Imádott vadlovam
Szöveges ítélet
2006 elején vettem meg az autót. Előzőleg egy Porsche-t használtam, de az túlságosan agresszív volt, meghaladta a vezetési képességeimet, többször is megforogtam vele... Épp ezért esett a választásom a Ferrarira, mivel ez sokkal könnyebben vezethető autó. Emellett nagyon fontos tény, hogy gyönyörű, szépen szól, és kényelmes is. A belseje mindenhol puha bőrborítást kapott, igazán jó a tapintása, és jó érzés fogdozni bármit is rajta. Kívülről semmi különös megemlíteni való, talán érdekes a motorháztető, ami üvegből van, látni a kocsi szívét kívülről is.
Lelkemre kötötték, hogy az első 1000 kilóméteren nem szabad a motort 5000 fordulat fölé pörgetni, és meg kell várni, hogy az víz hőmérséklete elérje legalább a 70 Celsius-fokot, hogy egyáltalán 4000 fölé szabadjon húzni. Ezeket szigorúan betartottam, ezt meg is hálálta a kocsi, ugyanis motorikusan semmi baja, pedig nagyon sok kilómétert tettem bele.
Az autó indítása nagyon egyszerü. Berakod a slusszkulcsot a helyére, elfordítod 2 es pozícióba. Ilyenkor a multi-kijelzőn meg kell jelennie, hogy CHECK OK. (Ha nem jelenik meg, valami gáz van... Eddig velem ez 3x fordult elő, de egy újra próbálkozás megoldotta a problémát) Ha CHECK OK van, rá kell lépni a fékre, na és ellenőrizni kell hogy N fokozatban van-e. Ha ez megtörtént, lehet nyomni az ENGINE START gombot. És már meg is jön a kocsi csodás hangja :) Ezután többféle fokozat közül választhatsz, attól függően, hogy milyen stílusban szeretnél vezetni, ezt egy kis kapcsolóval lehet állítani.
A fokozatok:
ICE mód - értelemszerűen télen használatos, ilyenkor nagyon kifinomult az autó, egyszerűen nem lehet kibillenteni az egyensúlyából. Pl. még a váltáskor is felülbírálhat!
Low-Grip mód - nagyon vigyáz a kocsi így is arra, hogy ne csússzon meg. Ezt városban szoktam használni.
Sport-mód - ez az alapbeállítás, lakott területen kívül ezt használom mindig.
Race-mód - versenypályán szokás, én még nem használtam.
CST off mód - minden segítséget kikapcsol... durva lehet, nem próbáltam...
Városban is tartani lehet vele a 20literes fogyasztást, főúton talán 15 is kihozható belőle. Rendkívül kényelmes, élvezetes vezetni, jó az úttartása, a rossz utak meg sem kottyannak neki. Szerintem az autó kategóriájához képest minden fenntartási költsége jónak mondható. Mindent tud, amit egy autónak tudnia kell, nem vettem benne észre semmi hiányosságot sem. Egyedül szerintem a rádió nem illik az autóba, a zöld háttérvilágítása és a designja szerintem csúnya... De ez legyen a legkisebb baj :)
Mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom, 1 évig még biztosan megtartom, én nem csalódtam benne! Bár ha most kéne vennem, inkább a coupét választanám, az valamivel praktikusabb mint ez! Nincs annyi szélzaj sem, és nem macerás a használata!
Hibalista
- -Elülső parkoló szezonzorok (állítólag az én hibám, kocsimosásnál összekarcolhattam)
- -a bal elülső légbeömlőbe belement valami szenny, és eltömítette a ventillátort, ami a motorhoz viszi a levegőt
- -guminyomás mérő érdekes értékeket jelzett
- -egyszer egy teljes Slow-Down-t csinált az autó, de azóta nem, fene tudja mi lehetett...
-
- Persze minden garanciális, 2008 év végéig.
Ide hordtam szervizbe
W. Denzel AG - Bécs
a környéken sajna csak Ausztriában van hozzáértő szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 31267 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 18 l |
Előző autója? | Carrera | Következő autója? | Nem tudom még |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |