A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Tico (1991-2001)

Tico SX 

Az ítélet értékelése
2,5(13 db)

A legolcsóbb sportautó - UPDATE!

Szöveges ítélet

Nos, kiváló móka ilyen autóval közlkedni. Ez már felülmúlja a közlekedés fogalmát, a 600 kilóra jutó negyvenvalahány lóerő csodákra képes.
A váltó könnyen jár, egyedül a hátramenetet nem veszi be időnként, ilyenkor kuplungolni kell, akár többször is.
A gyári hangszóró gagyi, a hangszórókábel nincs hátravezetve, ezt elég körülményes orvosolni.
Egyébknét kényelmes, 5 személyes, és ami fontos, hogy 5 ajtós, tehát nem kell ülésdöntögetéssel szenvedni, mint a többi sportautónál :-)
Hamar magával ragad a dinamizmusa, és észreveszed, hogy a záróvonal sem szent dolog :-) Az alja alacsonyan van, mivel nem egy széles autó. Emiatt kanyarban lassítani is kell. Sőt, emiatt kemény a futómű is.
Utazósebessége 110 körül mozog, mivel saját autó, a végsebességét 135 körülre tettem, 135nél tovább sosem akartam tesztelni. Egyébként 100 felett picit rázni kezd, de engem egyáltalán nem zavar, ez a 135-ös kerék és a dísztárcsa következménye. AKinek nem tetszik, lehet rá 145ös kereket tenni, pár decivel többet fog fogyasztani.
A sávváltás nem probléma, és mindenhol elfér. Könnyű parkolóhelyet találni.
A belső tér közepes-fölé, nem kifejezetten elegáns, nem kifejezetten szép, de nem is kifejezetten rossz. Mondjuk az ajtók belső felére nem kellett volna az a tarka foltos szövet azon a pár négyzetcentiméteren...
Tárolórekeszek nincsenek, a bal első ajtón van tároló, abban elfér pár csavarhúzó, van egy aprópénztartó a kormánytól balra, és egy elég hosszú polc az anyósülés előtt. Utóbbit azonban semmire sem lehet használni, dinamikus vezetésnél garantáltan a földön találunk mindent.
A kesztűtartó valamelyest kompenzál. Azt ajánlom, rekesz helyett tegyük a dolgokat az ülés alá.
A csomagtér kicsivel jobb, mint egy polski fiaté. Ebbe lehet ezt-azt pakolni is.
A kipufogó szétrozsdásodása után egy Ferraritz megszégyenít. Kifejezetten kellemes hangja lesz, nem is akarod majd megjavíttatni, kerülni fogod a műszaki vizsgákat és az KPM ellenőröket :-)
A hátsó ülés dönthető, és a csomagtérrel egybenyitható, így bármilyen nagy csomagterű autót megszégyenít.
Mindennapos használatra ajánlom azoknak, akik kevés benzinnel akarnak sokat száguldozni. És ez nem túlzás, nagyon jól gyorsul anélkül, hogy megeröltetnénk, nagyon hasznos társa tud lenni az embernek ez a külsőre jellegtelen koreai autó. A végén már azon gondolkozol, mit vegyél mellé (és nem helyette!)

----------NEXT UPDATE--------------

Időközben köszönhetően a székesfőváros karbantartott útjainak, az első futómű nagyjából minden eleme cserélve lett (2db lengőkar, kormánygömbfejek, csapágyak, toronycsapágy). Mondjuk nem nagy tétel összesen (ca 30e), abban az esetben ha az ember letölti az internetről a hozzá való service manualt, aztán hozzálát egy kis esti szerelgetésnek.

Továbbra is megbízható, sosem hagyott még ott. Az ára a válság hatására 200ezerre csökkent, még egy okkal kevesebb hogy lecseréljem (pedig már kikezdtek az ismerőseim miatta).
Persze ilyenkor a kezükbe adnám a kulcsát, hogy menjenek vele párszáz kilométert. Aztán rájövök, hogy semmi pénzért nem adnám a kezükbe a kulcsot :)
Közeleg a 100ezredik kilométer, amire autószerelő cimborám azt mondta, hogy ideje lecserélni. Pedig így 13 évesen nincs rajta rozsda, sosem hagyott cserben, a biztosítás is 10ezer egy évre :)
Amúgy érdemes egy neves lengyel gyártó téligumiját rátenni havas időben, aztán nézni ahogy mások szerencsétlenkednek :) Szinte lehetetlen megcsúsztatni, ha meg is csúszik, csak egyenesen csúszhat.
Sikerütl hozzá beszereznem használtan 2000 forintért tetőcsomagtartót. Arra is rájöttem, hogy a tetőcsomagtartó kizárja a tetőn lévő díszléceket. Vagy az egyik van fent, vagy a másik.
A tetőcsomagtartóval az első városon kívüli utamon igencsak meglepődtem. 80nál erős zaj ütötte meg a fülemet, ami 100nál már komoly decibelértéket jelentett. Félrehúzódtam, átnéztem a kocsit, de semmi. Aztán rá kellett jönnöm, hogy mindezt a felhajtóerő teszi :D
Más hiba nem volt mostanában, leszámítva hogy a gyári riasztó 13 éve használatban lévő távirányítója elkezdett széthullani (a tartalék ugyanilyen állapotban van) Szerencsére a ragasztó mindig fog rajta :) Ezúttal teszek is fel képet az autóról.

Update 2014:
Jópár év eltelt az ítélet szerkesztése óta. Mivel bekerült a heti merítésbe, így eszembe jutott frissíteni. Nos, jelentem az autó még mindig megvan, 18 éves, a rozsdásodása megállt, második autóként dolgozik. Mióta nem hétköznapi járatban megy, volt sportkocsim, modern eurosokas autóm, vadonatúj cégautóm, mégis mindegyikből hiányzott valami ,ami csak ebben van meg. Egyszer majdnem eladtam kétszázezer pengőért, de szerencsére visszaléptem az ügylettől.
A következő fontos trükkök vannak az életben tartására:
-Az üregek ki lettek fúja alvázvédővel, az alja,a fémfelületek napraforgóolajjal le vannak kezelve
-Az ajtó tömítőgumijait fújni kell szilikonnal hogy ne törjenek a kilincsek
-A fényezés évi két polírozást igényel, cserébe gyári fényben tündököl
-A hátsó ajtózár zárolajozót kér

Egyébként 140ezernél kapott egy újragyűrűzést a motor (szelepek, egyéb kopóalkatrészek cseréjével együtt), így a 120ezres futás felett megjelent füstölés megszűnt. A hengerfalak gyönyörű szépen voltak, az olajlehúzógyűrűk tapadtak a dugókra, ez volt a füstölés oka.
Alapvetően elronthatatlan és kiírthatatlan, a vákumvezérelt karburátor sosem romlik el, nincs elhasználódó lambdszonda, nincs EGR szelep és más kellemetlenségek, amik az út szélére kényszerítenek. Sosem hagyott ott sehol, mindig indult amikor kellett.
Villám csapott az autóba, elkezdett a gyári riasztó rendetlenkedni,aztán elhalálozott. Kapott helyette centrálzárat.
Nem akarom más hasonló kategóriájú népautókhoz hasonlítani (jelzem,sokan összekeverik a marutival,pedig ég és föld), de ebben 5 sebességi fokozat van és 4,5 litert fogyaszt és 5 személyt szállíthat. a belső tér az autó méreteihez képest nagy. Terepen még nem akadtam el vele. A sebességét 130-ig próbáltam, többre nincs szükség (volt egy autóm menet közben, ami 170-180nál adta ugyanazt az érzést, amit ez az autó 130nál). A futómű egyszerű mint a kőbalta, cserébe kőkemény (szokni kell, vesekő ellen kiváló). Száz felett a nyomvájúba problémamentesen belemegy pl. egy előzés után.
Került a családba egy matiz is, nos ég és föld a különbség. Annak a futóműve öl (ahol ezzel előzől, azzal az árokban végzed), a fogysztása horror (6-7 l / 100 km), az alkatrészek tartóssága pedig kritikán aluli.
Tudom, hogy az olvasó túlzásnak érzi a címet, de nem érdekel, tudom hogy milyen egy országúti dodzsemet vezetni, amit nem gond parkolni, nem gond ha elmész feleslegesen kocsikázni, a pénztárcád nem érzi meg azt sem és nem kapsz sárga lámpákat a műszerfalon, és nem kell rejtélyes hibakódokat vadásznod.

Hibalista

- Alapvetően az elmúlt 10 évet nálunk töltötte. 5 éve kezdtem el használni, ez 3 éve lett kizárólagos. - 1. féltengely (és ez egyben típushiba is). Régen 40ezer volt a márkaszervízben a cseréje (isten óvjon tőlük) - 2. kipufogó (komplett cseréje viszonylag olcsó) - 3. jobboldali lengőkar (7000 HUF) (magyar utak mellett, hát) - 4. fékpofák, egyéb fékalkatrészek, nem túl drága móka - 5. (egyben a leggyakoribb): az ajtókilincsek silány műanyagból készülnek, az ajtó hozzátapad a szigeteléshez, és az ajtókilincs meghúzáskor darabokra törik. Évente 1-2 ajtókilincs cserére készüljünk fel, az alkatrész ára 1000 forint körül mozog (okosan és bátran magunk is kicserélhetjük, a szintidőm 5 perc - UPDATE: van megoldás, az ajtószigetelő gumikat szilikonnal kell fújni néhányhavonta) - hát eddig tart a fontosabb elemek listája. 10 éves korban jön ki rajta a legtöbb probléma, azonban az elmés és gondos tulajdonos ezek megoldásával hosszú időre biztosíthatja a problémamentes használatot - Talán a legidegesítőbb az első parkolólámpák kiégése. Amíg az országúti égőket könnyen kicserélhetjük a motortérből, ezt a potom 50 forintos áron megvásárolható égőt a kerékdob szétbontása után cserélhetjük ki. Alapvetően márkaszervíznek kitalált feladat, azonban hogy elriasszák az avatatlan tulajdonost, bár 6-8 csavarral rögzítették a műanyag dobot, a végére odatettek egy speciális kulccsal oldható műanyag csavart is. Ajánlom a tövestől való kitépését :-) - A következő apróság, ami elrontja a mulatságot, az ajtók nyitását érzékelő kapcsoló, ami a belső világítást kapcsolja. Hol érintkezik egy idő után, hol nem. Javítása egyszerű feladat... - Típushiba, hogy az ajtók alja rozsdásodik belül. Nem látható, és ha évente karbantartjuk, nem okoz problémát. Egyébként jó az autó korrózióvédelme. - Óvakodjunk attól, hogy a lökhárítót le kelljen szedni! Nem túl hálás dolog, a csillagcsavarhúzó hamar bele fog törni. - Márpedig előbb-utóbb le kell szednünk, mivel a hátsó ködlámpa és a tolatólámpa csatlakozói egyszerűen a lökhárító mögött lógnak, rozsdásodnak, majd az autó elhagyja őket. Persze a ivsszajelző továbbra is működni fog, tehát ne várjuk, hogy innen megtudjuk, hogy rossz :-) - Ma szedtem szét a bal első ülést, a rugókat rögzítő vasrúd a kerethez volt szegecselve gyárilag. Volt. Mostmár csavarozva van... - A hátsó ablaktörlőmosó csöve a zsanérnál meg szokott törni, és a folyadék az utastérbe folyik... Egyszerűen javítható... - A műszerfal világítás katasztrófálisan tönkre tud menni. Ma javítottam, ahányféle égő, annyiféle hiba. A lednek rossz volt a forrasztása, a fűtéskonzol kiégett égőjéhez 1 órás megfeszített munkával fértem hozzá... - ÉS azt hiszem a felsorolás végére értem. Látható, hogy lényeges hibái nincsenek, csupa műanyag fogyóeszközről van szó. - Ja, hátsó lámpa kompletten csak 2700 HUF! - ---------------------------------------------------- - UPDATE: - újabb 20ezek Km során lényeges meghibásodást nem tapasztaltam. Akkumlátort kellett vennem, sajnos kis méretű, speciális és drága akksi való bele, ideiglenesen kispolszki (45 ah) akksival pótolható, de a helyhiány miatt előtt-utóbb eredeti méretűt kell bele venni. - A bal első ajtó alja továbbra is ugyanazon a helyen púposodik némi kis rozsdától. Tavasszal ismét karban lesz tartva, ismét megoldja majd a problémát néhány évre. Nemrégiben üregvédőztem és néhány helyen alvázvédőztem is a kocsit. - A hátsó ablakmosó csöve ismét megtört, és nem működik a mosó, már lemondtam erről az extráról, elélek nélküle is. - Tavasszal megpróbálták feltörni a kicsikét, azonban a riasztó hangjára elszaladtak, így csak egy ajtózárat buktam, ami 2500 forintba került + a tudat, hogy valaki hozzányúlt. - Hamarosan egy csapágyat is cserélni kell, mert kezd hangossá válni. - Kipufogó továbbra is probléma minden évben, egyik fele ki lett cserélve, a másik fele jövőre lesz (10 ezer körüli tétel). 11 éves autótól mit várjunk. - Más panasz nincs rá továbbra sem. Így télen téligumival képtelenség megcsúsztatni, nagyon egyszerű irányítani. Ajánlom mindenkinek - - Update 3: - Két hátsó csapágy (házilag cserélt - kb 2000 HUF), és egy bal oldali lengőkar (már csak 6500 HUF) cseréje esedékessé vált. Az autó a 84000-et tapossa. - - Update 4: - - Két drága német lengőkar (a súlyuk alapján örökké fognak tartani) - Féltengelyek 20ezrenként (fél óra szintidő a cseréjük) - Kormánygömbfejek - Kipufogó (végleg szétrohadt, lett helyette sportkipufogó) - A katalizátorba benéztem motorgyűrűzéskor, és üres volt - Kompressziógyűrűk, olajlehúzógyűrűk, szelepek csapágyak, motortömítések, szimeringek, kuplungcsapágy és egy kuplungtárcsa (a gyári még bírta volna, de ha már szétszedtük...) - Első kerékcsapágyak - Hátsó kerékcsapágyak (ezek "számos" méretek, padláson is találni, talán Ladáéval egyezik az egyik) - Gyári riasztó elromlott (villámcsapás)

Ide hordtam szervizbe

dél-pest megyei márkaszervíz

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

maszek

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 46000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Polski 126 Következő autója? Opel Corsa (2004)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Tico 1991

További ítéletek (70 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)