A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Multipla (1999-2004)

Multipla 1,9JTD 

Az ítélet értékelése
4,5(11 db)

Sportautó túrázóknak és nagycsaládos hintó

Szöveges ítélet

Bemutatkozom már én is a klubban, az FRVs, nullkilométeres lelkendezések után leírnám, milyen is egy igazi egyterű autó, ami konkurrencia nélkül van a piacon, bármit is állítanak a hondások:-)
Utazgatós ember vagyok, átlagnál többet vezetek Boszniától Franciaországig számtalan országban, eddig nem hagyott ott a gép.
Útjaim során hol 6 fővel, kis csomaggal, de legtöbbször a 3 üléses tgk verzióval járok, rendszerint pályán és hegyi utakon, így igazán vegyes az üzem.
A lényeg: sokáig kerestem egy autót, amibe beleférnek a biciklik, hajók, franciaágy, hátizsákok,evezők, mindenféle elképzelhető és elképzelhetetlen csetresz és persze a haverok néha, s emellett gazdaságos üzemeltetésű is. Sokféle autóm volt, rengeteget vezettem is béreltet vagy épp kölcsönautót, a sajátként a végén kombik, majd zsírúj corolla, ezt adtam el a Multiért cserébe. Szóval kisérletezgettem, de csak nem találtam az ideális megoldást, mert csomagjaim mennyiségéhez a mikrobuszok passzoltak volna, fogyasztásukat viszont soknak találtam magánemberként tankolni, kisebb autók pedig nem voltak jók sportkocsinak (definició: amiben minden sportcucc elfér). Ekkor egy kedves ismerős felajánlotta, hogy csereérett lett pár Multi a kölcsönzőjében, érdekelne-e egy JTD?
Először hülyeségnek tartottam, kölcsönzői autót venni, amit minden falábú széttaposott már, aztán lekértem az előéletüket és megvettem a legszimpatikusabb szinűt és nem bántam meg :-) 60ezer km, áttanulmányozott munkalapok, 115 LE, 1,9 JTD, 2002 decemberi, LX felszereltségű, kalaptartó nélkül, ez vicc is lehetne, de ez valami komoly extrának minősül a fiatnál.
Részletes anatómia:
Nem érdekelnek az extrákkal agyonzsúfolt autók, legkevésbé a bőrülések és a GPS, egyedül talán az infrás Night Vision hozna lázba, ami most a BMWnek van, mert fél életem éjszakai vezetéssel töltöm. Nekem egy maximálisan megbízható autó A-ból B-be kényelmes eljutásra kell, ehhez mérten kell viszonyítani. Az elektromos ülésmagasságállítást is csak pár hónap múlva véletlenül vettem észre.
Kényelem: tökéletes egy 185 cm magas sofőrnek és minden, európai méretű utasnak, beleértve a 130 kilós haveromat is, köszönhetően az eltolt síkú üléseknek, de a navarrás ismerősöm is ebben imád utazni a saját kocsija helyett, pedig az csinosabb darab ennél. Az ülésben 5-600 km levezetése pihenő nélkül is elfogadható, deréktámasz kiváló, s nem zsibbad a lábam, ami pedig bármelyik japánban 30 percen belül előjön. Eddigi rekordom Pest-Thesszaloniki-Alonissos volt, egy kisebb megállással 27 óra vezetés, de ekkor sem a kényelem volt a gyenge pont. Háttámlája az összes ülésnek állítható, a középső és 3 hátsónak a teljes lezárástól a fekvő, a két szélső ülés hátra fekvő és előre 45 fok pozícióig, de a hátsó ülések helyett tavasztól a 180x140 cm-es fekvőfelületű ágy van kinyitva, alatta pedig a túracuccok ládákban. A hátsó üléseket egyenként lehet variálni és fél perc alatt darabját kivenni, a padló síkban van, könnyen lehet benne bármit szállítani, mint 20 személyautó gumit, bicikliket, 1-2 vadvizi kajakot, 20 zsák aljzatkiegyenlítőt, miegyebet, miközben két ember ül elöl. FRV-sek lehet próbálkozni hasonlóval:-)
Fogyasztás több, mint jó. Pályán 110 körül járok, ennél a sebességnél még kényelmesen tudok olvasgatni meg dolgozni is, ekkor 5,5-5,8-at eszik évszaktól függően. Átlagban mindig kijövök 6 liter alatt, teljes városi forgalommal max. 8 liter volt a csúcs, folyamatos hidegüzemmel és dugókkal, nagyrészt pályán járok, városra ott a bringa.
