A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daihatsu » Applause (1989-1997)

Applause 1,6i 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

Az igénytelen mini luxus

Szöveges ítélet

A Chrysler Neonom totál beadta a kulcsot, tehát sürgősen szükségem volt másik autóra. Sajnos az amerikai "csoda" rohadt sok pénzem felemésztette és a gerinc betegségem miatt már dolgozni sem tudtam, tehát semmi pénzem nem volt. az amcsi dögöt eredetileg évekre vettem volna, azonban csak 1,5 évig húzta és egy baleset megadta a kegyelem döfést. Tehát kerék csere után másnap mentem a szervizbe ott kiderült, hogy életveszélyes ezzel tovább közlekedni, mert a futómű olyan mértékben sérült. (pár km után annyira ellen kellett kormányoznom, hogy zsibbadt a karom) Recsegett ropogott. Össze kapartam a hitelkártyámról 500 euro-t és találtam egy Applause-t igaz 60 km-re és a gerinc bajommal bicikli+vonat+busz közlekedés szóba se jöhetett. Tehát fogamat összeszorítva elindultam utolsó útjára a Neonnak. Odaértem, szerencsére a látvány megegyezett a hirdetés fényképeivel. Az autó megtetszett nekem, olyan szép látványt nyújtott a sok króm díszléc. A plüss belső és minden elektromos benne. A maga idejében ez volt a Daihatsu egyik prémiuma. A nagy csomag tartóban hosszában volt benne a nagy LPG tartály és még rengeteg hely maradt így is. Az ülések dönthetők így nagyobb vagy hosszabb tárgyakat is simán lehetett vele szállítani! (gáztűzhely, kisebb szekrények simán befértek) Mentem vele egy próbakört és húzott, a fékek fogtak rendesen. Némi recsegés hallatszott a bal kanyaroknál a jobb első keréktől. (soha nem derült ki mi az) A kanyarokban oda tapadt jól a kocsi biztonságosnak éreztem. Akkor úgy véltem, hogy a kis koszoska autó az apró hibákkal és egy apró horpadással a jobb elején ilyen kevés pénzért nem rossz. Sajnos ahogy eddig minden autómnál végül ezzel is átvertek. Bizony a hirdetésben az állt, hogy LPG-G3-as ami itt egy szabvány rendszer és olcsóbb a súlyadó erre a gázrendszerű autóra. Aztán amikor az adóhivataltól jött a levél, hogy 233 euro/negyedév a súlyadó seggre ültem! (Mivel az előző 300 kg-val nehezebb autómra is csak 188 euro volt. Ekkor derült ki, hogy a forgalmiban nincs benne a 'G3'-as jelző! Ez is ahhoz vezetett, hogy elhatároztam szemben az eddigi autóimmal erre nem költök semmit sem és nem viszem szervizbe!
Már a haza felé vezető úton jól éreztem magam a kocsiban. Kellemesen gurult, jól feküdt az úton és szerintem jobban gyorsult és teljesített, mint a 2 literes Neon. Az ülések kényelmesek voltak, de nagyon. Valahogy annyira megtetszett, hogy megszerettem. Mindig számíthattam rá és nem volt semmi lerobbanásom vele. Pöcre indult a téli hidegben is. Gázból a fogyasztása 10 liter volt, de még így is nagyon megérte, hiszen az kerek 1 euro-val volt olcsóbb a benzinnél. Tehát 6 euro/100 km míg benzinesből 13 euro/100 km. Igazából az üzem anyagon behoztam bőven a drágább súlyadót is. Kényelmesen elfért benne a 4 tagú család + csomagok. Az utasaimtól megtudtam azt is, hogy a hátsó sor is kényelmes volt még közép hosszú távon is. (150-280 km) Ami érdekes volt, de lehet csak arra utalt, hogy a benzines oldalon voltak gondok csak én soha nem használtam úgy, hogy amikor mégis váltottam érezni lehetett a teljesítmény csökkenést, de pont a benzines üzemben! Gázra vissza váltva hirtelen megindultak a lovak, mind a 99 és csak úgy röpült előre. A váltója pontos volt és gyors. A fékek rendesen megfogták még nagy tempónál is.
A pénzt nem költök rá projektem bevált egy darabig, de a 11. hónapban már jelentkeztek a gondok. Közeledett a vizsgáztatás időpontja is. Hát elhatároztam, hogy max 500 euro-t költenék rá. Azonban amikor a problémák után jártam kiderült hogy 650-700-ba is belekerülhet. Lett volna 250 euro a vizsga csomag, 230 euro a kipufogó és legalább 200 euro az ismeretlen eredetű gázrendszer hiba. Bár talán még gumi csere is kellett volna az még legalább 140 euro. Ezért akkor úgy döntöttem inkább veszek egy másik olcsó használt autót! Hát jól megjártam a 700 euro-ért vett Renault Megan Scenic-el ami csak 10 hónapig húzta, de ez alatt is rengeteget költöttem rá és közben 3 hónapig nem is vezethettem a gerinc műtét miatt! Most már inkább erre költöttem volna azt a sok pénzt és lehet még évekig használhatnám! Sajnos nem sikerült a Scenic bedöglése után ilyet találnom, de beszereztem egy Daihatsu Valéra 1,5i-t (Ez pedig egy amolyan fapados Applause) Erről majd írok szintén, ha végre a szerkesztők reagálnak az e-mailomra, hogy vegyék fel a típusok közé!

szerettem:
+ kényelmes, családnak csomagokkal is, közben csak 960 kg
+ igénytelen, mert se szűrők, se szíjjak, se olaj nem volt kicserélve igazolva 34000 km-n keresztül. Akkor volt az utolsó nagy átvizsgálása vizsga előtt. Benzinen és gázon kívül semmi mást nem tettem bele!
+ stabil úttartás
+ jó menet teljesítmények

nem szerettem:
ilyenről nem tudok. Sőt ha tehetem megpróbálok még egy ilyet levadászni és akkor már költenék is rá!

Hibalista

- Igazából ez egy meddig bírja ráköltés nélkül projekt volt! Tehát úgy adtam tovább ahogy megvettem, kivétel a belerakott kilométereket. Amikor megvettem se volt hibátlan, de semmi zavaró problémája nem volt. Tehát az itt felsoroltak jelentették, hogy most már egy másik autót kell vennem: - - hátsó kipufogó szétrohadt és végül leesett - amit másoknál is olvastam nálam is jelentkezett, a jobb oldalt elől recsegő hang a kerék felől a balra kanyarodáskor. - szűrők már cserére érettek voltak mikor megvettem, de nem tettem meg - a gázrendszernél valami elromlott, mert reggel az indulás után kb. 3 km múlva lefulladt a kocsi és olyan 8-10 perc indítózás után lehetett bele újra életet lehelni. Utána már ment, de időnként olyan nagyon lement az alapjárat, hogy egy egy lámpánál vagy kereszteződés közepén lefulladt. Ekkor már elég volt pár indítózás, de gyerekkel a kocsiban ez már olyan veszélyhelyzetet teremtett, hogy inkább megváltam tőle -

Ide hordtam szervizbe

Daihatsu Oisterwijk (Hollandia)Ez egy autókereskedés + márkaszerviz ami családi vállalkozás és már vagy 25-30 éve ott van. Idős bácsik dolgoznak ott az itteni árakhoz mérten picit olcsóbb az óradíj (45 euro/óra) azonban az alkatrészek nem túl olcsók rajtuk keresztül. Ugyanis azt mondták, hogy gyári hátsó dob + szerelés 320 euro vagy utángyártott + szerelés 230 euro. Ezen az áron nem kértem belőle. Azóta már tudom hogy gyárit 130 euro-ért tudok venni és után gyártottat 97 euro-ért. A felszerelését egy emelővel némi kenőanyaggal és egy villáskulccsal én magam kb. 1-1,5 óra alatt kicserélem! Ezt a következő autómnál tanultam meg. Ott a nagy részét én magam szereltem. Még a recsegés miatt elvittem ezekhez a bácsikhoz. Akkor nézegették és arra gyanakodtak, hogy a jobb első rugó miatt van. Alaposan befújták és a 40 perces vizsgálgatás meg pár perces befújás után csak 15 euro-t kértek. Baráti volt az ár, de pár óra múlva ugyan úgy recsegett sőt a másik oldal is elkezdte! :-)Az értékelésem a gyors, barátságos kiszolgálást és olcsó árat tükrözi.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 316000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Neon 2.0 LS Következő autója? Applause (visszatérek ehhez, mert nagyon jó)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daihatsu Applause 1989

További ítéletek (38 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)