A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Duster (2010)

Duster 1,5 dci 6 manuál 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hasznos jószág árában a legjobb.

Szöveges ítélet

2016 nyarán került hozzám és akartam vagy nem imádtam az első pillanattól, pláne amikor belegondoltam mennyit fizettem érte és mit kaptam cserébe. Három gyártó gyermeke Nissan alvázzal Renault dci 110 motorral és Dacia felépítménnyel jól sikerült autó lett szerintem.
Első Diesel autóm volt és amikor megvettem még nem tudtam milyen karbantartásokkal kell számolni. Utólag azt mondom, hogy semmiképpen nem szabad hagyni a 20.000km intervallumot bár ez a motor még nem változó intervallumú, de megtapasztaltam milyen tud lenni az olaj egy ilyen motorban különböző felhasználásoknál. Olyan nem létezik, hogy átlag felhasználás, az életünk határozza meg. Amikor autópályán mentem vele, akkor kb 10000km volt amire az olaj már úgy nézett ki, hogy jó szívvel nem hagyhattam benne, de amikor sok volt a város és környéke, akkor ugyanez az állapot már 8000km-nél megvolt. És a motor hangja minden csere után kellemesebb lett kicsivel. A leg extrémebb 2016 tele. Amikor városi közlekedéssel -18 fokos reggelekkel és max 25km megtételével használtam 3 hónap alatt az olaj színe nem fekete, hanem szürke volt. Kár, hogy nem csináltam róla képet akkor mert nehéz lehet elhinni, de így van kb 2000km megtétele után azonnal cseréltem is. Valahogy a szín az olajban lévő ásványi anyagok kicsapódásával van kapcsolatban, ezt okosabbak jobban tudják(nagy hideg)El sem tudom képzelni, hogy 20.000km menjek azzal az olajjal. Ami nem hiba, de mérnöki baki, hogy -20 fokban is kb 1,5 másodperc az izzítás. Szörnyű volt hallani a motort az első 1 percben, és hiába a többszöri izzítás. Ezt lehetett volna a környezethez szabályozni. A gázolajszűrő gyári cseréje 40.000km, azt évente cseréltem, nincs az a papírszűrő ami annyit kibír szerintem. Szóval a motor nagyon rendben volt tartva és a hardverrel nem is volt gond. A szoftvert cserélték, a vezérlő szerint befecskendező hiba volt. Az új szoftver megoldotta a problémát szerencsére. A fogyasztása amúgy elképesztő volt a felépítése miatt is, 6 liter soha nem volt. Mindíg az alatt jártam vele.
Ennyit a Dci motorról, maga az autó meglepően kényelmes, sok tesztet néztem vásárlás előtt és szinte mindenki az ülések méretét és kényelmét hozta hibának. Én a 187cm magasságommal nagyon kényelmesen utaztam vele több száz kilométert is egyhuzamban pihenő nélkül, szóval nem mondanám rossznak az üléseket. A futómű puha nem annyira feszes ezért kicsit (hajóként) szeli a magyar utakat, ami komfortos a hasmagassága miatt és az első, hátsó lökhárítók szöge miatt szinte minden átlagos akadályon átmegy, ezt garantálom. És mindezt úgy, hogy bent nem hallani az "egyszerű" anyagból készült elemek recsegését, szépen és csendben halad (a diesel). A műszerfal egyszerű anyaga... nos igen az egyszerű, de kit érdekel ez nem az átlag emberek problémája... tudtam, hogy nem G Mercédeszt veszek. Az együtt töltött idő alatt egyszer nem kopogtattam meg, viszont a hasznos rekeszeket mindig meg tudtam pakolni benne és azt tudtam értékelni. Ugyanígy voltam a tükör állító kapcsolóval is, ami szinte a kézifék kar alatt van. Először beleültem beállítottam és azóta se nyúltam hozzá, tehát jó helyen van, mert nincs útban.. A fényszóró magasság állítást először megmosolyogtam mikor kiderült, hogy a kar tekerésével egy bovdent húzok, aztán eszembe jutott egy sokkal nevesebb gyártó kocsija ami este pásztázott a lámpáival mert a lámpa motorjával valami baj volt. Tehát ez a hibalehetőség is kilőve és olcsó a javítása mert nincs mit javítani. A nappali menetfény itt még normál izzós. Jó, hogy van menetfény spórol a tompított ízzóval és a csere is egyszerű és olcsó, nem úgy mint amikor egy 2-3 éves prémiumon hátul már látszik, hogy egy-két led nem működik a sorban. A fényezés oké, bár nem annyira sima mint kellene fénytöréseknél látszik, hogy nem tökéletes. Itt két dolog az egyik, hogy a kerékjárati íven nem mindenhol van műanyag borítás és a magas építése miatt rikított a fehér a kerék mögött. Ez nem volt szép ezért a képen látható, hogy fekete festékkel kezeltem a helyzetet. A fényezéssel kapcsolatban utolsó gondolat, hogy valami megmagyarázhatatlan okból jutott egy kis festék a bal első biztonsági övre, ez sem hiba csak figyelmetlenség és trehányság eredménye, de tudtam vele élni.
A felszereltségéből adódóan ellátott minden szűkséges dologgal, gyári kihangosító, Bluetooth, navigáció (sajnos csak 2 évig ingyenes, utána 20-49Eur a frissítés megint 1 évig)LG fejegység ami jól is szól, klíma berendezés ami jól is működik, multimédia lejátszó, tolató kamera ami pont elég és nagyon jól használható is. Nagyon hasznos, hogy megfogja a kocsit ha emelkedőn meg kell állni, segít az elindulásban. A sok kütyü közül talán egy van ami idegesítő a start-stop. Nem értem mire gondolt a költő amikor ezt tervezte, hogy alapból be van kapcsolva miért nem úgy, hogy ha akarom használni akkor bekapcsolom. Engem idegesített amikor hazafelé megállok a kisboltnál kenyeret venni és utána 2 utcányira lakom persze indítás után nem kapcsolom ki a start-stop gombot és leáll amikor a kapuhoz érek, na ettől idegbajt tudtam kapni. Természetesen legalább arra gondoltak ha hideg van, akkor nem állt le és jelezte is, hogy most le kellene állnia, de nem teszi meg.. Szóval ezek az apró tervezési gondok megvoltak, de szerintem ez más autókban is így működnek, szóval nem a Dacia sajátossága. Ennek ellenére jó társ a mindennapokban, teszi a dolgát és mindig élmény vele az autózás. A magas építése a nagy, de még határon belüli mérete ellenére könnyen kezelhető autó. A kötelező szervíz 42.000ft volt az éves biztosítása adóval együtt 17.940Ft persze megfelelő bónusszal, a súlyadó 2x13.600ft. Szóval az üzemben tartása se sok. Egy teli tank gázolaj 800-900 km elmegy, persze ez láb függö.
Összességében a hibáival együtt is imádni való kocsi és a mai SUV divat világában bőven helyt áll. Soha nem hagyott cserben, annak ellenére sem, hogy tudjuk a mai prémium autókat sem tervezik tartósnak, akkor egy Dácia? És igen, megcsinálták a megfizethető árú SUV-t ami minden téren megfizethető, körbevizsgálva látható, hogy az összes alkatrészen vagy Renault vagy Nissan gravírozás van. Tartós társ a családban és nem rosszabb mint bármelyik konkurens.Ha jól tudom, akkor a benzines kivitelben a motor is Nissan. Jót tett a Renault-nak ez a házasság. Az új 2018-as kivitel emel a szinten hasonló áron, majd meglátjuk...

Hibalista

- - hosszbordás szíj feszítő görgő télen nyikorgott nagyon, csere 4 hónapos korában pár ezer forint. - - teljes program csere történt a vezérlőben 7 hónapos korában, az ok: menet közben kihagyott a motor egy-egy pillanatra alacsony fordulaton. A szervízben azt mondták, hogy még átadás előtt meg kellett volna csinálni a cserét elő is volt írva hozzá. A hibaüzenet, befecskendező hiba.

Ide hordtam szervizbe

Renault szervíz

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2016
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fluence 1,6 Következő autója? Captur 1,2 Tce 118
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Duster 2010 (2010)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)