és 2013.decemberi megvételkor a létező összes tömítést cseréltettem, mert mindenhol folyt az olaj belőle. - Benzinpumpa - punto betegségeit hozta magával, még az idén csere is lesz szerintem, mert sokszor benzin szag van az utastérben is - Vezérműszíj és vízpumpa csere - Első fékvezeték csere - Generátor - nem a hozzátartozó generátorral volt szerelve 8autó kereskedés ügyeskedett szerintem), ezért 1 ezer km után a generátorszíj elszakadt az autópályán, csere, illetve ki kellett hézagolni a generátort, hogy immáron sikban legyen. - Szokásos szűrőcserék megvételkor: olaj, levegő, üzemanyag - Szóval az autó vétel árán és átíratása után még 70.000 Ft-om bánta a gondos szervízt, de remélhetőleg innentől nem lesz semmi probléma vele!
Ide hordtam szervizbe
Kiss Róbert - Celldömölk, Puskin u. 5.Nagyon gondos, előzékeny, megbízható, precíz, udvarias szerelő, mindenkinek csak ajánlani tudom!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 144655 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Suzuki Swift Sedan 1.3 GLX-C | Következő autója? | Fiat Punto |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |