A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo (2007)

Bravo 1.4 T-jet (120Le) 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Gutes und günstiges Auto

Szöveges ítélet

Német autót akartam venni. Új 6-os Golfot, használt Passat-ot, H Astra-t, és a Ford Focus-t is nézegettem. A német autóiparban dolgozom, így van kevés rálátásom a különböző típusokra. A német autó jó. De nem annyival, amennyivel drágábban adják. A Bravo-t ÁFA-emelés előtt sikerült megvennem, és 1 millióval olcsóbb volt, mint a Golf 6, ami mellesleg nem is volt ennyire felszerelve, és 4 hónapot kellett volna rá várnom. A H Astra-t, ami kifutó típus, is 100 ezerrel többért mérték. A Focus futóműve biztosan jó, de a belseje nagy csalódás volt. Kopogós műanyagok mindenütt.

Végül vettem egy Fiat Bravo-t fekete metál színben, Sport és króm csomaggal. Automata klíma, MP3-as hifi, sport ülések, és tempomat egészítik ki a dynamic felszereltséget. Az autón 17"-os felnik vannak 225/45 Continental SportContact 3 gumikkal. Ezek a gumik a Német Autóklub és az Autobild magazin által is kitűnő minősítést kaptak. Nemhiába. Nagyon jól fekszik az úton. A hátránya neki, hogy 36ezer Ft-ba kerül darabja.

Kicsit én is féltem tőle, hogy a motor fogyasztása majd "köszönő viszonyban" sem lesz a gyári értékekkel, mint ahogyan azt sokan írták is, de megint igaza lett az egyik ismerősömnek, miszerint nem szabad mindent elhinni, amit itt leírnak. Én a szalonból 6.8 literes átlagfogyasztással gurítottam haza (120km-re lakunk) a gépet. Óvatos gyorsításokkal és betartva a sebességhatárokat. A klíma is be volt kapcsolva. Bejáratós motortól nem rossz szerintem.

A motort egyébként az első 10ezer km-en (és utána is) nagyon kímélem, kímélni akarom. Eddig 3000 1/min felé nem pörgettem még, és kerülöm a hirtelen nagy gázadásokat. Rendesen be akarom járatni, nem 1 évre vettem. 5000km-nél le lesz cserélve az olaj és a szűrő. Baja nem lesz tőle. A motor egyébként viszonylag gyorsan bemelegszik, addig nagyon óvatosan forgatom. Szép, sportos hangja van.

Írták páran, hogy hosszú úton jár a váltója és pontatlanul kapcsolható. Ez egyértelműen viszonyítás kérdése. Biztosan van jobb váltó, de szerintem ez is nagyon jól, könnyen és pontosan kapcsolható. Én elégedett vagyok vele. A sebességi fokozatok jól el vannak osztva, és 6-ban is jól gyorsul az autó. Dugóban viszont nem volt vele egyszerű araszolgatni. Még kicsit szokni kell.

A kocsit azért vettem, hogy külföldre járjak ki dolgozni, így az első hosszabb úton 1100km-t utaztam vele egyhuzamban. Iszonyat jó volt. Nagyon élveztem. 7,1 liter/100km volt az átlagfogyasztás. 100-130km/h szépen tudja tartani. A tempomat is sokszor nagy segítséget jelentett.

A motor 90km/h-nál 6-ban 2100-at fordul percenkét, 130km/h-nál pedig 3100-at mutat a fordulatszámmérő.

A sport ülések kitűnőek. Kényelmesek és jó az oldaltartásuk. A kormány fogása és a rásegítés is nagyszerűen el van találva. A CITY fokozat nagyon praktikus. A kocsi nagyon könnyen vezethető. A kuplung könnyű, és a fék is jól adagolható. A tükrökből nagyon jól lehet látni. Holttér az van sajnos, de meg lehet szokni. Én tolatni is egészen jól tudok vele. Kicsit érezni kell hozzá a kocsit, de kevés gyakorlással könnyen bele lehet jönni.

A német kollégáim már nagyon várták, hogy láthassák a Bravo-t és látni kellett volna az arcukat. A forma (a design) egyedülálló a kategóriában. Gyönyörű az autó kívül, belül. Meg lehet nézni például a Golf 6 kormányát és a Bravo sport kormányát. Vicces volt, amikor a kollégákkal mentünk egy kört. Először akkor jött az első 30 másodperces csend, amikor mondta az egyik, hogy kapcsoljam már be a Hi-Fi-t. Gyönyörűen szól. A következő 30 másodperces csend pedig akkor jött, amikor 2000 fordulatról diszkréten adtam egy kicsivel nagyobb gázt 4-ben. 120Le és 200Nm forgatónyomaték már minden átlagembernek tud kellemes perceket és egy kis élményautózást okozni. :)

Összefoglalva pár szóban az eddigieket: Én nagyon elégedett vagyok ezzel a kocsival és ez a legfontosabb. :)

Alkalmanként majd frissítem az ítéletemet!

---------------------------------------------------
135000km
---------------------------------------------------
Hat év és 135000km után még mindig kifogástalanul működik az autó.
A motorja olajat egyáltalán nem fogyaszt és még mindig úgy húz, mint újkorában. Castrol Magnatec 5W-40 olajat használok bele a kezdetektől fogva. Olajat 15000km-enként cseréltetek benne, annak ellenére, hogy a gyár 30000km csereperiódust ír elő. A turbó is kitűnő egészségnek örvend. Ennek valószínüleg az az oka, hogy hidegen soha nem pörgetem, és ha valahova megérkezem, mindig hagyom kicsit járni a motort, mielőtt leállítom.

Legtöbbet autópályán és országúton használom. Átlagosan 7 liter benzint fogyaszt. (Országúton 90km/h tempónál 6 liter alatt.)

Hátsó kipufogó dobot kellett rajta cseréltetnem 4 éves korában. A gyári nagyon gyorsan elrohadt. Mivel annó nem volt hozzá utángyártott, a gyári dobot kellett megvennem 80 ezer Ft-ért. Ez most elég jól bírja.

Kapott új kézifék bowdeneket is. Ha ezeken elrohad a gumiharang, akkor bele tud folyni a víz és berozsdásodik. Autópályán vettem észre, hogy kicsit visít a gép. Szerencsére kézzel vissza lehet nyomni, így haza tudtam vele menni. Szerencsére a hátsó féktárcsa túlélte a kalandot, de a betéteket cserélni kellett.

130000-nél a váltóban is lecseréltettem az olajat. Bár nem muszáj, baj nem lesz belőle. Kapott új első féktárcsákat és betéteket.

Fiat típushiba, hogy a kormányon a bőrözés felhójagosodik. Sajnos ez nálam is előjött, de annyira nem zavaró. Egy kormánybőrözést majd valamikor be kell iktatni.

Folyt. köv.

Hibalista

- Eddig még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 135000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lanos Következő autója? Passat
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo 2007 (2007)

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)