Egyszerűség+megbízhatóság=Logan
Szöveges ítélet
Szoval ott kezdem, hogy miutan elvegeztem a tanulmanyaimat szuksegem volt valami autofelere ezert mindjart vegiglapoztam a mobile.de -t mar megszokasbol, mivel mar tobb nemet szarmazasu auto is volt a csaladban. Egy csomo leharcolt golf, astra, focus kombi dizelt lattam, aztan kijelentettem, hogy en bizony az automat nem javitani akarom hanem autozni vele es vettem 3 eves garival egy Logant laureate felszereltsegi szintel 7600 Euroert. Mindjart meg is lepodott az egesz ismeretsegi korom mert en mindig a draga luxusautok hive voltam es a szuleim is draga autokat hasznalnak(bmw). Aztan elhoztam a szalonbol a feher csodat es azon tunodtem, hogy nagyszeru erzes egy uj autoba eloszor beleulni meg akkor is ha ez egy dako.
Jott is mindjart az elso meglepi mert a draga ugy ment fel a Hargitara mintha a kezifek be lett volna huzva. Megneztem tobbszor is de nem volt csak az en 193 lovas dizel erogephez szokott jobb labam nem volt hozzaszokva az 1.4-es mosogepmotorhoz. Aztan szepen belejottunk. A motor idovel bejaratodott en meg mar nem 2500-nal valtottam hanem domborzati viszonyok es sietesi egyutthato fugvenyeben 3000 es 4000 kozott. Szaguldani nem szaguldott de igy mar jobb lett es nagyon csendes volt. A nemt csodak utan valami csodalatos volt, hogy minden kezeloszerv franciasan finoman mukodott nem ugy mint a nemet dizelek kuplungja, amit paros labbal kell taposni stb.
A legjobb resze a futomuve, mivel romaniaban az utak rosszak es a jardak magasak. Rossz uton elkepesztoen kenyelmes es kanyarokban sem jon zavarba na es persze en meg nem talatam olyan helyet ahova az aljat fel tudtam volna akasztani pedig kerestem rendesen.
Kivulrol nekem nagyon tetszik, a belseje sem rossz de elkepesztoen tud zorogni neha a sok kemeny muanyag. Aki kenyes a belso zorgesekre ne vegyen Logan-t mert nem fogja szeretni. Eloszor probaltam megszuntetni a zorejeket, de nem sok sikerrel igy kesobb megszoktam. Nem mindig csinalja csak neha es ami meglepo, hogy maga a karoszeria nem nyiszog rossz uton.
A gyari kazettas blaupunktot rogton kicsereltem egy Clarion Cd-s radiora. A szeria blaupunkt hangszorok elfogadhato hangminoseguek, igy azok megmaradtak. A belter oriasi es nagyon kenyelmesek az ulesek. En meg nem lattam olyan autot, amelyben hatul harom 180 centis felnott kenyelmesen elferne(egyteruek kizarva) de ebben akar Berlinig is mehetnek a csomagjaikkal egyutt. A csomagtarto oriasi de a belogo pantok egy kisse macerassa teszik a pakolast.
A futes csodalatos, a legkondi nagynevu markakat megszegyenitoen hatekony es mivel nem a foldon ulok nem nyomja a kepembe a hideg levegot es nem kezd fajni a fejem/fogam/fulem/szemem, viszont a motor teljesen erotlenne valik ha bekapcsolom. A kulso tukrok borzaszto aprok, szinte semmit nem lehet latni bennuk.
Osszesegeben nezve tehat egy nagyon praktikus jol hasznalhato csaladi auto a Logan. Tulajdonkeppen az R 4, a kacsa, a fiat 500 es a bogar utoda, hiszen negyon olcso, egyszeru es ezert hihetetlenul megbizhato auto amely barhova elviszi a csaladot. Jokat rohogok az elobb felsorolt autok mostani leszarmazottjain, hiszen a legmellekesebb tulajdonsagat orokoltek csak a nagynevu elodoknak a dizajn-t. Ezekbol az elhizott, meregdraga, bonyolult jarganyokbol csak a lenyeg hianyzik viszont szepek.
Szerintem az igazi Logan az 1.4-es benzines alacsony felszereltseggel es alacsony arral - en nem is ertem mi ertelme van a bonyolult es megallasra fokozottan hajlamos DCI eroforrasoknak es a csili vili alufelniknek hiszen gyerekek ez egy DACIA ami egyszeru es olcso.
Hibalista
- Elso fekbetetcsere a 30000 - es szervizlatogatasnal
Ide hordtam szervizbe
Simo Szekelyudvarhely
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29200 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | bmw |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |