Komornyikok példaképe
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen nagyon jó autó. Hosszú utakon (I, DE, A, CZ) csak tankolni kellett, tette a maga dolgát mukkanás nélkül,mint egy ódivatú komornyik. Ülései roppant kényelmesek (deréktámasz!), hosszú utazás után is kipihenten keltem ki belölük. Mivel nem a tolvajok kedvence, így bárhol ott lehetett hagyni, volt úgy hogy elfelejtetettem lezárni, mégse tett bele senki semmit.
Hátránya: ld. szerviznél leírtakat + hátsó csomagtartó felerösítö karja mindkét oldalon belógott a csomagtérbe és néha az alatta található csomagokat megdolgozta, ill. emiatt lecsukáskor megállt félúton, átrendezésre kényszerítve. Amúgy a csomagtér mérete megfelelö (400 liter feletti)
Motorja csendes, összes kezelöszerve kézreállt, váltója hosszú utakon mindig megtalálta a megfelelö fokozatot. Úttartása tökéletes, rugózása lágy és közepes közötti.
Fogyasztása méretéhez képest kedvezö: autópályán 130-140 km mellett 7,5 -8 liter, télen városban max. 10 liter. Átlag: 8,5 liter.
A család nem igen akarta lecserélni, tulajdonképpen én sem tudom miért került rá sor, talán mert már 6 éves volt!?
Hibalista
- Garanciában megadta magát a generátor, kb 6.000 km. Daewoo-Korea/Közraktár u. (már nincs meg) bevontatott, szó nélkül csereautó biztosításával 1 nap alatt ingyen kicserélte.
- 60.000 km - vezérmülánc, láncfeszítö,vízpumpa csere+ éves szervíz: 200.000 Ft, - szerintem nem kellett, volna 90.000 ezernél is elég lett volna.
- Immobiliser gyakran akadozott. Többszöri próbálkozás után azonban - igaz, csak amikor ö akarta - akkor azért engedte beindítani a kocsit.
- Hátsó ülés feletti kapaszkodón található müanyag akasztó gagyi, rövid használat alatt javíthatatlanul kettétört. (u.ez igaz a 1998-as Nubiráéra is)
- Egyébként abszolút semmi probléma (2 db izzócsere 72.000 km alatt (Hátsó rendszámtábla világítás + 1 fényszóróizzó, amelyeket bármely enyhén fejlett autós egy kisiskolás biztonságával, saját maga bárhol két perc alatt el tud végezni.)
- (A bal oldali fényszóró izzócseréhez le kellett venni az ablakmosó folyadék tartályának bajonettzárral rögzített betöltöcsonkját, ami szerintem elviselhetö és ötletes tortúra)
- Utólag szerelt központi zár mechanikája (bal elsö ajtóban kétévente szétlazult.
- 5 évesen hátsó kipufogódob csere 30.000.-(a tetején rohadt szét!) és akkumulátor csere 9.000.-(mindkettö a korral járt, az utóbbit saját magam is meg tudtam csinálni.)
Ide hordtam szervizbe
Daewoo-Korea Bp. IX. ker. Közraktár u. (már megszünt)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Nubira 2.0 CDX | Következő autója? | Chevrolet Epica 2.0 D LT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |