A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2004)

Logan Arctic Music 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bordi a mindent elnyelő útitárs

Szöveges ítélet

Ár/érték arányban a legjobb családi autó, csúcsfelszereltséggel is szinte szégyellni valóan olcsó. Tartottam tőle, hogy a 2012-es új modell drágább lesz, ezért lecsaptam még a 2008-as modellfrissítés utáni utolsó darabra a Baumgartnernél. Végül az új verzió nem lett drágább...
Formaterve kicsit bumfordi, de én megszerettem.
Az utastere hatalmas, 5 ember tényleg elfér benne kényelmesen. A csomagtartó is hatalmas, de a nyílás viszonylag szűk és belecsukódnak a fedél zsanérjai. Ha ezzel számolva jól tud Lego-zni az ember, akkor rengeteg csomag pakolható bele.
ISOFIX és lehajtható hátsó ülés ebben a verzióban még nem volt, az újakban viszont már van. A beltérben így is utaztak 220 cm-es lécek és 180cm-es fenyőfa, mert az első ülést hátrahajtva jól pakolható.
Sok praktikus dolog van benne, amit - gyanítom - túl drága lett volna kiszedni a felhasznált Renault komponensekből, pl. fokozatosan elalvó belső világítás.
A tetőlécek csavarokkal rögzíthetők közvetlen az autóra és utána a csavarokra rázár az ajtó, így nagy a terhelhetőségük és még lelopni se lehet őket. Tudom, ócska szocialista megoldás sokak szerint, de mondjanak jobbat!
A minden tesztben szidott középkonzolon elhelyezett ablakemelő nekem jobban kézre esett, mint az ajtón levő most a Skoda-ban.
És a sok műanyag is praktikus, mert könnyen takarítható. A hátsó ajtók belső fogantyúja viszont olyanra sikerült, mintha meglökték volna a formatervezőt, amikor rajzolta... Újabb verziókban már elfogadhatóbb.
A kormány magasságállítót a kormányoszlopba süllyesztették nem úgy, mint a Skoda Rapidban...
A vezetőülés a Wartburghoz képest is magas, így jó a kilátás, és a nagy hasmagasság is jól jön, ha földútra téved az ember.
Sokan írták, hogy gyorsan felfűti az utasteret télen, ez igaz, tényleg jó a fűtése.
A Dacia megoldotta, hogy CD + MP3 + USB + AUX együtt legyen az utastérben (a legújabb verzióban is), a Skoda Rapidban vagy CD + AUX és nincs USB (régi verzió), vagy USB + AUX és nincs CD (új verzió), nekem ez fáj, mert még vannak CD-im...
4 hangfallal ígérték, de a hátsó ülések mögött nem volt, csak a helye, mert két dupla volt elöl (az ugye 4...). 15.000 Forintért lett hátul is, addig a hátul ülők nem hallgattak rádiót :-)
A ködfényszóró és tükörfűtés nagyon hasznos, soha többé autót nélküle.
Tolatóradart rögtön rendeltem bele, mert magas a hátulja, nehéz hátra kilátni. De ez manapság így van elég sok márkánál.
A csomagtartó alja nagyon gyenge, egy rétegelt lemez merevítő kellett a pótkerék fölé, hogy bírja a csomagokat, de onnantól rendben volt.
Az ablakmosó folyadék tartályát egy lemez mögé építették, így csak a nyíláson benézve volt sejthető, hogy mennyi van benne. A Skoda itt is "jobbat csinált", egy görbe cső vezet a nem látható tartályhoz, tehát még sejteni sem lehet...
Vezetési élmény: az 1.2 (1149ccm) 75 LE szívó motorral se nem a hegyek, se nem az autópályák királya, de még autópályán is lehet vele tartani a megengedett sebességet (meg még egy kicsit...) még klímával is. Mondjuk, nem az M3 Gödöllői szakaszán a dombokon...
A klíma amúgy városban is eléggé visszafogja.
Ha ugrani akar vele az ember, akkor eléggé vissza kell kapcsolni, inkább csak a városban lehet vele jól ugrálni. Elektromos tiltás kell legyen a gázpedálon, mert volt, hogy nyomtam, de nem ment. Gondolom, az Euro V norma érdekében. Így környezetbarátan gázolt majdnem le egy kamion a 4-es útra besorolva...
Az országúti előzéshez nekifutás és szemből nagy hely szükséges.
Egy 6. sebesség országúton / autópályán sokat segítene, így 4000-4500-as fordulaton igen zajos vele a közlekedés.
Az új verziók 1.2 Euro VI és 1.0 73LE (Euro VI) motorjait ezek után inkább csak városba ajánlom.
A fogyasztása viszont kiváló, 6.2 és 7.2 közötti átlag értékeket jelzett a számítógép, előbbit nyáron, utóbbit télen. A nagy átlag olyan 6.7 l/100 körül jött ki főleg elővárosi és városi forgalomban használva, csak évi pár hosszú országutat / autópályát betéve. Autópályán azért 7 és 7 felett evett inkább.
Összegezve, egy ár/érték arányban verhetetlen, kényelmes nagy családi autó, amivel türelmes ember országúton és autópályán is bárhova kis fogyasztással el tud jutni hurcolva a családot és annak összes csomagját.

Hibalista

- 5 év alatt két fényszóró izzócsere kellett csak, amit otthon az udvaron megoldottam, nem kellett szétszedni hozzá az autót :-) - Ezen kívül csak a kötelező szervizek és a 4. év után vizsga.

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner Budaörsi út

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2011
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 38200
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 1.3 limusin Következő autója? Rapid 1.2 TSI 105LE
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2004 (2004)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)