A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Kalos (2002-2004)

Kalos 1.4 16V SX 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

100.000km hiba nélkül - engem meggyőzött Kórea!

Szöveges ítélet

Autóvásárlási projekt indul, 2005-öt írunk. Voltak favoritok, de amit biztosan tudtam, hogy max 1,5millió van rá, minél fiatalabb, minél kevesebbet futott, és kiskategóriás legyen, olcsón fenntartható.
Nézelődtem, bújtam a netet, a típusokat, a választékot, lehetőségeket.
Daewoo-ra nem is gondoltam, mert csak a Nexia-Lanos vonalat ismertem, és az nem tetszett. Kalos-ról sok infóm nem volt, és alapból nem is nézegettem Daewoo-kat. Aztán egyszer rászűrtem a webes használtautó felületen márka nélkül, de beállítva 4 elektromos ablakot, motoros tükröt, légkondit, ködlámpát, szervókormányt, lássuk mi akadt fenn 1,5millióig. Hát, sok minden nem volt, viszont egy Kalos bennmaradt a hálóban, ráadásul a nagyobbik 1,4-es mocival.
Kíváncsivá tett, minden benne volt, amit akartam, 1.4 16szelep, ötajtós, szervó, légkondi, motoros ablak elöl-hátul, motoros tükör, színezett üvegek, állítható kormány, korrekt beltér, színre fújt lökhárító és tükrök... Elmentünk hát megnézni. Beülve még szinte új szaga volt, alig futott, másfél éves sérülésmentes, szervizkönyves autó, és hiába Daewoo, félretettem az előítéleteket és belealkudva az átírást, elhoztuk.
Nem bántam meg, nagyon nem. Az elmúlt bő 9 év alatt beletettem kb 85.000km-t, és ezalatt meghibásodás nem volt, mindig pöcc-röff teszi a dolgát.
Előző tulajnál a szervizkönyv szerint volt egy lambda szonda csere, meg valami kihámozhatatlan ECU programozás, ami valószínűleg hibakód törlés volt a hibás lambda szonda miatt. Ezzel azóta semmi gond.
A kötelező cseréken kívül csak a hátsó kipuffogó dob volt az, ami megadta magát, de 10év alatt ennél nagyobb "hibája" sose legyen egy autónak!
A kényelme megfelelő napi munkába járáshoz, hosszabb távokon azért zsibbad az ember. A beltér tiszta, átlátható, egyszerű, nekem épp eléggé komfortos, nagyon jó a négy motoros ablak! A kocsi viselkedése, kezelése kiszámítható, kezes, nyugodt kocsikázást biztosít. A motor nem egy erőgép, de azért ha kell, ki tud lépni. A kormányzás nincs túlkönnyítve, jó a kontakt a talajjal, a futómű kicsit billeg, de legalább kényelmes, nem pattog, nem ráz. Váltója teljesen korrekt, egyedül a rüki kíván több törődést, néha kétszer rá kell kuplungolni, hogy könnyebben bevegye, de ez jellemző a típusra. A kasztni nem rozsdásodik, fényezése nem fakul.
Fogyasztása kezdetben magas volt, 8-8,5literről indultunk, de aztán egy direkt légszűrő és rendes gyertyák betétele után ez 7-7,5liter környékére esett, aztán ahogy a km gyarapodott benne, úgy 40.000környékén már megelégedett 6,5literrel is. Mostanában, így 100.000km-hez közeledve már gyakori az 5,8-as fogyi is, szóval nem lehetetlen levinni 6 alá. Persze ez nyáron, pályán, szigorúan max 100km/h vagy az alatti tempóval (~2.500rpm), klíma nélkül, egy személlyel. Ahogy a fordulatszám mérő elhagyja a 2.700-as mezőt, elkezd többet enni, 3.000 fölött pláne. Aztán a 4.500-as tartományban kisimul (kb 140-145km/h), ott megint korrekt 6,5 körül eszik, 5.000 fölött viszont elkezd dőlni bele a benzin, hiába ott már a légellenállás nem nekünk dolgozik, 160-al haladva a realitás 7,5l minimum. A vége nekem 185km/h volt, csak hogy tudjam.
Én az autóval maximálisan meg vagyok elégedve, a családból szerintem sosem kerül ki, ismerem minden porcikáját, és nem utolsó sorban hozzámnőtt :)
Egyetlen állandóan visszatérő háklija van, az pedig a típusra jellemző alapjárat ingadozás, amit senki nem tud, hogy pontosan mi is okoz, de lényeg, hogy csak időnként jön elő, rövid időre, aztán magától megjavul. Az alapjárati léptetőmotor, EGR, PCV kitakarítása nem segít rajta, ez valami ECU-probléma lehet inkább.
A sokaknál jelentkező, szintén típusbetegségnek nevezhető első futómű szilent-nyekergést én zsírzó szprével örökre orvosoltam, ebből kap minden kerékcsere alkalmával, tavasszal-ősszel az össze gumi alkatrész a futóműben, és csend van, ráadásul a legutóbbi futómű állításnál a szerelő azt mondta, tökéletes minden odalent, szinte újnak tűnnek a szilentek-harangok, és semmi nem lóg, nem kopog, nem kotyog. A 8 évvel ezelőtti (!) állapothoz képest szinte ugyan olyan értékeket mutatott a műszer. Lengéscsillapítók is még a gyáriak és tökéletesek.
85.000-nél lettek kidobva az első tárcsák és betétek is, de a tárcsa még szabályozható lett volna, csak nem éri meg.
Az olajat, szűrőket sk cserélem, mindig 10W-40-es olajat kap, max 12.000-enként cserélve. A törődést meghálálja, szépen, csendben jár, olajfogyasztás 0! Két csere között egyáltalán nem kell utántöltenem, leengedéskor a nívópálva max jelölése alatt kb 1-2mm-el áll a szint, nagyjából ennyire is szoktam feltölteni.
Most kapott egy kartergáz-szűrőt (alias "bödön"), kíváncsi vagyok, befolyásol-e valamit.
Egy szó, mint száz, ez a kis kocsi mindennapos használatban van 2005 óta, és soha semmi baja nem volt. Amennyire csak tudom ápolom, igyekszem az állapotát fenntartani. Én nagyon szeretem, ettől rosszabb gépem sose legyen! Le a kalappal a kóreaiak és a Daewoo előtt!

Hibalista

- Konkrét költséget jelentő hiba nem volt eddig, csak a természetesen fogyó/elhasználódó/kopó alkatrészek, mint olaj, fék, gumi. Hátsó kipuffogódob rohadt el most 10évesen, az cserére szorult, munkadíjjal együtt 22.000Ft-ért. - Egyébként másfél éves kora óta nálam van, ezalatt: - olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő cserék sk. - ékszíj + vezérműszíj csere, görgőkkel, vízpumpával együtt 85.000km-nél - gyári akksi 7évesen adta meg magát - H4-es fényszóróízzókat eddig cseréltem talán háromszor, semmi más izzót még nem kellett - jobb első ablakemelő kapcsolója kontaktos volt, itthon szétszedhető, kipucolható (lefele ment, felfelé nem) - alapjárati léptetőmotor a típushoz hűen rakoncátlankodik néha, ezen nem lehet segíteni, de együtt lehet vele élni -

Ide hordtam szervizbe

Kipuffogó szerviz: Dinamit-dob. Korrekt, ügyfél-központú hozzáállás. Gyors, a lehetőségekhez mérten pontos munkavégzés, nem gányolnak, szerelnek.Futóműállítás: Schirger gumi és futómű szerviz-ben, eddig kétszer. Tiszta műhely, precíz, gyors kis csapat, korrekt árakkal.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Minden más, amit itthoni keretek között nem tudok megcsinálni: kollégám. Becsületes, segítőkész, profi "öreg róka". Vezérlés-szett csere, fékcsere az Ő munkája.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (5) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 13500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? R5 Következő autója? Tacuma
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Kalos 2002

További ítéletek (146 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)