A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Panda (1980-2003)

Panda 1.1 ie 4x4 Trekking 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

praktikusan egyszerű

Szöveges ítélet

A fő kérdés szerintem az, hogy miért is vesz valaki ilyen autót? És, hogy kinek szabad? És kinek nem ajánlott?

A "Kinek nem ajánlott?" kérdést tisztázzuk előre; szerintem csak a többieknek érdemes tovább olvasni.
Szóval ne vegyen 20-30 éves összkerekes Pandát, aki nem érez örömet, ha megoldhat egy problémát; vagy több problémát. És olyan se vegyen, aki a problémamegoldás közben nem szeretné összeolajozni a kezét, a fejét...
Ja, és persze olyan se vegyen ilyen autót, aki szerint klíma, meg hifi, meg navi, nyomógombok, állítható kormány, állítható bármi, kesztyűtartó, ajtókárpit és úgy egyáltalán egy trabant felszereltségén túl minden nélkülözhetetlen.

Hogy "Miért is vesz valaki ilyet?", azt a saját példámon keresztül világítanám meg.
Feleségemmel faluban (pontosabban egy falu végi szőlőhegyen) nézegettünk egy telket egy félkész házzal. Már a faluban is rossz az út, de utána még 900 méter földút (meg az útra belógó, fényezéskarcoló akácfák). A 2003-as Seat Ibizánkkal kétszer voltunk kint a teleknél, amikor eldöntöttük, hogy azonnal kell egy másik kocsi, ami olcsó, nem kell félteni, nem okoz neki gondot , ha télen nem takarítják el a havat a földúttól, normálisan kihasználható hely van benne a cementeszsákoknak, téglának, fűnyírónak...
Így aztán azonnal feltúrtam a netet a szóba jövő típusok után:
- Subaru Libero - nagyonkisbusz. Egyetlen nem széteső állapotút sem találtam félmillió alatt, úgyhogy kiesett hamar.
- Subaru Justy - A régebbi verziótól féltem, hogy nem lenne alkatrész, az új változat meg igazából egy Suzuki Swift. Bár, hogy ez ebben az esetben előny-e, vagy hátrány, azt azóta sem tudom, de ez is kiesett.
- Panda 4x4 - Csikós szerette (bár az övé nem 4x4 volt, de az autó ugyanaz); kocka alakú (vagyis jól pakolható), alkatrész valószínűleg van hozzá, ráadásul találtam egyet 220 ezerért.

Szóval kettőhúszért volt egy, amiért egyből el is mentem, és meg is vettem. Bizony, az elsőt, amit megnéztem. Ez amúgy hiba is lehetett volna, ha azóta, az almúlt két évben nem néztem volna folyamatosan, már csak kíváncsiságból is a netet, és lett volna az elmúlt időben, akár csak egy is 300 alatt. De nem volt! Amiket meg 300 és 400 közott árulnak, azok vagy "papírok nélkül", vagy szemmel láthatóan nem jobb állapotban vannak, mint az enyém.
Persze ez nem igazolja a meggondolatlan, típusismeret nélküli vásárlást, csak jelzem, hogy végülis szerintem szerencsém volt.

Már az eladó is mondta, hogy "vannak kisebb lyukak a küszöbön", meg, hogy minden ajtóhoz másfajta kulcs kell, meg a csomagtér ajtót egy léccel kell kitámasztani, meg, hogy ő vadásztra használta. Akkor én még nem tudtam, hogy ez a "vadászatra" mit is jelent igazán; és nem is foglalkoztam vele, miután a "tesztkör" alatt, hogy megmutassa mit tud az autó, lazán áthajtottunk egy akkora árkon, hogy szerintem nem látszott ki belőle a kocsi, amikor az alján voltunk. Meg lettem győzve egyből.

A vásárláskor felejánlotta, hogy egy huszasért az általa felhalmozott tartalék bontott alkatrészeket is odaadja, de én nem kértem. Értitek? Nem kértem. Én marha.
Meg valamit arról a hadovált, hogy ha nem muszáj, ne tankoljam tele. De ki emlékezett már erre, amikor kb 10 kilométer után kiálltam egy kúthoz tankolni. Na meg arra sem számíottam, hogy itt 27 liter a tele tank.
Szóval pisztoly be (ja a tanksapka csavarhúzóval nyílt, mert bele volt törve a kulcs), benzin be, mi folyik a lábamon... A kocsi alatt rohamosan növekvő benzintócsa eléggé megzavart, és egyből derengeni is kezdett az eladó javaslata (legalábbis korábban javaslatnak tűnt). Hívtam is telefonon, hogy mivan. Asszongya, egyrészt ő mondta, másrészt már nem az ő gondja, harmadrészt menjek, aztán ha fogy belőle, akkor már nem fog folyni. 30-40 kilométer után megszűnt a húzott benzincsík valóban. A betöltőnyílást a tankkal összkötő gumicső volt repedt.

