Ronda volt, de emléknek szép
Szöveges ítélet
Életem el? nyugati autója volt. Drága apukám nem mert róla lebeszélni, amikor megláttuk az autópiacon, pedig mindenfelé rohadt, és az egyik ajtón lev? óriási rozsdafoltot, nemes egyszer?séggel, igen jó ízlésre valló módon, egy UV-zöld matrciával leragasztotta az eladó. Na, de volt benne elektromos ablak és központi zár! És akkor még nem tudtam, hogy a m?szerfal megvilágítása pirosas...
Boldogan vittem haza. Néhány nap múlva kiderült, hogy azért folyik az olaj a motor illesztésein, mert azzal a kartergázzal, ami benne volt, a füstgépet lehetne szimulálni egy Omega-koncerten. A szaki, akihez egyszer elvittem, úgy oldotta meg a kérdést, hogy lehúzott egy csövet a motorról. A kartergáz innent?l fogva a légkört szennyezte, de azt nagyon. (Mea culpa, 22 éves korunkban, a rendszerváltás idején sokan nem foglalkoztunk a környezetvédelemmel.) A pirosnál ez azzal járt, hogy a jóindulatú autóstársak figyelmeztettek: kigyulladhatott a motor és mindjárt leég az egész.
Hogy a motor szörny? állapota volt-e az oka, nem tudom, de a Chopokon, egy nyári kirándulás alkalmával rájöttem, hogy a kocsinak a teljesítménye a 0 és az 1 lóer? között mozog. Egy igen szerény lejt?n, ahol az 1200-es Zsigulik vidáman felszaladtak 3-as sebességben, az én FIAT-om gyakorlatilag csak rükvercben volt hajlandó felmenni. Sík terepen 90-nel azért bírta, de 100-nál már annyira remegett és zihált, hogy nem volt szívem hajtani.
Viszont ahogy egy kolléga írta róla, ott volt az a kétségkívül egyéni kitüremkedés a motorháztet?n! Hát, rondának ronda volt az is, de figyelem felkelt?.
A szögletessége tetszett, az ülései nagyon kényelmesek voltak, a gyári róló a hátsó ablaknál ma is különleges sok autón, a gyári els? napellenz?ket pedig a kárpit és az ablakkeret közül lehetett kihúzni. Nem is beszélve arról, hogy a napellenz? átlátszó vörös m?anyagból volt, így er?s napfényben olyan fényben fürdött az elöl ül?k arca, mintha egy sci-fi film földönkívüli szerepl?i lennének. Atomvillanás balról, irány az egyenes, ne tarts lépést, indulj!
Szerettem, na, de az értékén kezeltem szegényt. Mindent elmond róla, hogy egy kínai piaci magnót vettem bele, ezer forintért, használtan - az ösztöndíjból gázolajra, és tisztességes magnóra nem nagyon tellett. És hát, ez illett is hozzá.
Újkorában biztos szép autó volt.
Hibalista
- Nem javíttattam ki azt sem, ami elromlott, de nem volt gond vele. A motorgenerál szükséges lett volna, de egy diáknak erre nincs pénze.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW E28 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |