Izmos kisegér
Szöveges ítélet
2004-ben került hozzánk a jószág, nullkilométeresen, nekem teljesen friss jogsim volt, a feleségemnek ugyan majd tízéves, de neki sem volt sokkal több tapasztalata. Használt autó helyett vettük, megbízható családi autónak, rémísztő kompromisszumokkal: nincs benne se szervó, se abs, se légzsák, se elektromos ablak, se klíma, de még kárpit se sok. Kívülről a mai napig tetszene, ha nem ilyen mókásan kicsi (175/70 R13) kerekeken gurulna. Nem tudom hány literes a csomagtartó, de babakocsi + csomagok belepaszírozhatók, el szoktunk férni benne. A váltója katasztrofális, centiket lötyög, a mérőműszerek pontatlanok (állítólag minden kisautóé ilyen), a motor viszont nyolcszelepes létére nagyon jól viszi a gépet úgy 120 km/h-ig, ott kb. el is fogy a szufla, ekkor pörög ötösben olyan 3100 körül. A vége 180-nál van, de ezzel az autóval 120 fölött nem érdemes menni, részint a motor, részint a nagy sebességnél igen bizonytalan futómű miatt. Érdekes, hogy a gyári adat szerint csak 61 kW-os, mégis olyan vehemens tud lenni, hogy többen is kérdezték, hogy tuningolt-e, biztosan szerencsés műszakban szerelték össze, bennemaradt pár extra paci. Hát, elvisz oda, ahova kell, még nem érezzük annyira cikinek, hogy lecseréljük, amihez nagyban hozzájárul az is, hogy semmi komoly problémája nem volt még, és reméljük, nem is lesz.
Hibalista
- 1. Egyévesen a márkaszervíz által beszerelt központi zár elromlott. Egy-másfél óra alatt kinyíltak a lezárt ajtók, mint kiderült, beázott az az egyik motor, garanciában javították.
- 2. Az egyik lambda-szonda érzékelőt cseréltek rajta garanciában két és fél évesen, azt hiszem, h 135-ös volt a hibakód, valami "oxygen sensor heater"-re emlékszem a hibaüzenetből.
- 3. Nyikorognak a szilentek, rettenetes hangok jönnek a futómű felől, a WD40 olajspray ideiglenesen segít, meg persze a téli locs-pocsban sem hallatszik semmi, de száraz időben idegölő. Ezzel sehol sem voltak hajlndóak érdemben foglalkozni a garanciaidő alatt.
- 4. Három és fél évesen a nagy mínuszokban a féklámpa kapcsolója beragadt a műszerfal alatt. Egy kis WD40 ezen segített, azóta is jó.
-
Ide hordtam szervizbe
Daewoo (ma Chevrolet) Zengő - A Pécs Plázával szemben, lassú, nehézkes kiszolgálás, megbízhatatlan, morgós szerelők, kritikán aluli fényezőüzem. Náluk vettük a kocsit, talán háromszor voltam náluk (2000-es olajcsere, első éves szerviz és egy kötelező biztosításra csinált lakatosmunka és fényezés)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Chevroltet Penthe - Rendes népeknek tűnnek, a másik autónkat is meg tudták csinálni, pedig nem volt egyszerű eset, a Daewooval kétszer voltam náluk, nincs rájuk panaszom, csak picit drágák.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | astra | Következő autója? | Chevrolet, Kia |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |