A fapados Applause
Szöveges ítélet
Szóval kerestem az én nagyon szűkös anyagi kereteim között egy másik autót, mivel a Scenicem végleg beadta a kulcsot. Igazából továbbra is gázüzemű autót szerettem volna és újból egy Applause-t, mert az nagyon bejött. Most már jobban értékeltem volna a jó tulajdonságait. Azonban sajnos nem találtam az én árfekvésemben. Végül meglepett amikor egy számomra ismeretlen típussal találkoztam eme Valéra képében. A szempontjaim amik a legfontosabbak: 4 ajtós, sedan vagy kombi esetleg csapott hátulja legyen, 400 liternél nagyobb csomagtér, könnyű tömeg (mivel a súlyadó Hollandiában iszonyú magas tud lenni), olcsó fenntarthatóság. Tehát gyorsan elkezdtem utána olvasni ennek a típusnak. Lényegében a Charade padlólemezére épült és mivel Európában nem forgalmazták lépcsős hátú formában ezért kihozták ezt.
Igaz nem gyártották sokáig tehát nem lehetett nagy sikere az alatt a 6 év alatt. Azonban bizonyos dolgokban eltér az alaptípusától, mint például erősebb motort építettek bele, valamint a felfüggesztése is erőteljesebb. Nem tudom talán a japánok arra gondoltak, hogy ez nagyobb autónak néz ki akkor erőteljesebbnek kell legyen. Azonban az azonos alapok ezt rendesen megszabták, tehát szerintem a 40 kg-os súly többletet simán elvitte volna az 1.3-as motor is. Továbbiakban a belső teret egy fapados Applausra alakították ki. Minden olyan egyszerű benne, mint a facsavar. A kijelzők is csak a legfontosabbak: Km óra és vízhőfok mérő valamint benzin mérő. Ez utóbbi sajnos nem jelezz fénnyel amikor már közeleg a vég. (értem, hogy spórolni kel, de egy ilyen led ára kb. 1000 Ft lehet kábelozással együtt, ugyanakkor mennyire praktikus) Csak a tükröket lehet elektromosan állítani, de nincs elektromos ablakemelő, se légkondi, talán a fűthető hátsó ablak ami komolyabb extrának számít. Az ülések sem a legkényelmesebbek, nem is tartanak úgy a kanyarokban. Hátul nem utazom, de a régi Barkas B1000 középső üléspadra emlékeztet. Durva szövettel bevonva, hasonlít az első Swiftek belsőjére. A csomagtér is igen egyszerű, de legalább már van benne világítás és jól pakolható a 420 liter. Az ülések dönthetőek így növelve a teret és lehetővé téve hosszabb tárgyak szállítását is. A hajtását tekintve ez az 1500 cm3-is motor az ilyen 860 kg-os kasztnit igen gyorsan tudja röpíteni. Ugyan akkor van egy olyan Lada 1500-as érzés csak egy kicsit japánosan. Igaz a 90 lóerő ma már nem számít túl nagy teljesítménynek, de lényegében az ilyen kis súlyt nagyon könnyen szállítja. Az én példányomat az olcsósága miatt azt hiszem fiatal gyerekek vagy autót nem kímélő motorsport szerelmes használhatta. Mivel sport váltót és sport pedált szerelt bele, valamint a gyári 155/70/13"-es gumik helyett előre 205/45/16" hátulra pedig 195/45/16" került ami ha jól sejtem driftelni elég alkalmas. Ezt igazolja a gumik kopása is nekem valamint a szétbarmolt alapjárati szabályzó. Amikor kipróbáltam, mit tud a kicsike meglepődtem. A futóműve iszonyat kemény és ezekkel a gumikkal, alufelnivel úgy tapad az útra, hogy szinte észre se venni amikor egy éles kanyart 70 km/h-val veszek be. Igaz van hátránya is az ennyire keményre állított futóműnek, hogy ha egy apró bogárra hajtok rá azt is észre veszem úgy pattog a kocsi. Itt Hollandiában nem ideális a rengeteg fekvőrendőr miatt. Ugyanakkor ezt feledteti velem, hogyha a gázra lépek elég jól gyorsul és olyan 8 mp alatt 100-al repesztek az autópályán. A síkos úton is nagyon jól fekszik, csak a fogyasztása nem túl mérsékletes a maga 8 liter/100-al. Még nem volt lehetőségem tesztelni csak autópályán, mivel szinte csak arra kell, hogy a gyerekemért menjek a 20 km-re lévő városba. Összességében nem rossz ez, de az Applause kényelmét és ár érték arányát nem éri el mivel az alkatrész árak megegyezznek. Egyébként a későbbi modelleknél nem csak ráncfelvarrás volt, hanem már az itt hiányolt dolgokat is belepakolták.(fordulatszám mérő, elektromos ablak, sötétített üveg)
Szeretem benne:
- Jó menet teljesítmény
- Könnyen vezethető
- Jó út tartás
- Olcsó fenn tartás (súly adó 25 euro/hó kötelező 22 euro/hó a Scenic 68/39 volt)
Nem szeretem:
- Kellemetlenül pattog
- Túl fapados az eddigi autókhoz
- Nagyon párásodik az üveg belül (mint az Opeleknél)
Hibalista
- hengerfejtömítés (35 euro) - alapjárat szabályozó (még nem lett megjavítva, kb. 5-7 perc használat után helyre áll a rend, igaz szerintem ezért a fogyasztása is picit magasabb, mint kéne)
Ide hordtam szervizbe
Csecsen Óriás, Schijndelban (Den Bosch közelében) bármelyik autót megjavítja fele vagy még olcsóbb áron mint a normál szervizek. Még időpontot is egész könnyű vele megbeszélni, bár néha ezt felrúgja az élet. (amikor behívják egy szervizbe dolgozni, mert beugrós munkát vállal) A műhelye egy tipikus magyarországi házi autószerelő műhelyre hasonlít. Gyorsan és jól dolgozik.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 181000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megan Scenic 1,6 | Következő autója? | Applause (visszatérek ehhez, mert nagyon jó) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |