Megbízhatatlan pénznyelő
Szöveges ítélet
Életem legrosszabb autós döntése. 94-ben vettem,
fiatalon tapasztalat nélkül egy ismerősöm sózta rám még csak nem is baráti áron, azzal, hogy a világ legjobb autója.
Már megvétel után feltünt, hogy valahogy ráz az egész gép de azzzal nyugtatott, hogy belement egy kátyúba, de még ő kicserélteti azt a bizonyos gömbcsuklót.(ezt utánna én is megtettem vagy fél tucatszor)
Az olasz álom két évig tartott. ekkor még úgy vittem el műszakira hogy lemosattam a motort és kész.
Ami ezután jött az a rémálom kategória.
Törött lehetett mert nem volt futóműves amelyik rendesen be tudta volna állítani,a rossz futómű meg ette az alkatrészeket,elsősorban a sokat emlegetett kormányösszekötőt.
Minden hibámat megfizettette velem.
Egy koccanás hátulról egy vonohórgos ladába, hűtőjavítás, de ezek után sem a hűtése sem a fűtése nem tökéletes.
Vezérműszíj elszakadt, motorgenerál de ezek után már a motorja sem volt soha tökéletes.Ciripelt,kerregett a teljesítmény sem volt a toppon...
Teljesen megbízhatatlanná vált. A legváratlanabb helyeken és időben hagyott ott.Néha elment az alapjárat.
A porlasztóban egy fúvóka állandóan eltömődött,ezt rutinból már egy perc alatt kifújtam.Háromajtós volt de a végén már öt kulcsom volt hozzá.(Egy őzzel való ütközés után zárcsere, így külön volt a jobb és a bal ajtóhoz a csomagtartóhoz a tanksapkához és persze a gyújtáshoz.)
Hála a ritka fajtájának bármilyen elem után hónapokig caplattam bontóból bontóba.Ezt a típust csak 82-84 között gyártották. Pl. légszűrő nem volt a fiat boltban hozzá. Rendeltek kettőt,a másodikat is én vettem meg egy év múlva.
Az elektronikája csapnivaló, a kilóméteróra csalt a végére kész voltam az autótól, mint a mateklecke.
Végelmúlását angyali csilingelés és némi tücsökciripelés melett szerencsére a lakhelyemtől nem messze tette meg. A hajtókar kikönyökölt...Egy bontós figura vitte el felújítani, szerintem nem mérte fel mire válalkozott.
Fogyasztása kezdetben ifjonti hevületben vezetve 7.5 később visszafogva kikímélve 6 majd leharcolva 7 és 20 között.
Szerencsére ma már nem nagyon lehet ilyet kapni, itt kecskeméten nem tudok az enyémen kívűl másikról,de azt is elvitték vidékre.Csak és kizárólag fiat mániásoknak javallott a pátyolgatós fajtából,de nekik is csak tökéletes(nem törött,ütött)állapotút.
Sok szép emlék köt hozzá,még is csak ezen tanultam meg vezetni,akkoriban még lehetett vele csajozni is :),de a gatyám is rá költöttem...
Hibalista
- Kormányösszekötő gömbcsukló évente
- Vezérműszíj elszakadt ezért kissebb motorgenerál
- Kipufogórendszer
- Önindító,gyújtáskapcsoló,ajtózár,bal első lámpabúra,komplett fékfelújjítás + amire már nem emlékszem.
Ide hordtam szervizbe
Egy olaszautó mániás.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Trabant |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |