A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Duster (2010)

Duster 1,6 Ambiance, 2x4 

Az ítélet értékelése
3,7(10 db)

Medvebarna kátyúkisímító

Szöveges ítélet

Nem gondoltam volna, hogy valaha még veszek Daciát, miután az előzőt még az 1990-es évek elején jó áron sikerült eladnom - vissza az anyaországba.

A Dacia Duster-t megelőzte a híre, jön, jön, jön! A koncepcióautó kellően futurisztikus volt, onnantól kíváncsian figyeltem minden hírt, ami a kocsival volt kapcsolatos. 2011 januárjában hűséges autóm egy átvizsgálás során futóműproblémákat mutatott. A szervízköltség nem volt magas, de elgondolkodtatott, hogy a használat módja (kátyús vidéki országutak, rázós, nyomvájús földutak, romániai hegyi köves kaptatók) nem ennek a típusnak valók. Itt jutott eszembe a Duster. Hétfőn kíváncsiságból elmentem megnézni egyet élőben, szombaton már meg is rendeltük. Napsütéses január 15-én. Kerek 5 hónappal később vehettük át, köszönhetően annak, hogy tőlünk nyugatabbra kevesebb sznob él (vagy több nem-sznob) és a gyár nem képes az igényeket kielégíteni.

Vacilláltunk a 4x4 és a 2x4 közt, de a többletfogyasztás és az off-road versenyek iránti érdektelenségem miatt maradt az egyszerűbb kétkerékhajtás. Tapasztalataim szerint ép ésszel felfogható körülmények között ez is megoldja a feladatát.

2000 km után elgázosíttattuk (+210 eFt), így a benzines fogyasztásról csak halvány emlékképeim vannak, az is bejáratós időszakból. Azóta 15-16 Ft/km költséggel járok, kompromisszumok nélkül (Na jó, mélygarázsba nem állhatok)
Az autó kívülről teljesen rendben van, arányos bakancsforma, nekem tetsző sárvédődomborításokkal. A Kesudió szín a kakabarna és aranybarna közt változik, megvilágítástól függően. Praktikus, jól áll neki egy kis sárfelverődés is, már-már terepjárós. :)

Belülről érződik az ár, funkcionális, egyszerű műszerfal, a Logan, Sandero ugyanígy néz ki, nem csúnya, csak nem követi a mostanában divatos űrhajó-stílust, nem akar másnak látszani mint ami. Nem 140 gomb közül kell választani azt az 5öt, amit használok is :)
Az ülések a Citroen után kifejezetten kemények, ez hosszú úton esik nagyon jól, nem zsibbad a lábam. A keménységet ellensúlyozza a rugózás, ebben veri az általam vallásos áhítattal rajongott franciát.

Kreszt-t betartani elég a motor, esztelen száguldozáshoz a dízel kell. Előzni még lehet vele, a bírságok meg sokba kerülnek, így ez nekem pont jó.
Vannak apróságok, amik hiányoznak (villanytükör, tempomat, ESP, fóliázott hátsó oldal ablak és szélvédő) de ezek egy részét lehet utólag pótolni.
Magas üléspozíció, jó fogású, jól állítható kormány, az autózáshoz minden adott.

Lakva ismeri meg az ember a másikat, ez itt is érvényes, az első 10.000 km alapján azt kaptam, amit vártam.

30.000km:

Megvannak az első hibák.
Bal első fényszóróizzó kiégett, negyedóra szenvedés és feladás után, ismerős két perc alatt cserélte.
Kormányszervó hangos, garanciában orvosolható.
Ventillátor zörög, falevél kiműtése után elcsendesedett.

Beépítésre került tempomat és indításgátló. Egyik kényelmes, másik az őrületbe kergeti a feleségem.
Fogyasztás országúton gázból 7,5-8l (200Ft/l!). Kasztni, beltér egyben van, nem nyekereg, nyiszorog.

50.000km:

9 hónaposan fordult át 50.000-en a számláló. Volt egy újabb izzócsere, saját erőből. :)
Belekerült egy hőmérő (gyárilag nincs), a gázüzem miatti szervízlátogatáson kívül nincs külön költségem. Az lpg felkúszott 220 Ft/l-re, még mindig nagyon megéri. Romániából minden rendelhető hozzá utólag, az árak igen barátságosak. Télen sem volt vele gond, bár csak 2x4-es.

Hibalista

- Bal fényszóróizzó kiégett. Nőgyógyászok előnyben... - Majd a jobb oldali is. Már rutinos vagyok.

Ide hordtam szervizbe

Meszlényi Autó - Békéscsaba Csak üzembehelyezés és kiegészítők beszerelése.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Eger Dacia - 30.000-es szervíz. Korrektek, rugalmasak, olcsók.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2011
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 52000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? C4 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Duster 2010 (2010)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)