Aztán pár nap múlva kiderült, hogy az egyik oldalon a hátsó laprugó egyik lapja törött. Nyolcért szereztem egy komplett laprugót.

A tankot csak meg akartam tisztítani a sártól. Azonnal folyatni kezdett. Ahol a két fél össze van hegesztve, ott van egy perem, amin mindig megáll a sár, és alatta rág a rozsda. Na akkor megint nekiestem a netnek tankért. Persze, mivel ez minden összkerekes, még nem műanyagtankos Panda egyik közös gondja (mármint a nagyon vékony, rozsdásodásra hajlamos anyagú, és "sárfogós" alakúra kiképzett tank kilyukadása), így ilyen tankot bontottan találni nem lehet. Újonnan majdnem lett (36 ezerért, ami eléggé fájt volna), de a rendelés után kiderült, hogy még a Klokkerholm-nál sem tudják megmondani mikor lesz. Aztán csak találtam egy használtat nyolcért, meg a posta.
Nyilván ugyanott volt lyukas. Persze az eladó szerint nem, de de. Na mindegy, egy kis tankjavító epoxi paszta megoldotta a problémár, és így van egy tartalék tankom is. Háhá.

Ja, vissztérve a "vadásztra használta" kulcsszóra. A hűtőradiátor (meg a motortér úgy általában, és a futómű minden zuga, meg a küszöb...) annyira tele volt porral, de főleg növényi törmelékkel, hogy kitisztítani, kiporszívózni nem lehetett. Mivel a radiátor amúgy is horpadt-görbült volt több helyen, vettem egy utángyártottat húszért, és egyből (nem mondom, hogy meglepő módon) sokkal hatékonyabb lett a hűtés.

A lényeg, hogy már két éve használom, eddig kb. 16000 kilométert tettem bele, és ugyan egy csomó mindent kellett cserélni (pl. termosztát, hűtőventilátor hőkapcsoló, szelepfedél tömítés, olaj a váltóban, olaj a diffiben...), de ezek párezer forintos tételek, saját kézzel szerelve. Viszont a motorja jó, mindig indul, szinte bárhol elmegy, egyáltalán nem kell félteni sem a városban a többi autóstól, sem a tolvajoktól, sem a földutaktól, de még csak az egy mozdulattal felhajtható hátsó üléssel egy köbméter fölé nőtt raktérbe dobált építőanyagoktól sem.
Annyira egyszerű, de nem bután, hanem praktikusan egyszerű! Nincs ajtókárpit csak egy kis műbőrcsík, az ülések szinte slaggal mosható műbőrből, a teljes padló (a teljesen felhajtható hátsó ülés alatt is!) egybefüggő gumi, a kesztyűtartó egy műbőr szütyő, de pont így kényelmes a szerszámoknak... Én ezeket nagyon tudom értékelni.

És, hogy félreértés ne essék: a sok szerelés ellenére (aminek jórészét élveztem is) megbízhatónak tartom, az egyszerűségéért odavagyok, a praktikusságát nagyon szeretem, és újra átment a műszakin!!!!

Hibalista

- laprugó törés, termosztát, hűtőventilátor hőkapcsoló, világítás kapcsoló, benzintank kilyukadás, küszöb rozsdásodás (és lassú megsemmisülés), hűtőradiátor, szelepfedél tömítés...

Ide hordtam szervizbe

Leginkább saját magam szereltem egy Haynes kézikönyv segítségével.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Amikor szervízbe vittem, azt szinte mindig megbántam; sajnos egy ilyen autó értékéhez képest csakis túl sokat lehet kérni bármilyen javításért egy szervízben. És amikor 40 ezerért megfoltozták a köszöbökön tátongó nagyobb lyukakat (olyan szinten, hogy amikor kész lett, kérnem kellett, hogy mutassák meg, végülis hol is dolgoztak rajta, mert nagyjából ugyanolyan csupa rohadás volt az alja, mint előtte), és büszkén mutogatta az ember, milyen szépen "lerücsizte" alvázvédővel; egy év után a félcenti vastagon felkent alvázvédő az alóla folyó rozsdás víztől magától kezdett lejönni. Na akkor látszott, hogy a lemezollóval nagyjából kivágott darabokat csak pár helyen odapöttyintette a szaki, de úgy, hogy én szégyelltem magam tőle...

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1993
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 157000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Terrano II
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Panda 1980

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)