Üzemeltetési költségek: a 80ezres szervizem elég sok volt, 130 körül fizettem a szíjgarnitúrák, feszítők, görgők és egyéb fogyóanyagok körében, ez lovagiatlan húzás a fiattól, mikor a kis JTD már lánccal vezérelt és nem kell hozzányúlni 250e km-ig. A 160asra már megszoktam a tudatot és kevesebb is lett :-) Ugyanilyen lovagiatlan tervezés a szilentek beütése a lengőkarba, amit kompletten dobok ki, a pár ezer forintos gumicsonk cseréje helyett 27ezerért.
2006 szilveszter előtt szétrepedt három darabba a generátorház, a kuplungos Denso japán, de szaki szerint tervezési hiba, a kerék pont a generátorra veri fel a vizet, a felforrósodott alu pedig nem bírta el a 1 fokos nagyzuhanyokat, ez is volt egy ötvenes. A futómű kezd kotyogni, hála a pesti aszfaltnak. Más problémám nem volt vele, a komputer néha hisztizik alacsony fékfolyadék miatt 20 ezrelékes lejtőn (ez a kopott fékpofák miatt volt) és ha nem várom ki a checket indításnál vizet érzékel az olajszűrőben, de nem foglalkozom ezzel, mert nincs valós alapja.
A fűtés igen gyenge az első 10 percben, de ez az összes új dízelnél így van, ahogy hallom, ezért télen a teherautóknál jól bevált kartonpapír hűtőbetétet használom. Nyáron viszont lehúzott ablakoknál sincs elviselhetetlen huzat a beltérben, ezért a légkondit sem kell gyakran használni.
Az ablakok hatalmasok, derékmagasságban kezdődnek, de kevésbé melegszik a beltér a meredekek üvegek miatt. Parkolásnál le szoktam árnyékolni mindig, valamit használ a tappancsos hőtükör az ablakokon, praktikus a kandi tekintetek ellen is, amikor benne alszunk. Az alacsony ablakszint miatt a gyerköcök is kedvelik, végre egy autó, amiből ők is kilátnak, nekem meg az első autóm, ahol jó magasságban van a könyöktámasz, eddig az összest törpékre tervezték.
Vezetni élvezetes városban, rövidsége miatt mindenhova berakható (20 centivel hosszabb, mint egy Ignis és rövidebb, mint egy peugeot 206SW, muhaha), szélessége meg könnyen csökkenthető a motoros tükrökkel, amiket gombnyomásra lehet zárni, nyitni. Szerpentineken néha túlkormányzott, ha minden súly a hátuljában van, de egyébként nagyon stabil a széles tengelytáv miatt.
A külső világítás mókás, a 3 sorban elhelyezett lámpák jól beosztottak, a reflektor ritkán koszolódik el a szélvédő alatt, a tompítottra meg ott van a mosó, ami együtt tisztít az ablakmosóval. A belső világítás praktikus, minden lámpa külön kapcsolható, 2 elöl, 2 hátul+csomagtér világítás, de visszajelzés nincs róla, ezért úgy is felejtem néha, lemerült aksi is a vége.
A rádiót kicseréltem egy USBs lejátszósra, azt hiszem 6 hangszóró van benne, de még nem számoltam meg, az elektromos ülésmagasság állítást is csak véletlenül vettem észre, anélkül is kényelmes volt.
Mivel sokat utazom vele hosszú utakra, nem kímélem a belteret sem, de a műanyagok bírják, kevésbé látszanak rajtuk a pakolgatások karcai, mint a corollában. A textilborítás igénytelen, nyáranta mindig kitisztíttatom a szőnyegpucolós emberrel, ahogy a műszerfal textilborítását is, megérdemli a gép, szalonillat lesz benne azonnal. Mindenhol műanyag van, ahol ütközni szokott az ajtó vagy rugdossa az ember a küszöböket, nem kell félteni a fényezést, szűk pakolásnál is nyugodtabban nyitom az ajtót, mert tudom, hogy nem verem le a szomszédot. A magasabb üléspozíció miatt is nagyon jól átlátható a forgalom, komótos, nyugodt vezetési stílust biztosít, bár nyomatékból jól gyorsul ha kell.
A kocsira egyedi tetőkorlátot rakattam a Gombosnál, szemérmetlen áron és rendszerváltozás előtti szinvonalú vevőszolgálattal, nagyon nem ajánlom őket, de máshol nem találtam nagyobb terheket is elbíró megoldást. Nekem pedig néha 3 hajó a tetőn szokott utazni egymás mellett, volt már 520 centis, kétszemélyes tengeri kajakokkal is megrakva, méteres túllógással hátul, 50x30as alu zártszelvényből vanak a keresztrudak, viziembernek nélkülözhetetlen kiegészítő.
Eddig azt mondom, a legjobb, amit vehettem, robosztus, megbízható, kis fogyasztású, csendes és végtelen variálhatóságú autó.
Minden nagycsaládosnak és túrázni szerető embernek megfontolandó autó, más egyterű máig nincs ilyen optimális feltételekkel.

