A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Panda (2003)

Panda 100HP 1.4 16V 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Mérges maci

Szöveges ítélet

2012 nyár:

Régi vágyam volt egy Panda birtoklása, így 2012 nyarán elkezdtem keresni a hű társ a Grande Punto utódját. Az új (2012es) Panda szerintem kissé túl van árazva a 2.850.000 Ft-os árával így azt nem az én pénztárcámnak találták ki, maradt a 2003tól gyártott Classic kivitel.
Csakis benzines - 1.2es vagy a 100HP - jöhetett szóba elektromos ablakkal, központi zárral, klímával, két légzsákkal. Megnéztem vagy 15-20 darabot de a próbaútig egyiknél sem jutottam el, az autók látványa is lehangoló képet nyújtott: matt fényezés, kifakult műanyagok, tükörsimára kopott kormány, szakadt váltószoknya, hiányzó alufelnikupakok, koszos beltér, szakadt kárpit és társai.
Már kezdtem lemondani róla hogy valaha is lesz Pandám amikor az új hirdetések között feltűnt egy 100HP, magánszemély az eladó, garantált 57000 km, hibátlan, „a család kedvence”, 1.7 M HUF.
A képek alapján se tűnt leharcoltnak, induljunk megnézni. A nagy készülődés közben cseng a telefon, az eladó hív, egy apróságot elfelejtett említeni: egyedi rendszám van az autón.
Másnapra lett másik rendszám, induljunk, vár az autó 400 km-rel odébb az ország másik felében.
A medvén látszott hogy volt gazdája, vigyáztak rá, nem volt törve, ép külső-belső, egészséges motorhang stb. Apró hibák itt is akadtak mint szakadt váltószoknya, fültörött oldalindex, hiányzó ablakmosótartály kupak, de semmi vészes így hát elhoztam.
Hazaértünk, másnap összehívtam a családot hogy viszem egy kört csak az autó nem indult, letiltott az addig is érdekes tüneteket produkáló utólagos csoda-riasztó.
Két hibamentes nap eltelik, harmadik napon ránézek a kerékcsavarokra: itt valami nagyon nem stimmel. A kereket levéve gyanúm beigazolódik, a 16 csavarból mindössze 7 darab gyári, a többi más hosszúságú, menetemelkedésű stb., volt minden féle mint a jó bazárban.
A gumis „szakember” anyja sokszor emlegetve, gyári csavarok rendelve, 1500 HUF/darab, nyugtatók bevéve. A csavarokból is csak 8 darab volt raktáron, a többire 1 hetet várni kellett, addig a frissen szerzett autó szomorúan állt a garázsban.
Időközben érkezett hozzá pár apróság: a szakadt helyett egy új gyári váltószoknya, oldalindex, ablakmosótartály kupak, szövet szőnyegek a beltérbe mert a gyári szőnyegek rejtélyes módon eltűntek a gyári kerékcsavarokkal együtt.
Csavarok érkeztek, autó lábra állt, egy hét használat, 2 dl hűtőfolyadék eltűnt. Utántöltés, szivárgás helyének keresése. Alsó motorvédő burkolat lebontása közben újabb gond: az azt tartó csavarok háromnegyede beleszakítva de már nem lepődök meg semmin.
Két hét használat után a hátsó futómű felől zörgés: jobb oldali szivacsbak leszakadva, 12500 HUF fiatéknál.
Hátsó lökhárító fülei letörve, elvittem műanyagoshoz, jobb lett mint a gyári. :-)
Persze a két műanyag dobbetétet tartó patentek közül is hiányzott pár darab.
Azóta újabb hiba nem jött elő, van egy kis olajfogyasztás de most hígabb olaj van benne, majd kap bele valót és akkor minden kiderül (mindenki derül?).
Az autóról pár szót:
Elég jól felszerelt: 2 frontlégzsák, ABS, kp. zár, digit. klíma, elektromos ablakok-tükrök, ködfényszórók, bőr kormány-váltógomb, gyári kékpont MP3/cd-s rádió, sötétített hátsó üvegek, sport ülések-, futómű stb.
Kényelmesen vezethető, magasan ül az ember, kézre esik a váltó, kormány, kezelőszervek.
Nekem a középkonzol sincs útban mint amire sokan panaszkodnak sőt épp azon szoktam megtámasztani a térdem.
Hátsó üléseket inkább csak gyerekeknek ajánlom, bár a fejtér elég nagy a lábaknak nem jut hely.
A csomagtartó alig több mint 200 liter de cserébe jól pakolható plusz még van lehetőség további bővítésre az 50-50%ban dönthető támlák lehajtogatásával.
A motor több mint elég, a sport üzemmód használata + 4 litert jelet átlagfogyasztás tekintetében, egyébként városban 7.8-8 literrel, városon kívül 5.6-5.8 literrel járok el vele. A váltó átlagos, normál használatkor nincs vele gond.
A futómű feszes-sportos, komfortérzet nulla de ezt az autót ezért szeretjük.

Néhány negatívum amit eddig tapasztaltam:
- nem zárható tanksapka
- a kalaptartó nem hajlik vissza magától
- kicsi külső visszapillantó tükrök, a jobb oldaliban nem sok minden látszik
- tárolóhelyek hiánya, (a kis ajtózsebeken kívül van 3 pohártartó)
- az emelőnek és a tartozékoknak (vonószem, kerékkulcs…) nincs külön hely, a csomagtartóban foglalnak helyet egy kis táskában (szerk.: ezt a hibát orvosolták, a későbbi autóknál a mankókerék közepébe helyezhető tartozék-tartó szolgál e célra)

Most éppen téli gumit-felnik vadászok, 14” lemezfelni lesz a befutó (a dobloé, 2es puntoé is jó).


2012. 12. 19.:

November közepén sikerült szert tenni egy szett új Barum Polaris 3 téli gumira gyári méretben (185/55 R14).
A felni vadászat nem volt egyszerű, kb. 2 hétig nézegettem a használt lemezfelniket (csakis gyári Panda méret jöhetett szóba), de vagy az ország másik felébe kellett volna menni érte vagy gumival együtt volt vagy teljes rozsda volt az egész. Ezt a problémát a Fiat téli felkészítés nevű akciója oldotta meg, 10000 Ft kedvezményt adtak a gyári alkatrészekből így rendeltem 4 darab gyári felnit egyúttal 4 darab gyújtógyertya, olajszűrő és 5 liter Selénia 20K (alig volt drágább mint a 3 db literes kiszerelés) olaj is érkezett az autóhoz.
Nyári-téli gumi váltás előtt elvittem futómű állításra, persze a 100HP nem volt benne az adatbázisban csak az 1.2es 14” kerékmérettel.
November végén felraktam a frissen szerzett téli gumikat-felniket, nem szép de legalább csúnya a fekete lemezfelni de télre megteszi. A komfortérzet kis mértékben javult a /45 helyett /55ös gumikra váltással.
Közelítünk a 60000 km-hez, most hogy hidegebbek vannak elkezdett zörögni a jobb oldali (ablaktörlő-mosó) kormánykapcsoló külső gyűrűje, rohadtul idegesít illetve az egyik rendszámvilágítás hol világít hol nem.
Plusz a csomagtér világítás megszűnt működni, kéne egy új zárszerkezet (abban van a kapcsoló) de nekem nem ér annyit, úgysem nagyon turkálok este a csomagtartóban.
Karácsonyra megleptem az autót egy szett (2 db) Osram diadem index izzóval így eltűnt a narancssárga 'folt' a fényszóró sarkából.

Folyt. köv.

Hibalista

- - oldalindex (3600 HUF) - - váltószoknya (12000 HUF) - - ablakmosó tartály kupak (1700 HUF) - - jobb hátsó szivacsbak (12500 HUF) - - 10 db kerékcsavar (15000 HUF) - - egy marék műanyag patent (2000 HUF)

Ide hordtam szervizbe

Eddig magam javítottam.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Fiat - Autófórum Riegler Kft. (Győr) Kedves, rendes, segítőkész csapat - igaz csak alkatrészért voltam náluk -.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 57100
Megbízhatóság (9) Vezetett km 2500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Grande Punto 1.4 8V Következő autója? Fiat lesz az biztos
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Panda 2003 (2003 - 2012)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)