Marcsa - a szeszélyes boszorka
Szöveges ítélet
Vásárláskor egy megbízható, nagy pakolóterű autót kerestem, amivel lehet árut szállítani, de normális használatra is megfelelő. Az egyik haver ajánlotta, hogy neki van ilyen autója, egy igazi csajozós verda. Igaz hogy az övé diesel, de a benzines is igen erős, jól terhelhető autó, ami elég ritka kis hazánkban. Megmutatta és egyből beleszerettem. A lehajtható hátsólökhárítótól a szám is tátva maradt. Ez kell nekem. Mentünk vele egy kört, és tudtam hogy ezt nekem találták ki. Kényelmes, nagy hely a vezetőnek, lehajtható hátsóülések, amik a kombi hátsó terét Óriásira növelik. Nem kamu, de szállítottam benne 6fős fa étkezőasztalt 6 db táblás székkel, vagy 20 db! pénztárgépfiók is elfér dobozban.
Mikor a "bemutatóról" visszaértünk a másik barát fejéhez kap, az egyik haverjának most tették fel a használtautóra egy ilyet, bordó színben, 1.6 benzines. Rövid telefon, 1.3M-ért az enyém ha kell. Persze hogy kell! Következő 7 végén már mentem is Veszprémbe kocsinézőbe, és már Marcsával jöttem el onnan. Ismert volt az előélete is, 2 tulaj, családi kocsi, asszony oviba hordta vele a kölyköket - és a haver fiatszervizes haverja szervizelte újkorától fogva.
Marcsa egy szeszélyes boszorka volt, öntörvényű, saját személyiséggel. Ha valamit akartam rá venni/javítatni, de csak halasztódott a dolog, mindíg elromlott rajta valami teljesen más dolog, így figyelmeztetve, hogy nem tartottam be az igéretemet. Emellett mindíg kellett rajta lennie 1-2 apróbb hibának(ami nem zavarta a működést), mert ha egyet megcsináltattam, elromlott valami más. így egy idő után az apróságokat hagytam, ha így érzi jól, magát...
Hibái: szerencsére csak apróbb dolgok mentek rajt tönkre, olyan sosem volt, mint amit barátoktól hallok, hogy többszázezres javítási költségek, pedig nem vagyok egy nagy karbantartó, ellenben nem is hajtottam szarrá.
A kilincsek botrányosak-a külső gumiborítás a hőtől-fagytól lefoszlik -> cserés. A szilenteket és stabilizátospálcákat is ki kellett cserélni, az ablaktörlő motorokat is, elöl-hátul. Nem ródeózni és vad terepre való, mert egy ilyen túrán szétesett az üzemanyagszivattyú, és egy csomó idő/szerelőbe telt, mire megfejtették hogy ez a baja.
Igazán csak egyszer hagyott ott, persze mikor költöztünk, a bal hátsó fékdobban eltörött valami(7végén zárva az autószerelő, de költözni muszály), és az beakadva 90 fokban elfordította a fékdobot, így az egészet ki kellett cserélni. Ettől eltekintve nem volt soha komoly baja, a szervizben is csak 10-20.000 Ft-ket hagytam ott, bár azt rendszeresen 3-4 havonta. Eredeti alkatrész sem drága, de a bontókban fillérekért lehet venni hozzá alkatrészt, hiszen a Brava/Bravo is uaz volt.
Fogyasztása baráti, vidék nyáron:6.7L, város télen:9,0L
Imádtam az autót, alufelnivel gyönyörű volt, B oszloptól hátra fóliáztattam, így a csomagtartótakarót sem kellett használni.
Eredeti magnójával és hangfalaival élvezet volt a"térhatású" zenehallgatás.
Sajnos asszony a fóliázást követően 2 héttel ripityára törte, de semmi baja nem lett, pedig pörgött-forgott-szaltózott vele és fejtetőn állt meg.
Mivel a Marcsát imádtam, és a töréstesztje is kiválló, utódja is Fiat Marea lett, de már 1.9 JDT
Csak ajánlani tudom azoknak, akik nagy családi autót szeretnének (3 gyerekülés elfér egymás mellett), ami kényelmes, megbízható és nem idegenkednek a gyakori bár nem drága szervizektől.
Hibalista
- Első Féktárcsa és pofacsere: 146.000km - Vezérműszíj és gyertyacsere: 169.000 - Első ablaktörlőmotor csere: 180.000 - Üzemanyagszivattyú csere: 183.000 - Első szilentek csere: 184.000 - Hátsófék munkahenger csere: 195.000 - Hátsó ablaktörlőmotor csere: 197.000 - Hátsó fékben eltörött valami, ami beakadt és eltépte a kézifékbowdent a fékcsővel együtt, az egész jobb hátsó fékalaplap+agy cserés: 204.000 - Vizpumpacsere: 205.000 - Stabilizátorpálca csere:220.000
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Marea 1.9 JTD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |