A szabadon engedett ragadozó
Szöveges ítélet
Ferrari. Véleményem szerint a végletek autója. Valaki vagy imádja, vagy utálja. Az utóbbiak táborában általában csak az irigység motoszkál, aki pedig szereti, azzal igencsak egyet tudok érteni. Tökéletes autó, melynek minden egyes darabja kézzel lett összerakva.
A megjelenése pillanatában magára vonzza a tekintetet, de az igazi Ferraris nem ezért vásárol ilyen autót. A temperamentum, a teljesítmény, az életérzés miatt. A motort máshogy nem lehetne jellemezni, csak a tökéletes szó felel meg rá. A hangjától feláll az ember hátán a szőr, iszonyatosan jól megy, nagyon pörgős motorként jellemezném, a határvonal a 10000-es fordulatszámnál áll meg ! De ... meg kell neki adni a kellő tiszteletet. Kötelezően csak pár percnyi járatás-alacsony fordulaton való közlekedés után szabad kihozni belőle az állatot. Magyar utakon elég rizikós vele közlekedni, ahol egy szimpla utcai autó nem érne le, ő ott megteszi ezt, valamint a padkákkal iszonyatosan vigyázni kell, egy aprónak mondható 10 centis padka már szépen "megkarcolja" az első koptatót.
De szerintem senki nem erre a részére kiváncsi az autó jellemezéséből. A végsebesség valahol 270 km/h körül van, mondhatnánk, hogy nem is olyan sok egy Ferrarihoz képest, de ezt a típust 1989-1993-ig gyártották, akkoriban ez szép teljesítménynek számított, szerintem bőven elég. Iszonyatos dolgokat lehet vele művelni az utakon, nagyon hamar felkapaszkodik 200 fölé, és itt még nem áll meg az élet. Ha veszel egyet, és van benne rádió, vagy CD-lejátszó, nyugodtan fogd meg, és dobd ki a kukába. Úgysem fogsz hallani belőle semmit. Az úttartás profi, kanyarokban verhetetlen az autó, a futómű gyárilag nagyon kemény. A váltó precíz, pontos, ez nem az a fajta olasz ... Normális használat mellett pedig egy évben kitart egy garnitúra gumi.
Álló helyzetből 100 km/h-ra 5,4-5,5 másodperc kell neki, bár utcai használatban, ez egy ici-picivel lehet hogy több. A gyári kipufogórendszer adta hang nem tetszett igazán, ezért a nagy hírű főleg Ferrarikhoz gyártó Tubi Style kipufogórendszerére esett a választás. A belső térben történt változások kimerülnek a 348-as utódjából, a 355-ből vett üléseknél. Fekete-piros kombinációjú bőrözés, ami ritkának mondható ennél a típusnál. Az autó elektronikájára nem mondhatjuk, hogy elfogadható, hiszen a Fiat Cromából származik (régi olasz elektronika, gondolom nem kell senkinek bemutatni ...). Az elektromos ablak nagyon vicces tud lenni, amikor fél percen keresztül szenved, amíg teljesen eltűnik az ajtóban, egyszer megindul, egyszer majdnem megáll. Semmi gond, a neten találhatsz hozzá rendes elektromos ablakot (utángyártott).
Tanácsom a leendő vásárlóknak, tökéletes kezdőautó Ferraris karrieretek elkezdéséhez, kezes, nagyon gyors, hálás autó. Az ára szerintem teljesen elfogadható, Magyarországon egy árban van a régebbi és gyengébb Mondialokkal, szerintem egyértelmű a választás (külföldön milliókat lehet spórolni egy Mondiallal). A szervízelésről, Bécsben van a méltán híres Ferrari-szervíz. Ennyi. ha esetleg valami probléma lenne a kocsival, bármit be tudnak szerezni, de borsos áron. Olaszországból sem juthatsz hozzá olcsóbban, egyszóval a fenntartási költségei drágák, de szerintem ezen nem lepődik meg senki. ha tuningolni szeretnéd, Tubi Style, ha nagyobb dolgokról álmodozol, Koenig Specials. Egy német cég, horribilis árakkal (egy komplett motortuning - 300 lóerőről 560-ra, megegyezik a kocsi árával)ámde professzionális munkával.
Érdekességként megjegyezném, rengeteg változatban készült, több mint 10 cég készített hozzá komplett tuning csomagot, optikai és motor téren egyaránt. Igazán unikumnak számít a 348-asok világában a Zagato tervezte karoszériával ellátott 348, tudomásom szerint 21 db-ot gyárottak belőle. Ha megvetted, nincs más dolgod, mint csatlakozni a világ legnagyobb online Ferraris közösségéhez, a FerrariChat.com-hoz. keresd a magyar szobát! Üdv.
Hibalista
- Az 5 év alatt semmi nem romlott el rajta, ami nagy csodának számít a Ferrariknál, egyik jellemző típushiba sem jött össze (fényszórók, váltó). A kötelező szervízelésen kívül semmi gondunk nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Csakis Ferrari Szervízben! Bécs. Bár állítólag Pesten is nagyon értik a dolgukat a srácok.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 11643 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21643 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 21 l |
Előző autója? | 318i | Következő autója? | Ferrari F40 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |