A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo (2007)

Bravo 1,4 T-Jet 150 Le Dynamic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ciao Bella!

Szöveges ítélet

Ez az első autónk. Sokáig a Grande Punto volt a kiszemelt, aztán egyszer csak szembe jött a Kis Bravo, másnap meg is vettük. Szerencsénk volt, gondos német tulajtól került hozzánk. (egyetlen tulaj volt) Egészen tisztességesen fel van szerelve.
Azért az látszik, hogy városi harcos volt: körben néhány alig észrevehető karc, gépi mosó nyomai. Nekünk is az utcán pihen még néhány évig.
128.000 km körül vettük meg.

Külcsín:
Kívülről remekül összerakott autó benyomását kelti, nagyon elegáns, marha jól néz ki, na. Az olaszok rendesen megtervezték kívül és belül is. Néhol ez a praktikusság rovására ment, de egyáltalán nem zavaró.
(Pl. csomagtérajtónak nincsen fogantyúja, így kénytelen vagy megfogni a lemez alatt: koszos lesz a kezed. Nos, ezt könnyű volt orvosolni: beszereltem a gázrugóba egy 1500 Ft-os ebayről rendelt rugót, ezáltal távirányítóval teljesen automatikusan nyílik a csomagtérajtó. Belül már van fogantyú, lecsukást azzal kell!)

Vásárlás előtt több Puntot is próbáltunk, az azokon tapasztalt "tipikus rohadási pontok" a Bravonál is megvannak: csomagtérajtó és motorháztető peremeken könnyen lepattog a festék, ami később rohadni fog, ha nem kezeljük hamar. Nálam kissé "levegős" a géptető belső pereme.
Azt leszögezhetjük viszont, hogy a Kis Bravo 9 évesen sehol sem rohad, az alváz szinte új állapotban van - a kipufogó felfogató elemeket leszámítva. Ezt külön nem lehet cserélni, fel van hegesztve a dobokra, nem is kapható ilyen boltban, otthon lehet szerkeszteni. Dobok lassan csereérettek, így egyben lesz cserélve.
Még megjegyezném, hogy "vékonyabb" a festés, mint mondjuk egy Peugeoton, vagy Audin. Könnyen sérül.


Belbecs:
Belül is nagyon szép minden, gondosan ki van találva és tisztességesen összerakva. Nem nyöszög-zörög semmi sem. Itt is vannak a szépség oltárán feláldozott dolgok:
Fényszóró magasság állító gombjai baromi szar helyen vannak, csak úgy, mint az első és hátsó ködlámpák kapcsolói: a fejegység jobb oldalán... Irtó kényelmetlen nyomkodni ezeket. Szerencsére nem sűrűn kell.
Váltó nekem tökéletesen kézre áll, mintha rám tervezték volna az autót.
Műszerfalon a 90 km/h alatti sebességeket kitakarja a kormányon lévő kezem. (lenne olyan ülés és kormány beállítás, ahol mindent látok, de akkor nulla hely marad mögöttem) Érzésből kell nyomni a gázt :P Kicsit talán aprók a betűk! Apropó a kormány. Nagyon jó fogású! 4 irányban állítható.

Ülései a 9 év alatt nem roggyantak meg, kényelmesek. Deréktámaszt hiányolom belőlük, így vettünk egy memóriahabosat néhány ezer forintért. Így már közel tökéletes. Könyöktámasz praktikus lehet, de nem hiányolom túlságosan, pedig szerettem volna.
Kesztyűtartó elégséges méretű, nem hűthető a manuális klímánk mellett.
Tároló rekeszek szerintünk elegek mind méret, mind mennyiségileg. Bár nincs sok, az tény. Ajtók "térkép tárolója" nem fogad térképet, de a mai fiataloknak már nem igényük. Apró motyeszoknak tökéletes.
Hátsó ülések: na ezeket nem sűrűn használjuk. 195 cm magas vagyok, mögöttem pont egy öklömnyi hely marad. Ha nem én vezetek, akkor mindkettőnk mögött kényelmesen elférnek. Ha én vezetek, akkor talán annyira nem kényelmes hátul, de még nem panaszkodtak.

Audio:
Magnó gyárilag tudja az aux bemenetet, de alapból nincsen benne aux kábel. Röhejes. Ezt külön venni kellett: 500 Ft volt, kiszedő villa 1500 Ft.
Antenna irtó szar: rádiót hallgatni gyakorlatilag csak BP vagy más város belvárosában tudunk. Állítólag nem lesz jobb sehogy sem.
CD olvasó tökéletes. MP3mat is olvassa gond nélkül. Nem eszi a lemezeket, így bátran hallgatunk eredetiket is. (nem kell feleslegesen autós példányt írni)
Multikormányt hiányolom: a szülők kocsijaiban már megszoktam.
Hangszórók átlagfelhasználónak tökéletesek. Nem recsegnek, szépen kijönnek a mélyek, közepek és magasak is. Testre lehet szabni jól. Nem egy Bose cucc azért!



Na de milyen vele menni?
ÚÚristen de imádom!! Egyszerűen nem fogy el az ereje. Olyan 2300 körüli fordulaton indul meg, 3300 körültől rettenetesen húz. Képes rá, hogy 70-80 km/h körül még kipörgeti a kerekeket, ha az ASR-t kikapcsolom. Előzésnél néha meglepően (ijesztően) meg tud indulni. Őrült egy gép, ez biztos. Marha jó vele menni.
Pályás előzések nem okoznak gondot: 140nél még úgy megindul, mintha csak 70-nel mennénk.
Minden egyes alkalommal mosolyt csal az ember arcára, akkor is, ha csak kényelmesen krúzolsz vele! Nagyon szeretjük!
A Kis Bravo valahogy más, mint a többi. Van benne "lélek", játékosság. Barátságos. Olyan olasz! Ki kell próbálni, nem lehet leírni.
Ha 4-en megyünk vele, tele csomagtartóval, akkor sem lomha. Biztosan nehezebben megy, de őszintén nem érzem, hogy bármi akadályt jelentene a plusz 250 kg teher.
Futómű sportosan kemény, 16 collos felniken még éppen kényelmes szerintem. Jól tartja a kanyarokat, nem úszkál a vizen. (Pirelli P7 gumikat használunk most)
6 fokozatú váltó kell bele. A 6. fokozat már a spórolás főként, de magasabb fordulaton előzni is lehet vele (autópálya)

Motor:
1.4 T-Jet, 150 lóerő.
Nagyon csendes, aki nem szokott hozzá, ráindít, vagy lefullasztja első indításkor, mert nem hallja hogy jár. Ez menet közben is érvényes, alig van motorzaj.
150 km/h körül azért már hangosabb, de kellemes a hangja. Lehet beszélgetni is.
Tapasztalatok szerint megbízható gép. Rendesen karban tartva 10 évesen is újnak hat. Némi kopás mintha érződne! (Hegyi szerpentinen "taposva", itthon amúgy nem)

Mennyit eszik?
Ha minden szabályt betart az ember, 7 körül ki lehet hozni kényelmesen. (max 130-cal a pályán is!) 2ezres fordulat illetve kicsit efelett nagyon gazdaságos még városban is.
De általában szívesen nyomom neki, valahogy kívánja. Nem papáskodásra vettük végül is. Dinamikusan használom, de nem eszetlenül. Így olyan 8-8,5 litert becsókol 100km-en. 8,2 liter a görgetett átlagunk (kézzel számolva). (többet is meg lehetne etetni vele) Dízel 5 litere után sokallom kicsit, bár jóval erősebb a motor!
(hétvégi autóként használjuk: kimegyünk a városból, hosszabb autópálya, kisebb főút. Öröm autózás, kirándulás. 60% pálya kb, 30% főút, 10% városi kivezető)
A számítógép tankolásonként olyan 0,3-0,4 litert csal / téved.
Érzékeny a gázadásra: gázpedál fél mm mozdítása akár 1 liter fogyasztás változást is eredményez. (+/-)

Váltó:
Sokan írják, hogy mennyire rossz. Nekem tetszik. Nem a legjobb váltó, amit valaha használtam, de szépen lehet vele váltani. Néha kicsit mintha megakadna, de amúgy rendben van. Rövidebb úton mozog, mint mondjuk a 307 Peugeot-ban és remekül kézre áll. Nem tökéletes! Olyan érzésem van váltás közben, mintha kicsit szárazon mozogna, zsírozni kéne.

"A" oszlop:
Kicsit vaskos, de pár tank benzin után hozzászokik az ember. 5 csillagos törésnek ez volt az ára. Engem 3-4ezer km után már egyáltalán nem zavart.

Kormány:
Állítólag túl van szervózva, nem ad vissza minden rezzenést az útról. Ez valóban így van. De nekünk tetszik, mert nagyon könnyű forgatni, manőverezni alacsonyabb sebesség mellett is. Nem tudom milyen rezzenéseket várnak egyesek az útról. Ez nem egy verseny autó, nem is terepezésre találták ki. Átlagos embernek tökéletes.
A Cityszervó nem semmi cucc: kisujjal lehet forgatni a kormányt :)

Egyebek:
- Tolatóradar csipogós ugyan, de nagyon praktikus. Nem hiányzik a kamerás radar.
- Tolatólámpa jó erős, megfelelő helyen van.
- Hátsó szélvédő igen picike, visszapillantó pont az egészet látja, oldalsótükröket is használni kell tolatáskor.
- Oldalsó tükrök szépek és méretesek! Jó a kilátás!
- Hátsó ülés sor ugyan 1/3 2/3 arányban osztható, de nem vehető ki az ülőlap. Fura és néha nem praktikus. Lehet kicserélem a rögzítő csavarokat sasszegekre.
- Csomagtartó 3-4 főre nyaralásra is elég, de magasan van a küszöb! Kényelmesen rá lehet ülni egy szendvics erejéig :) Ledöntött ülések mellett két bicajt bele lehet rakni. Kettőnknek tökéletes a mérete.
- Fényszóróba normális izzókat téve szépen bevilágítja az aszfaltot. Nem mondható el minden kocsiról.
- Hűtőventilátor gyárilag elég morcos hangú maximális fordulaton. Megszoktuk.
- Elég alacsony építésű az autó. Ez általában nem okoz gondot, de azért a fekvő rendőrön óvatosan kell átmenni vele.
Van az alján egy műanyag védő burkolat. Már úgy került hozzánk, hogy az egyik felfogató csavar feje le volt szakadva. Ezt ki kellett fúrni és normálisan felrakni. Enélkül egy-egy akadályon leért. Ez nem okozott műszaki gondot, csak a hangja volt zavaró.



Összefoglalva:
Meglepően jó autó! Mindenki lebeszélt az olasz kocsikról, az "olasz autót soha" elv miatt. De persze nagyon tetszik mindenkinek és szívesen mennének vele.
Megbízható, jó kocsinak tartjuk. Tisztességesen össze van rakva. Ajánlom megvenni így 8-9 évesen is. A miénknek még kb "új szaga" volt.
Úgy néz ki, elfogadható áron vannak alkatrészek hozzá. Nem prémium minőség a kocsi összességében, így az alkatrészei sem. Hamarabb elkopnak a mechanikus dolgai. Érdemes odafigyelni tehát a karbantartásra, a hibákat időben orvosolni! (így sem lesz drágább, mint egy "németesebb" autó)

Vásárlás után javasolt ugye a vezérlés cseréje. Ezen kívül nem költöttünk rá meghibásodás miatt. (jó, az antenna és ülésfűtés vár magára)

Maximálisan meg vagyunk elégedve.

Időnként frissíteni fogom a leírást, Eddig fél év, 6000 km tapasztalata. (135.000 km óraállás)

Hibalista

- vezető oldali ülésfűtés (rossz volt, mikor hozzánk került) ez utólagos beépítés - vezető oldali napellenző műanyag része eltört,1-2 cm-t lentebb lóg a plafontól (így került hozzánk) -> néhány kör szigszalag megoldotta a dolgot: tengelyét körbetekertem és a műanyag rugó így szorosabban a helyén tartja. (14e lett volna az új) - gyári kipufogó felfogatások 9 évesen elrohadtak - Néha nem nyílik a központi zár távirányítóval. Ilyenkor kulccsal kell nyitni. Ez után újra működik távirányítóval is. - hátsó kerekek csapágyazása (0 ft, eladó megcsinálta) - vezérlés csere vásárlás után (120e km a periódus) + olaj és mindenféle szűrő csere + gyertyák 100.000 Ft - Hűtőventilátor előtét ellenállás (mint utóbb kiderült, ez így került hozzánk) 4500 Ft, otthon egyszerűen cserélhető. (Ez szabályozza a ventilátor fordulatát a hűtő hőmérséklete alapján)

Ide hordtam szervizbe

Il Topolino - olasz autó szervizhttp://www.iltopolino.hu/Érdemes időben bejelentkezni. Előre adnak árajánlatot, tartják magukat hozzá.Korrekt, jó fejek. Minőségi munkát végeznek!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 128780
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo 2007 (2007)

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)