A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dodge » Caravan (1984-1995)

Caravan 2.6 SE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Coyote a rafinált

Szöveges ítélet

Életem első autója..szerelem első látásra.(ez kurvasokba került)

Igazából egy 94'-es Voyager volt az első amit megnéztem..de nem volt nekem elég amerikai a 2.5 D motorjával.
A gömbölyű,tojás Voyagerek meg eleve kiestek mert az már "made in Labanc",tucat autó,Amerikához meg annyi a köze van 1-2 kivételtől eltekintve mint a Daewoo Chevyknek XD..

A feladat adott volt : amcsi mércével gazdaságos,megbízható,nagy rakterű,nagy belterű,nem tucat autó,egyszerű computer mentes ,ami a munkámhoz,hobbyhoz is megfelelő,és nem egy garázsdísz 3. autó...

Sport verda a raktér,és beltér szűkössége miatt kizárva.
Az igazi egy nagy tepsi Cadillac lett volna,de nincs akkora garázs a környéken,meg nem bírom fenntartani.


Így lett ez az erősen kompromisszum szülte gép:
amerikai vas,jó japán motorral,tűrhető fogyasztással,nem túl feltűnő,de annyira elfogyott,elhasznált autók hogy évről évre ritkul és kezd finoman érdekes youngtimerré válni.

Miután megláttam,elkövettem a létező legnagyobb hibát autóvásárlásnál..a lila köd effekt...

Egy szerelőé volt a gép,a motort,váltót felújította,fékek felújítva,nagyjából rendben volt a kocsi..bár szerintem a család kb gyilkosság határán volt mert sokat költött a kocsira.
Ami a dologból lemaradt hogy lábra tették a kocsit,de a sok apróság az már nem működött..millió apró hiba tömkelege.
Aztán később kiderőlt hogy 30 év barkácsmozgalma dőlt a nyakamba.

Persze sokan azt mondják igen 15-20,pláne 30 éves egy autó óhatatlan hogy ez az nem működik..persze mert minek megcsinálni,és évek alatt ez csak halmozódik.
Elhatároztam hogy MINDENT működésre bírok..igen ha nem világít a szivargyújtó aljzat akkor szétszedem a fél konzolt és kicserélem az izzót..hosszú menet lett..

20 év után végre vettem egy amerikai kocsit,a 3 hónapig amíg csináltam,szereltem és közben jártam az autósiskolába..néha elvittem egy körre éjszaka 2-3 km-t sunyiba.
38 évesen első autóm amihez a jogsit vettem hozzá.


3 hónapig bütyköltem mert mindene rossz volt,ablak,fűtés hűtés,villamos rendszer csak kontakt hibából állt..szigszallagozás hegyek..
Motor-váltója fel volt újítva,fékek újak,futómű ok..de az egész műszerfal halott volt,..minden fényszóró rozsdás ,vak,minden kontakthibás..egy gödör egy ütés és elment a töltés..másnap a világítás..aztán gyújtás,index..hátramenet lámpa stb..

A várost nem mertem elhagyni.

Most bárhová elmerek vele menni,pöcc-röff indul..imádom szeretem,egy családtag lett..nem kell computer,se klima,sem elektromos ablak..
Alul natúr fémszínű az "alváz" semmi alvázvédő trutyi de rozsdamentes..
Nem véletlenül adtak erre a kocsira 1986-ban 5 év garanciát átrozsdásodásra és 50.000 mérföldet !!!

Millió egy hibával állt meg az első hónapokban,ezért az El Coyote nevet kapta tőlem..mint a prérifarkas aki a kakukkal akar kiszurni de mindig ráfázik..
Mindig megoldottam,mert ezt az autót egy Tesco kulcskészlettel lehet javítani.

Vennék e ilyet még egyszer ? Igen..bármennyi pénzért ha belül kivűl ,műszakilag még jobbat találnák .(ezt persze nem adnám el)
Első hónapokban mart a lelkiismeret hogy életem legnagyobb baromságát csináltam ezzel a vétellel,most áldom az eszem és rögtön vennék még 3-at.

Városban 14L a fogyi sajnos a 3 sebességes automata meg a nagy benzines moci miatt..de főutas rohangálás során 9.5-10.5L
Ameriakai autos ismerős szerint : Vettél MAJMOT akkor vegyél hozzá BANÁNT is !

Csak fanatikusoknak !

Alkatrészvadászat,szerelővadászat..és hülye kérdések minden parkolóban ,benzinkúton nap mint nap.

Ezt szeretni ,imádni kell TE vagy az autóért és nem fordítva.
Nem egy fehér vagy szürke átlagautó.

Olyan kocsi amit megnéznek,de megvenni senki nem venné meg..épeszű ember biztos hogy nem.

Mondjuk arra büszke vagyok hogy műszakin simán átment,nem kellet kenőpénz,csalás..lámpák,minden szabályos,minden működik,nem rohad,nem esik szét ,futómú patent,fék kiváló..és környezetvédelmileg is elismerően szóltak róla..


Vigyázok rá..ha szakad az eső nem szívesen megyek vele,mivel nem 5 litert fogyaszt és kímélem is ezért nem nyúzom naponta,próbálom összeszedni a célpontokat,tennivalókat valamely napra és 1-2 órás körrel elintézek csomó mindent.

Lehet hogy sok üzemanyagot füstölök el,de nem megyek minden nap vele 2km-t és nem megyek vele WC-re sem..annyiért tankolok mint bárki más csak engem megtanít a kocsi a hatékonyságra..

Egy célom van vele : mindig egy icipicivel javuljon az állapota..mindig valamit cserélek benne újra akkor is ha még nem érett meg a cserére,de így finomodik a gép.

Sajnos annyira kikopott autók lettek hogy már az usában is nehéz találni..elhasználták őket.

Amit velem művel a kocsi az igazán elképesztő,szinte babonás kötelék lett köztünk..próbálom a lelkét gyógyítani..ha valamije elromlik akkor a közelében rengeteg mindent kicserélek újra akkor is ha egyébként nincs baja.
Amit ráköltöttem annak kb 1/10 volt tényleg,hiba.
Úgy érzem egy ilyen hülyére volt szegénynek szüksége.

Talán utódnak,vagy társnak egy 94-95'-ös Voyagert bevállalnák egy 3.3-as vagy 3.8-as grandot..de csak benzinest.

Hibalista

- MINDEN ...vagyis ami eddig tákolva volt az most előjött,az előző tulajok az 1/10-nél feladták..én voltam akkora barom hogy nem !!! - - -Műszerfalvilágítás(kiégve) 2000ft - -Fűtés nem ment(kábel elvágva) 500Ft - -Egérrágta hűtő(jólesszaz.mentalitás) 8000 - -új szélvédő (gyári volt,kezdett szétválni) 38.000 - -Automata váltó kihajtás szimering(gyári volt) 3000 + kupgörgőscsapágycsere 7000. - -Karburátor-szívocsonk tömítés(taknyolás,barkács) : 650ft - -Karburátor felújítószett(sose látott még ilyet) : 3500ft - -Hátsó ajtó gázteleszkóp( eddig bírta) : 3000ft - -Termosztát(zsákfuratba beleszakított csavar) 650ft - -Vákuumos fékrásegítő(eddig bírta,még gyári volt) : 5000 - -Főfékmunkahenger felújítás(ha már ott jártam megcsináltam) : 2600ft - -Fényszórók cseréje 4db(vaksi ,rozsdás foncsor) 30.000 - -Stabilizátor szilentgumik (gyári volt) 6000ft - -új kipufogódob (még a gyári volt fent..döbbenetes) 35.000 - - Hengerfejtömítés átszakadt(nem voltak nyomatékra jól meghúzva a csavarok),új motortömítés szett,síkolás,új HF csavarok,szelepek becsiszolása,új vezérlés(mert arra jártam) - Futómű felújítás,göbfejek,kormány-összekötők,axiálcsukló,féltengelyek rendbetétele - Első kerékagy-csapágy,hátsó kerékcsapágy.(mert ezek közel voltak a motorhoz)(ez összesen 130E FORINT). - Mikor ez kész lett 500km után megállt az önindító .. - -rendeltem egy zsír újat..(14.000) - -ha már arra jártam vettem rá egy gyárban felújított karbit.is (40.000) - - -váltóm hátramenete elment eltört egy rugóacél..ez típushiba szar amerikai fos 30 évenként eltörik..gyalázat..megcsináltam 3000 ft. - - - -váltóm nem kapcsolt fel és vissza ( a felújító egy alkatrészt egy bognárfejű szeggel helyettesített ami kiesett,governor alkatrész ) - -governor "tuning" kitt beépítve 3500ft.. - - - A teljesség igénye nélkül tudnák még írni kb 2 db A4-es oldalt. - - - Az alkatrészek mocskosul olcsóak..egy márkásabb kerékpárhoz drágábbak a dolgok itthon. - A dolognak 1 szépséghibája van mégpedig az hogy pár nap míg megjön az alkatrész a tengerentúlról..

Ide hordtam szervizbe

SEHOVÁ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Senki szerelőnek oda nem adom ,a szerelőt egy fajta képen viselem el : HA megöltem,elástam,kibeleztem,a testrészeit karóba húzva hollókkal etetem meg és a hollókat a Mariana árokba urántömbre kötözve elsüllyesztem.Az előző szerelők,mesterek munkái : -Finom menetbe belehajtják a metrikus csavart.-mindenhol más csavarok(már ha van ) -kábelek átvezetve éles fémrészeken védelem nélkül-Termosztát zsákfuratba,menet megszakítva..csavar sziloplaszttal beragasztva-20 kerékcsavar 5 fajtából van összeszedve-zöld sárga szigszallag,piros szigszallag,tixo használata.-50cm-es vezeték 3 helyen toldva-30 éves generátor forgórészre felrakja az új bronzkefét ami elkopik (ez a felújítás)-nyomatékkulcsot életükben nem láttak -tömítőpasztás olajteknő felrakása..,motor,váltóban szép szilógiliszták úsztak..-váltóba egy alkatrészt egy sima szeg tartott-ékszíjak szélessége nem jó.-difiházból kitörve egy körömnyi darab mert az agyatlan a zsákfuratba 30mm-el nagyobb csavart hajtott be,a darab a difiház aljában gurgulázott.-a forgalmiban nem stimmelt a : motor mérete,a váltó típusa,a száll.szem száma ( helyett 8 ),a típus,évjárat..hátsó rendszám mérete. Mióta nálam van : -7000-ként olajcsere -15.000-ként váltóolajcsere-hidegben finom bánásmód,és előmelegítés-2 garnitúra gumi 3-4 évnél 6mm-nél nem rosszabb gumik.-külön téli és nyári pótkerék.-10km-nél kevesebbet soha nem megyek vele-minden felni felújítva.-minden gumicső újra cserélve

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Elképzelhetetlen mértékű amit kicseréltem ,javítottam a kocsin .DE !! Soha nem hagyott cserben ! Van egy fura tulajdonsága : mindig a garázsba közelében romlik el !Első: karburátor-szívócsonk között átszakad a tömítés a garázstól kb 200m-re..a spar parkolóban2 nap után levettem a karbit és egy palack öngyújtó gázzal meg egy gumicsővel lábon átmentem a garázsig.Második: kiálltam a garázsból és míg visszatettem a lakatot és bezártam addig átszakad a vákuumos fékrásegítő membránja...Harmadik..garázsból kitolatás után koppanás és elmegy a hátramenet.Negyedik: állok be a garázsba és elkezd dadogni a motor csak 2 henger megy ..átszakadt a 2-3 henger között a HF tömítésÖtödik: miután kész lett a motor,mentem vele 500km-t és Dunaújvárosból hazaérkezvén beállok a garázsba ,másnap reggel se kép se hang..tönkrement az önindító,egy millimétert nem modult meg többet .

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1986
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 8388607
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója? Grand Caravan 3.0 V6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dodge Caravan 1984

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)