Hibalista

- Elég robosztuas a kocsi, nem sok baja van és soha nem hagyott ott sehol.
- Ami gondom volt: szétrepedt a generátor háza, azt mondják tipushiba, télen a felforrósodott házra nyomja fel a jéghideg pocsolyát a kerék. Le lehet burkolni teljesen az alját és akkor nincs gond ezzel sem.
- Beragadó kézifék télen, tárcsafékes verzió. A bowden a problémás, szétreped a nyakaknál, belefolyik a víz és korrodál, de kicseréltem, telifújtam teflonnal, azóta nincs gond.
- A kopó dolgokat nem számolom, mint olaj, szűrő, csapágyak és hasonló kilométerfüggő alkatrészeket, az minden kocsinál cserés rendszeresen, de ebbe a kocsiba csak Selenia 5W40 olaj ment, ha hosszú élettartamot akarsz, ezt érdemes beletenni. A kocsi már 6 éves múlt és nem kell utántölteni olajat két csere között.

Ide hordtam szervizbe

Fiat Best Autóház
Megcsináltattam egy teljeskörű átvizsgálást náluk, rendben találták a futóművet és a fékeket is.
120nál elvittem Péterhez, mert úgy éreztem, mégsem tökéletes, mindent ki kellett dobni belőle. Érdekes módon senki nem vette észre a belülről rommá kopott hátsó féktárcsát a beragadt fék miatt, pedig fékpofákat is cseréltek a szervizlap szerint. A kiszerelt lengőkaron és összekötőkön a szilentek csavarjait pedig joystickként tudtam mozgatni két ujjal, de a szerviz szerint semmi probléma nem volt.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Tóth Péter, 3. kerület.
Precíz munka, de hibafeltárásban igen gyenge, ha valami nem csak cseréről szól, nem tudja megoldani a gondot. Szakmailag igen önérzetes a lelkem, ha csak cserélgetni kell az alkatrészeket, megfelelő a szerviz.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corolla Következő autója? VW Transporter T4
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Multipla 1999

További ítéletek (57 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)