Szerényen lopakodó Feroza...
Szöveges ítélet
Egy Aro10 benzines terepjáró leamortizálása után döntöttem el hogy veszek egy kis terepjárót amit a munkámhoz és az életben is tudok használni.Az elképzelésem max 1.4.Mill. Ft összegbe beleférő autókra irányult.Suzuki Vitara volt a kiszemelt,de 6 jármű megtekintése után már bármiben kieggyeztem.Elkeserítő állapotban és nagyon drágán árulták őket. Egy véletlen folytán bukkantam erre a kis Ferozára egy terepjáró kereskedésben .Nagyon olcsó volt.650.000 Ft műszaki még volt rajta kaszni egész jó állapotban,belül még jobb állapotban.A próbaúton számomra rögtön kiderült hogy keményen használták terepen,a hajtások totál rosszak voltak,féltengely recsegett,ropogott.A kedvező ár döntött és megvettem. A haza úton már kiderült hogy a világítás nincs a helyzet magaslatán, gyenge és ingadozó volt majd teljesen elment.Nem estem kétségbe hamar megtaláltam hogy nincs a relére rendesen rárakva a kábel, röpke 2 óra alatt rendbe raktam az út szélén.. Ez csak a kezdet volt..féltengelyek horribilis összegbe kerül utángyártott alig fellelhető,de megoldották,összekötők szintén nagyon drágák.Kevés Feroza van és alkatrész nemigen tartanak hozzá.Egy hónap alatt sikerült mindent megcsináltatnom rajta és azóta rendben szeli az országutat, minden héten 380 km országúti menetben hétvégén terepen is.A terepen jól viselkedik, felezőt nem igényel a kuplungja viszont kényes, hamar feladja a küzdelmet.A kaszni jó, elég magas is tehát elakadástól nem igen kell tartani,belül az ülés nekem puha volt ezért egy sport üléshuzatot tettem bele így már kényelmes és jól tart.
Fogyasztása Terepen 10-12 L városban és hosszú úton terepgumikkal 9-11 L. Nagyon szeretem és nem adom el amíg gurulni tud. Mindenkinek ajánlom aki egy kicsi de mutatós, jól használható terepjárót szeretne..
2008.01.03.
Kezd az évet az autód javittásával..:-)
Nekem ez pontosan így történt. a javittási résznél olvashatod mit is kért tőlem ajándékba a kis autóm...
Hibalista
- Gömbcsuklók,féltengelyek,világítás,hűtőventillátor,kipufogó,
- Ezek beszerzése nehézkes volt és sokba került a végösszeg majd 300.000 Ft volt.
- 2008.01.03.
- Az új évet az autóm is ünneppel akarta kezdeni ezért rögtön a harmadik napon éktelen zörgéssel adta tudtomra hogy irány a szerelő..:-) Szét ment a vezérműszíj feszítő görgő,ez magával hozta a szíj cserét is,gondoltam ha már szerelő akkor fék, és kuplung ellenőrzés és csere. A két hátsó fékmunkahengert és a betéteket cserélni kellett. A kuplung is megérett a cserére tehát ő is felkerült a listára.
- Anyagköltség most 85.000 Ft nál állt meg plussz a szerelési költség,ez összesen 150.000 Ft volt. Nesze neked új év...:-)
-
Ide hordtam szervizbe
Budapesten a Tuti autószervízbe vittem,a munkát elvégezték,alkatrészt beszerezték de nem vagyok elégedett mert nagyon lehúztak a fizetésnél,sok probléma volt, a kocsi belsejét összekenték,igazi gyorsszervíz..:-(
2008.01.03.
Új szerviz új szerelők és végre igazán odafigyelő és szakértő emberek. Nagy Tamás és kollégái igazán profik, maximális pontszám jár nekik. A Tatai úton van a műhelyük.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Egy időssebb kollega próbálkozott rendbe hozni, de sajnos ő csak 1 a sok közül..
2008.01.03.
Találtam egy nagyon jól dolgozó fiatal csapatot akik igazi profik.Tényleg mindent megoldottak pár nap alatt.Nagyon elégedett vagyok velük, bárkinek szivesen ajánlom őket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Aro10 | Következő autója? | Feroza |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |