Remek társ a kalandozásokra
Szöveges ítélet
A történet valahogy így kezdődött. A páromnak van autója, nekem van autóm, és van egy céges is amivel napi szinten járok. A párom 1 éves Aurisa, nekem akkor 11 éves Punto alvázon kezdődő rozsdával, amúgy műszakilag hibátlan.Eldöntöttük nem kell 3 autó logikus a Puntónak mennie kell. Egy hónap után éreztem a saját autó hiányát ami tarthatatlan és kellemetlen érzés. Oké megbeszéltük legyen valami más mint eddig volt. Anyósék néha elég megközelíthetetlen helyen laknak eső, sár, rossz minőségű dimbes-dombos út legyen magasépítésű lehetőleg 4x4. Kezdtük a nézelődést 2008-tól felfele Grand Vitara, Qashqai, Rav4, valamint elérhető árú új, a Duster. Megrendeltük és itt elkezdődött valami. Minden Renault alkatrészekből volt, benne volt a műanyag alkatrészekben az embléma is. A tudat, hogy azért mégiscsak Dacia a feledésbe merült, mert annyira hozta a tőle elvárt dolgokat. Persze nem csodákat vártam tőle. Próbáltam a terepjáró képességeit feszegetni és ahová be illetve fel mertem menni, mind teljesítette. Nyáron 5 fő 1 hetes Horvát nyaralását letudtuk, Olaszország, Ausztria, évente többször pecázás vadkemping kenu utánfutó mind bírta. Fogyasztása futózáskor bőven 10 liter fölött, de sima hétköznapi autózás alkalmával 110-120 pályán 9 liter környéke. Megszületett a babánk a hordozóval nem volt gond vígan befért minden a babakocsi mellé a csomagtartóba is, de miután eljött az idő, hogy lecseréljük a hordozót gyerekülésre egyszerűen kicsinek éreztem belülről. Az anyós ülésre kényszerültem, após születésnapja alkalmából. Az ülés teljesen előrehúzva, háttámla függőlegesen, hogy a gyerek ne érje el a lábával az első ülést nem éreztem jól magam. Itt éreztem a kapcsolatunk nem lesz hosszú életű az autóval, nem családbarát. Persze ezt már több mindenkitől megkaptam, hogy rosszul gondolkodom, elfogadom igazuk lehet. Előjöttek a gondolataim és az általam vélt hibái. Nem családbarát, mert 2 gyerekülés közé nem fér be egy felnőtt az esetleges kistesó érkezésekkor. Az anyuka legalább az első pár hónapban a baba mellet legyen utazás közben, és utána nem árt ha esetleg valamelyik rokon is befér még mellénk 3 felnőtt 2 gyerekülés. Hosszú utazások gyerek nélkül nem volt gond 100-110-es autópálya tempó még vállalható fordulatszám mellett relatív csend, de 130-as sebesség 4000-s fordulat hangos volt belülről. Így sajnos az eladás mellett döntöttem. Maga az autó szép volt, a tudása hétköznapi felhasználónak földúton sáros kaptatón kellő magabiztosságot adott. Meg merem kockáztatni, nem gyereküléses családok vígan elférnek benne minden csomagjukkal együtt. A kötelező szervizeket 10000 km-ként kapta, sőt az utolsó 8000 km után volt, mert letelt az egy év. A fóti Renault szerviz számomra hibátlan volt, mint ügyfélkezelés, mint szervizdíjjak csak ajánlani tudom.
Zárásképp egy elszomorító dolog amit eddig hallani lehetett, de a Dusterozás közben meg is tapasztaltam az a mérhetetlen mennyiségű szemét ami az egyébként szép erdeink mellé le van öntve elveszi a kedvem a kalandozástól, terepjárástól.
Hibalista
- Nem volt meghibásodás.
Ide hordtam szervizbe
Békési-Fót
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Punto | Következő autója? | Verso |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
