A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Panda (1980-2003)

Panda 4x4 trekking 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

PANDA 4x4 (önmagáért beszél)

Szöveges ítélet

Na nézzük hogy is kezdődött a történet: volt egy négyütemű trabim ami fölött már eljárt az idő és úgy gondoltam hogy cserélni kellene. Volt néhány szempont: a trabinál jobb terepjáró képesség, ne legyen sokkal drágább az üzemeltetés, ha lehet legyen kényelmesebb, fiatalabb, és legyen egyénisége legyen különleges az autó, ja és majd elfelejtettem nem volt rá több millió ft-om (na jó még egysem). Szóval azért elég magasra tettem magamnek a lécet, ha ezeket mind figyelembe vesszük elég hamar leszűkül a kör a 4x4-es Pandára. És akkor egyszercsak megláttam a neten az AUTÓT, nem mondom hogy szerelem első látásra, de jó sokszor megnéztem így csak létrejött az érzelmi kötődés. Végül belevágtam, megvettem (Ezt hozta 2007-ban a Mikulás). Érzelmileg teljesen OK a dolog, tetszik a szögletes formája, a mérete a puritán elrendezése, és tetszik amit a neten megtudtam az autóról, tetszik hogy egy olyan kocsira tettem szert ami nem jön szembe minden utcasarkon, de remélem hogy el visz olyan helyekre is ahova más autók nem igazán jutnának el.
Van vele egy két műszaki/esztétikai bökkenő de remélem nem lesz vészes (egy jó kis olajfolyás, kicsit furi még a kormány - mintha túl nagyot ütne útfolytonossági hiba esetén -, plusz egy-két icipici apróság (lyukas pótkerék, törött utasoldalajtói tárólóretesz).


2007.12.13
Az autó ma egy hete van nálam. (vezetett km: kb 300)
Eddig csak keveset mentem vele, de úgy érzem hogy jó lesz ez a kicsi kocsi ha összeszokunk.
Próbáltam már terepen is és nagyon jól muzsikált pláne annak fényében hogy nincsenek rajta terepgumik (van hozzá csak át kéne rakni).
Közúton kényelmesen megy 90-et, a végét még nem tudom de a 120-at bírja. Ennél több szerintem nem is kell. A trabanthoz képest ahonnan átültem tényleg egy más dimenzió, eddig nagyjából azt kaptam amit vártam ettől az autótól.

2007.12.16.
A mai napig 820 km-t mentem az autóval. Van adatom a fogyasztásra is végre (habár egyenlőre nem örülök neki) 578 km vegyes használat 7,7 liter/100km-es fogysztás (kevés bp-i dugó, egy-két tucat km földút, 10-15 km havas út négykerékhajtással, de döntő többségében országút). Na szóval ez szerintem egy kicsit sok.
Amint írtam elég sokat mentem vele az elmúlt napokban. 200km egyhuzamban kényelmesen levezethető (jelzem mindent a trabihoz tudok viszonyítani) nem kényelmetlen, a fűtési rendszernek vannak érdekességei, nem lehet túl sok helyen fűteni benne, megy az ablakra meg jön a meleg a középkonzoltól meg talán egy kevés a lábhoz, de a kormány bal felénél már a hideg jön befele, a jobb oldalánál meg néha sok a meleg (szóval az egyik kéz fázik a másiknak melege van).
A tempó: tartósan tartható a 90 körüli tartomány, viszont egy hosszabb szakaszon kipróbáltam a 110-et és hát azért azt szerintem már nem szereti 120 fölé nem nagyon mentem vele és úgy érzem nem is fogok. Országúti száguldozók ne vegyék meg.
Ami még feltűnt hogy a víz hamar melegszik (dugóban, terepen) ez most télen még jó is lehet, de jön még nyár.
A csomagtartó nem egy hűde nagy dolog, egy 70 literes túrazsák meg egy original dobozben lévő mikró nagyjából megtölti (a mikró ráadásul csak a doboz rövidebb oldalára állítva fért be), berakva még egy fotóscucc állvánnyal mégegy túrazsák, néhány szatyor és már a hátsó ülés is teljesen elfoglalva (ebbe biztos nem fér be 3 mázsa kukorica mint a trabiba).
A gumik egyenlőre nem téliek viszont kiderült hogy kell majd szerezni rá mert a letaposott havon 4 kerékhajtásban is képes volt önálló életet élni, de ez egyértelműen a gumik hibája.

Hasznos apróságok: nagyon hasznos a két kis oldalsó szellőző, nem kell huzogatna az ablakot ha a kinti légtömeget szeretné élvezni az emeber (nagyjából feleslegessé is teszi az elektromos ablakot). A központi zár szerintem egy egyértelműen hasznos dolog (ha majd elromlik más lesz a véleményem). A belső tükörnél egy mozdulattal állítható a tükröződésmentes/normál "állapot".
Kevésbé hasznos apróságok: nem működik a hátsó ablakfűtésnél minden fűtőszál, a tükrön lévő kislámpánál nem működik az ajtó nyitva jelzőfény hanem folyamatosan világít (de remélem hogy ez csak egy rossz érintkezés miatt van), nehézkesen nyitható a motorháztető, két fokozat van csak az ablaktörlőnél, ha leveszem a gyújtást kialszik minden lámpa (ez jó abból a szempontból hogy nem lehet rajta felejteni a lámpát, viszont gáz hogy én szoktam olyat hogy pl egy vasúti átjáróra amennyiben az piros, leállítom a kocsit és messziről rágurulok viszont a féklámpa sem ég ilyenkor!!!, szóval erről le kell szoknom).

Viszont van mégegy nagy pozitívuma a PANDÁ-nak. Az hogy a Pandások egy elég összetartó népségnek tűnnek, villogott már rám új Pandás is lelekesen integetve, jött oda hozzám benzinkutas hogy segít kinyitni a motorháztatőt mert neki is van egy Pandája stb.
És azért tényleg sikerül vennem egy autót ami nem tucatkocsi, de nem is hivalkodó.

2007.12.28
A megtett kilométer 1790, a fogyasztás átlaga még mindig 7,49 ez 1548 km-en szóval már nem hiszem hogy számottevően lejjebb megy :(
Egy új probléma hogy jobbra forduláskor valami nagyon gonosz hang jön a jobb első kerék irányából (mintha hozzáérne valamihez) szóval év elején irány a szerviz.
Egyébként semmi nagy újdonság ...

2008.01.23 A megtett kilométer 3420, a fogyasztás átlaga 7,44 (3179 km-en) Az utolsó 1028 km-en csak 7,05 liter a fogyasztás, az a durva hogy ennek már örülök :)
Az idei év eddig viszont egy rémálom! Kifogtam egy szervizt ahol nem egészen kedvelnek, nem egészen értenek az autóhoz és nem is igazán akarnak jól dolgozni. Úgy kezdődött hogy elvittem hogy az olajszivárgásnak járjanak utána, és szüntessék meg. Ki is cserélték a főtengely szimeringet, ezután 2 nap használat után elszált a hátsó szimering és elfolyt az olaj, ezután ezt is cserélték de most úgy rakták össze a kocsit hogy újra viszem mert 90 feletti tempónál berezonál a bal eleje :(((( A lényeg hogy megszabadítottak 50 ezer rúpiától és nem hogy javult volna a helyzet de inkább romlott :((( Egy biztos motorikusan a 4 ütemű trabi és ez nem egy kategória.
Ja és ráadásult sikerült vele az első elakadásom is. Legközelebb remélem pozitívabb dolgokról számolhatok majd be.

2008.02.11 Most már több mint 5000 km van a kicsikében. A hó elejei mélypont után most szerzett az autó jópontokat. Szóval mivel a bal első kerékfelfüggesztés problémája még nem lett megoldva (a nem jó szervizbe nem vittem vissza, viszont aki már szerelt ilyet -és azt mondják hogy érti is amit csinál - az még nem tudott fogadni), na de a lényeg hogy mivel gáz gyorsan menni ezért lassan megyek. Max 80, és láss csodát a fogyasztása álomszép lett: 6,2-6,3 liter/100 km az utolsó 800 km-en, igaz ebből max 25 km a földút, és a városi menet is kissebbségben van. Na de ilyen fogyasztásról álmodni se mertem pár hete. A lassúság másik velejárója hogy nem akar szétesni, szóval most olyan kis semleges a viszony. Remélem az újabb szerviz jól sikerül és akkor talán még lehet belőle valami.

2008.06.19 Na belement 10000 km az utolsó bejegyzés óta. Nem is gondoltam volna. A lényeg hogy a szerelőmizériáknak köszönhetően már odáig sikerült eljutni hogy az autó 4 cm-es utólagos emelését ki kell majd szedni, mert ettől pusztulnak el idő előtt a mindenféle felfüggesztések és egyéb alkatrészek. Szóval nagyon jól nézett ki ez a megemelt gépcsoda csak épp az élettartam nagyon lerövidült. Újabb elég idegesítő probléma hogy a fűtést nem lehet kordában tartani - a motor is melegszik, de azzal a ventilátor még megküzd - viszont az hogy a hideg és 0 állásban is áramlik bé a motortérből a kellemes meleg levegő a 30 fokos kánikulában azért nem túl komfortos.
Továbbra is vár az autóra egy nagy szervíz (egy gömbcsukló már volt cserélve mert az teljesen megadta magát) (de vagy nincs megfelelő szerelő, vagy nincs ideje, vagy nekem kell a kocsi) és azután remélem elmúlik a rengeteg csörgés, csattogás, nyikorgás, nyekergés. Azt meg, hogy nagyon ritkán lépen át külterületen a sebességhatárt már megszoktam.
Viszont már tisztán látom hogy ilyen autót csak az vegyen akinek van ideje és tudása ahhoz hogy a sufnyiban buherálja. Mert ha nem ilyen akkor iszonyat nehéz hozzá szerelőt találni, és sok olyan apró hiba van ami egy kis otthoni hozzáértéssel időben orvosolható (és pont emiatt szívok vele sokat).
De minden szívás ellenére tényleg egy olyan kocsinak vagyok a tulajdonosa ami azért egy külön életérzés, és ha nem vagyok meggondolatlan akkor azért bátran mehetek akkor is ha nincs alattam aszfalt. Mindezt úgy hogy jó esetben csak 5,9l a fogyasztás :)

Végül azért soha nem teljesedett be a szerelem és sok év távlatából visszatekintve az eddigi legrosszabb autóválasztásom volt. Leginkább azért mert nem volt nekem való (ehhez a típushoz kell egy kis autószerelői véna), ráadásul ez a kocsi nem volt jó vásár azért a pénzért amiért eladták, utólag már soha nem tudjuk meg hány darabból volt összerakva meg ilyenek... De hát jó tanulópéz volt.

Hibalista

- 2007.12.12 az autó két napja volt nálam amikor egy parkolóban egyszeren nem indult el. Nem kapott a motor benzint. Következmény vontatás a szerelőhöz mert kiderült hogy korábban cserélve volt az AC pumpa, hátha most is az a bibi. A szerelőnél két nap után kiderült hogy a burulásérzékelő kapcsolt be :) Aki nem ismeri ezt a kütyüt az a sofőr bal sípcsonjánál keresse egy kis műanyag bigyóka mögött ha hasonló problémával áll szembe. Ugyanis ez viszonylag kis rázkódásra is bekapcsol és ha a tetején lévő gombot megnyomjuk akkor a probléma megszűnik. Ez egy 5 másodperces "hiba" ami nekem 3 napomba került! (hozzátartozik hogy ez a probléma azóta se jött elő, se rázós útan se sehol) - - 2008.januári alkatrészárak: - vezérműszíj: 6011 - vezérműszíj feszítő: 4309 - főtengely szimering: 1686 - főtengely szimering (hátsó): 4527 - olajszűrő: 1258 - - 2008 május: - Jobb első gömbcsukló: 3100

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 52262
Megbízhatóság (6) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Trabant 1.1 Következő autója? remélem ez megmarad :) + majd egy nagy családi kombi valamikor a távoli jövőben
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Panda 1980

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)