Durci a házikedvenc
Szöveges ítélet
Az autó elég leharcolt állapotban került hozzám(ex Matávos autó). A kaszni ki lett javítva,kapott egy teljes fényezést,alufelniket,központi zárat,motoros ablakokat,ablakfóliázást,Tv-DVD-t.A napi családi autóként történő használat mellett,csak idén május óta 68000 km-t ment Olaszországba és vissza,vagy utasokkal,vagy trélert vontatva,általában 3.5-4Tonna összgördülővel.A 2.5TD motor kapott egy intercoolert,az adagoló hozzá lett húzva a nagyobb levegőmennyiséghez,így még teljesen rakottan sem kellett még a szlovén hegyekben sem 4.-nél visszább kapcsolni.A fékek-futóművek a Maxiból származnak,így az autó rakott trélerrel is nagyon stabil és a fék is bőven elég,igaz talán ebben szerepet játszanak a 215/60x16 gumik is. Fogyasztása üresen 8.5-9L,rakottan 10-11L között,ami több mint elfogadható.A nem gyári gumi méret miatt kicsit csal a műszer,de a 160-as osztású órát simán kiakasztja(GPS szerint 150km/h) Cserélni a kopó alkatrészeken( fékbetét,kerékagycsapágy,futóműalkatrészek,vezérlés) kívül egy önindítót kellett (felújítottat kapott),de ez már az autó megvételekor is gyenge volt,egyszer kicsúszott a váltóból a jobbos féltengely egy korábbi kendácsolás eredményeként és egyszer elkopott a kefe a generátorban.Olajat 10000km-ként cserélek összes szűrővel együtt.Imádom az egyszerűségét,hogy nincs benne semmi hárombetűs szar,hogy két-három kulccsal és csavarhúzóval szinte mindene javítható és hogy ha azt kérném tőle még kézen is járna.
Frissítés:
769000km-nél járunk... Durcival átlag hetente kétszer megyünk Olaszországba trélerrel. Idén háromszor voltunk Sziciliában,egyszer Calabriában,vagy 10-szer Milánóban,kétszer Németországban,de gyakorlatilag Görögországtól Hollandiáig,Lengyelországtól Franciaországig keresztül kasul bejártuk és bejárjuk Európát heti szinten. A motor még bontatlan,a turbó az eredeti.400000-nél egyszer felújítottam a váltót,250-270000-enként cserélek kuplungot.Az ötödik fogaskerékpár a váltóban fogyóeszköz,de ez betudható az állandó trélerezésnek.A gyári vízpumpa 720000-nél kihelte a lelkét(elkezdett csepegni). A motorolaj fogyasztás 2 Liter/10000 km,utána úgyis cserélem (15W-40) (mintha lett volna a közelmúltban olyan felkapott modell,aminek közel ennyi volt az engedélyezett gyári olajfogyasztása,vagy nem?:-) )Sajnos a ridegtartásnak köszönhetően(mindig szabad ég alatt áll,azaz inkább megy) a kaszni csipásodik itt-ott,de szerkezetileg egyben van.A generátor időnként cserés,gondolom mert dupla aksi van bent a hütő és a többi extra cucc miatt.
Előre az 1000000-ig!
Hibalista
- Önidító, Féltengelycsukló,Generátor.
Ide hordtam szervizbe
Nagyrészt magam javítom.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 218000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 550000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Doblo Panorama | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |