Nagyon tud menni ha kell- terepen is
Szöveges ítélet
2011. márciusban került hozzám az autó. Márkakereskedéstől vettem, teszt autó volt. 2010. augusztusában helyezték forgalomba. Az új árából 600 ezer forintot elengedtek. Az óra szerint 5 ezer kilométert futott.
A második Duster volt a városban, ezért nagyon sokan megnézték, érdeklődtek az autó felől. Voltak megjegyzések is rendesen, "Tesco gazdaságos részlegén vettem", "ülések is vannak bent", "kurblival indul".
Aztán többen mondták szép autót adnak 2,7 millióért, mikor említettem, hogy az ára majd 5 millió nem igazán hitték el.
Egy hét használat után valami ciripelő zörgés jött a műszerfal felől. A szervizben elismerték a zörgést, de hogy azt mi csinálja nem tudták megállapítani. Tüzetes átnézés után felfedeztem a zörgés okát, a lámpa állító bovden volt a bűnös. Egy kis szigetelő szalag és a zörgés végleg elmúlt.
Ez év februárjában észre vettem, hogy a hőfok nem megy föl két csík fölé. Az üzemi hőfok négy csík. Szervizben ment a mellébeszélés. Ez az üzemi hőfok, ez ilyen stb. Várjam meg a nyarat, lesz jobb is. 30 ezres szervizen júliusban ismét szóltam az üzemi hőfok miatt, kint 30 fok, városban gyötröm a csík meg kettő. Bemérték a termosztátot, nem találtak semmi problémát. Elvittem egy másik város szervizébe. Bemérték, a termosztát volt a hibás. Garanciában cserélték, azóta boldog 4 csík tulajdonos vagyok.
Szeptember végén, menet közben együtt kigyulladt az ABS, ESP, kézifék visszajelző lámpák. Azonnal leálltam, a motor újraindítása után nem adott hibajelet a fékrendszer. Elvittem szervizbe, a fékkel sem jó rizikózni. A számítógépen megtalálták a hibajelzést. Garanciában kicserélték az ESP vezérlést.
Az ülés kényelmes, az autó jól vezethető. Egyes fokozatot nagyon ritkán használok, nagyon rövid csak ordít vele a motor. Kettesből úgy indul mint a "normál" autó egyesből. Ötödiket 45 km/h környékén már kapcsolni lehet, simán viszi. Autópályán bírja a 130-at, két Horvát úttal a háta mögött tudom ezt mondani, fogyasztása légkondival, 3 fővel, csomagokkal, 6 literre jött ki. Városi fogyasztása 6-7 liter körüli, ezt produkálja télen is. A teljességhez tartozik, hogy az esetek 90 %-ban Ausztriában tankolok.
Terepen 5-6 alkalommal voltam vele, számomra is hihetetlen volt először, hogy milyen terepet elbír ez az autó.
Ha az útjainkat nézem, lassan terepjáró kell mindenhova, a Duster verhetetlen ezeken az utakon.
Hibalista
- termosztát - csere garanciában - ESP vezérlés - csere garanciában
Ide hordtam szervizbe
Autó-Baumgartner Szombathely
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Renault Császár Zalaegerszeg
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Meriva 1,4 | Következő autója? | ????? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |