A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Panda (2003)

Panda 100 HP 

Az ítélet értékelése
4,0(6 db)

Sport Lego

Szöveges ítélet

Egy Panda 100HP vásárlásához nagy szerencse kell. Egyszerűen nincs eladó. De ha van is, akkor sem tudsz válogatni, mert egynél több egyszerre nincs fent. Egy évnyi használat után teljesen meg tudom érteni ezt az állapotot, hülyeség eladni. Annyira jó kis autó, és annyira olcsó fenntartani, hogy maximum másik autót vásárol az ember mellé.

Az úgy történt, hogy megcsapott a válság szele, és szükségem volt egy városi rohangálós, olcsó, nemtörődöm autóra úgy, hogy ne kelljen eladnom a hétvégi autót sem. A nemtörődömöt úgy értsd, hogy nem rohanok minden madárszarral kézi mosóba, nem kerülöm el a kátyús utakat, járok vele esőben, hóban. A szervizeket ettől még nem hanyagolom, természetemnél fogva. Olaszautósként főleg Fiat 500-asban gondolkoztam, ám akkor jött a hír, hogy a baráti körben van egy eladó, külföldre költözés miatt. Így hát megvettem első tulajdonostól, törésmentesen, közepes kilométerrel ezt a kis HP-t.
Mivel előtte sosem volt kisautóm és egy 180LE-s után, és egy 240 LE-s mellé került, rendesen féltem, hogy mennyire fogom szeretni. Elférünk benne? Szörnyet halunk autópályán? Felborulunk a sarkon? Nos, így egy év után sokkal jobban megszerettem, mint amennyire féltem tőle. Némi elfogultsággal, de objektíven így jellemezném a kicsit.

Külső:
Az alap Panda nem igazán tetszik. Se nem csúnya, se nem szép, kb annyi figyelmet szenteltem rá eddig, mint egy cipőfűzőre. De a formában ott a varázslat, amit a gyárban meg is mutattak, a 100HP olyan dögös lett az egyszerű tuning cuccoktól, mint Erzsi egy napos photoshoppolás után a Playboy címlapján. Módosított első-, hátsó lökhárító, tetőspoiler, fekete műanyag küszöb és kerékív toldatok, sporkipufogó, sötétített ablakok és könnyűfémkerekek és egy csipetnyi ültetés. Erre a példányra még ezüst tükörház borítás és ezüst matricacsík került fel a gyárban. Nem cicás, olaszosan vagány.
A fényezés is olaszos sajnos, nem túl kemény a lakkozás, de nem narancsbőrös sehol.

Belső:
A műszerfalat erősen szokni kell. A középkonzol egyenesen randa, a kárpitozás szegényes. Zömében kopogós műanyagot találni benne, de a bőrözött kormány és váltó, kétszínű műszerfal, valamint a szép és sportos ülések sokat segítenek a minőség érzeten – persze, ki vár el egy Pandától prémium dolgokat? Az osztályában így is messze túlteljesít. Elektromos ablakok, fedélzeti számítógép, hatsebességes váltó, mp3 rádió, multifunkciós kormány, klíma és egy két apró figyelmesség (pl az ablaktörlő lassabban dolgozik álló helyzetben, majd elinduláskor felveszi az eredeti tempót).
Két személy el tud utazni vele egy hétre Horvátországba, befér a cumójuk a csomagtartóba, és a hátuk nem sajog az ülésekben. Szükség esetén 4 fő is elfér benne, bár hátul nem túl kényelmes az ülés.
Az autót tökéletesen átlátni, holttere alig akad, pedig szerencsére még nem nagyok a tükrei sem.
Valaki írta, hogy nincs hely az emelőnek és a kulcsoknak: dehogynem, a csomagtartó alatt ott a pótkerék a belevaló szerszámkészlettel, emelővel...

Menettulajdonságok:
Erre az autóra kifejezetten illik a mondás: az erőt bátorsággal pótolja. Ezt értsd úgy, hogy a motor kicsi, a teljesítmény kicsi (nem a kategóriájához mérten) mégis egy-két osztállyal nagyobb autókat megszégyenítően lehet vele autózni. Ehhez jó partner a Sport gomb (a City gomb helyén) ami felkeményíti a kormányzást és élénkíti a gázreakciókat. A motor inkább nyomatékos karakterisztikájú, mégis pörgetni kell, ha menni akarunk. Érdekes, hogy 2000-től már tök jól húz, de 5000 felett annyira nem szeret pörögni. Pedig szüksége van rá. A hat sebességes váltója csalóka, rövidek a fokozatok, így váltogatni kell keményen. Jellemző, hogy a 6. sebesség olyan hosszú, mint a másik autóm 4. fokozata. Ezért az autópályázás nem nagy öröm vele. Nem is a menetteljesítményével van a baj, mert az meglepően jó; a méretosztályában teljesen valószerűtlen sebességtartományokban képes haladni, ha kell 190-el levilloghatjuk az 1.6-os golfokat. Csak emelkedő ne jöjjön, mert akkor max 160, Érdél pedig 140. Hiába, kis szívó.. tehát nagyon fárasztó vele a hosszú autópályázás. Ilyenkor a fogyasztása sem túl barátságos: 8,5-9 140-160 körül.
Viszont, ha városban, országúton, netán versenypályán vagyunk garantált a hangulatjavítás. Futóműve pattogós, de jó úton hihetetlen kanyarokat tud venni. Vezetni teljesen nagyautós érzés, magabiztosan fogja az utat, magabiztosan gyorsít 140ig. Egyedül az oldalszélre érzékeny a kasztni.
Ez az első autóm, amiben végre nem alul méretezettek a fékek! Az hagyján, hogy érzékeny, kimondottan fejbólintós a fékhatás, de 180ról is előre csúszok fékezésnél. A fáradást sem ismeri - a Slovakia Ringen 20 perces hűtés nélküli etapok nem tudtak kifogni rajta (pedig csak alap Brembo tárcsa és betétek vannak benne).

Fenntartás:
A fogyasztása nem kevés, de nem is sok. 6-10 liter közötti, de 80% városban nekem 7,5-8 között mozog. A tartály kicsi, 35L, így sosem fáj a teli tank.
Azt vártam, hogy az alkatrészek árain kacagok majd. Ez nem így van. Bár eddig nem kellett mást cserélni terven kívül, mint a toronycsapágyakat. Első fékeket cseréltem rajta (alap Brembo tárcsa + betét szett 60K), ez nem olyan kisautós ár. Olajcsere az mondjuk vicces, 3 liter sem kell bele. Eddig a legnagyobb hátrány, amibe belebotlottam, az a nyári gumimérete. 195/45 R15, ami nem egy általános méret, így pont annyiért sikerült új gumikat tennem rá, mint amennyibe egy 225/45 R17 kerül. Gondolom ezért látom a gyári Goodyear F1-eket az összes 100HP-n, pedig az a világ egyik legszarabb gumija.

Szerviz:
A kötelező szervizeken és a kopóalkatrészeken kívül két dolgot kellett cserélni: hátsó kerékcsapágy és első toronycsapágy. Ezek idő előtti elhalálozása nem magától értetődő, inkább a sok állás hatása ez, ugyanis az autó új korában évekig állt a raktárban, mire megvették.

Hibalista

- Toronycsapágy

Ide hordtam szervizbe

www.alfarium.hu

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

www.onlineauto.hu

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 156, GT, GTV Következő autója? Szerencsére nincs napirenden a kérdés
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Panda 2003 (2003 - 2012)

További ítéletek (100 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)